Ga naar inhoud
  • 0

Peiling Roest achterklep + Dakreling of meer Passat 3C Variant 2005 tot 2008


Gast Fappie

Vraag

Geachte Leden,

 

Voordat ik er echt werk van ga maken wil ik kijken of het haalbaar is.

Daarom roep ik iedereen op die last hebben van Roest problemen bij de kentekenverlichting en Dakreling of meer.

 

Ik ben in een zware discussie beland met een garantiebepaler van Pon, deze meneer zegt dat de auto te oud is (12 jaar garantie op Carrosorie) en zonder ook maar te kijken zegt die dat het geen roest is van binnenuit. Tevens maken ze je wijs dat een achterklep, deuren, motorkap en dakreling aanbouwdelen zijn en dat niet bij de Carrrosorie hoort en daar ook geen garantie op hebt.

 

Dus deze zogenoemde aanbouwdelen mag je bij je bij je eventulele volgende aanschaf Passat als Optie rekenen.

 

Maar goed, nu wil ik een zo groot mogelijk lijstje van namen, type auto, bouwjaar en eventule foto van de roest delen verzamelen.

En als we er best veel hebben een collectief gaan starten, om vanuit daar Kassa of Tros Radar in te schakelen.

 

Maar ik kan dit niet alleen, dus hoop dat er leden zijn die me daar bij willen helpen.

 

Ik hoor het graag, samen als Passatrijders staan we sterk tegen de reus die Pon, VW heet.

 

Met vriendelijke groet

Ronald Faber.

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10210002368440012&set=o.566644810027271&type=3&theater&notif_t=like&notif_id=1464976375585170

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kreeg ook te horen dat mijn achterklep een aangehangen deel was en niet onder de carrosserie garantie viel. Om mij tegemoet te komen kon ik het voor 650/700 euro laten repareren...

 

( Het herstellen en spuiten en de montage zit het op ongeveer 225 euro ) kreeg ik te horen Thomas

 

Hier aanzienlijk voordeliger dus.

 

Morgen klaar ik had al een paar foto's gekregen van Minno maar het posten van deze lukt nog niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij was er geen spatje roest te bekennen op de achterklep, ook een variant uit 2006.

Was ook gelijk het eerste waar de kopers naar keken, klep open en naar de kentekenverlichting en bij de chromen sierstrip.

 

Maar wat betreft garantie vindt ik het ook schandalig dat VAG zijn klanten zo in de kou laat staan.

Is hier in Norge niet anders overigens, importeur heeft zeker een cursus bij PON gevolgd, draait ook zijn hoofd om na 5 jaar, of het is bedrijfsfilosofie.

Het grote verschil is dat je hier standaard 5 jaar garantie hebt, bij wet geregeld, de 12 jaar roestgarantie is imo 1 hele grote wassen neus.

Ze geven er altijd wel 1 of andere draai aan dat ze er onderuit kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik zou het mooi vinden als ze gewoon ( zoals bij foute bobines etc etc ) het euvel aanpakken en verhelpen.

Lijkt mij zoals in de pdf   :book:  beschreven een productie dingetje

En dat niet elke auto daar last van heeft was al wel duidelijk. ( Gelukkig maar )    

Helaas zijn er te veel die het wel hebben en nogmaals..... Roest op een auto van de VAG zeker binnen die 12 jaar !! :censor: ?? Nee bedankt.

Nieuwe 2009 klep is denk ik de beste zet en keuze Fappie :thumb: .

Foto's lukt helaas nog niet maar het ziet er ondanks de ruige roest schade die er eerst op zat weer puik uit! 

Onze klep is nu behandeld en gespoten en weer toonbaar, bedankt Minno!

 

Aan Tarabass 

"een kat in het donker/nauw maakt rare sprongen"

Laat je niet gek maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Collega van mij heeft dat ook gehad op 2006 Passat bij heb zaten er net als bij jou op de foto schroeven van zeer slechte kwaliteit (had weer een techneut bij vw een domme actie gedaan) heeft een nieuwe klep gekregen, spuitkosten werden eveneens mooi vergoed nadat hij met rechtsbijstand gedreigd had ik heb mijn 2008 versie toen laten checken maar omdat kentekenplaat verlichting geen schroeven heeft (geen idee hoe die er uit gaan) zou mij deze roest bespaard blijven en idd. nu vele jaren later auto is inmiddels 9,5 jaar en nog steeds roestvrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Collega van mij heeft dat ook gehad op 2006 Passat bij heb zaten er net als bij jou op de foto schroeven van zeer slechte kwaliteit (had weer een techneut bij vw een domme actie gedaan) heeft een nieuwe klep gekregen, spuitkosten werden eveneens mooi vergoed nadat hij met rechtsbijstand gedreigd had ik heb mijn 2008 versie toen laten checken maar omdat kentekenplaat verlichting geen schroeven heeft (geen idee hoe die er uit gaan) zou mij deze roest bespaard blijven en idd. nu vele jaren later auto is inmiddels 9,5 jaar en nog steeds roestvrij.

Dan is jou collega in de goede tijd geweest.

Mijn rechtsbijstand loopt nog maar Pon doet geen kut.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja was voor diesel schandaal denk dat het coulance (als pon al weet wat dat is) geld op is.

Nou denk het niet hoor, mijn claim was 1 1/5 jaar terug.

 

Het zijn gewoon honden die met 3 maten meten, en de meeste maat is doodvallen☹️☹️

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Interessant onderwerp.

 

Hier inderdaad ook roest bij de dakreling (rechts voor) en de achterklep (kentekenverlichting en bij chromen strip onderaan.

Nooit bij stil gestaan na 12 jaar er nog werk van te gaan maken bij VW. Het dak inmiddels zelf gerepareerd, en een andere roestvrije klep van een Duitse sloopauto gehaald en gemonteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb afgelopen week uit coulance van VW Nederland 3/4 e deel van de kosten voor herstel terug gekregen.

Dat is dan weer een meevaller en dus zeker niet zinloos om er werk van te maken.

 

 

Immers roest hoort niet op een Passat!!!

Bouwjaar en dealer? En hoe is het precies gegaan? Klep zelf laten spuiten ergens?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb afgelopen week uit coulance van VW Nederland 3/4 e deel van de kosten voor herstel terug gekregen.

Dat is dan weer een meevaller en dus zeker niet zinloos om er werk van te maken.

 

 

Immers roest hoort niet op een Passat!!!

Heb jij dat zwart op wit van Pon, zo ja dan xou ik graag een kopie willen ontvangen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bouwjaar en dealer? En hoe is het precies gegaan? Klep zelf laten spuiten ergens?

 

Even terug lezen Tarabass ;)

 

En ja hoor 3.2erwinB6, dat klopt zoals je ook terug lezen kan.

 

De Dealer nam het op en ik werd later door de manager gebeld met de mededeling dat ze helaas niets voor mij konden doen.

Ik heb hem toen nog met Klem gevraagd er nog eens goed naar te gaan kijken omdat dit mijn ziens wel degelijk een productie probleempje aan gaat.

Er volgde een telefoontje met ... je raad het al een Sorry meneer.

Ik heb de mededeling gedaan dat ik dit dan wel met VW Nederland zou bespreken gezien de onderzoeksresultaten van mijn eigen bevindingen.

Deze heb ik gedeeld met de klantenservice.

Deze hebben het weer door gestuurd naar een back office afdeling welke erg lang liet wachten.

Ik heb bij herhaling VW Nederland gebeld met de vraag van een reactie.

Uiteindelijk kreeg ik een reactie van deze afdeling.

Ze geven aan in mijn geval een uitzondering te maken.

Ik vond in hun oordeel nog al wat tegenstrijdigheden zitten maar goed.

Om privacy redenen namen en kenteken bladiebladiebla 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer B*******,

Allereerst mijn verontschuldigingen dat de beantwoording van uw e-mail nu pas plaatsvindt. Uiteraard is dit nooit onze bedoeling geweest en betreuren het dat wij er niet in geslaagd zijn om binnen onze beantwoordingstermijn naar u te reageren. 

 

Inmiddels heb ik deze aangelegenheid, roestvorming aan de achterklep van uw Volkswagen Passat Variant met kentekennummer **-**-**, aan onze lak- en carrosseriespecialist ter beoordeling voorgelegd. De uitkomst van zijn beoordeling is dat er geen sprake is van roest van binnenuit waardoor het herstel niet onder de carrosseriegarantie uitgevoerd kan worden. De roestvorming is namelijk een gevolg binnengedrongen water via de afdichting van de kentekenplaatverlichting. Derhalve is de oorzaak een technisch mankement waarop een technische garantietermijn van 2 jaar wordt verstrekt die inmiddels ruimschoots is overschreden.   

Mijn collega heeft uw klacht intern doorgezet met als doel vanuit onze bemiddelende rol alsnog te trachten een invulling te realiseren waarin alle partijen zich kunnen vinden. Dit vervolgtraject is ingezet ondanks dat een contractuele relatie met ons of met een zelfstandige Volkswagen-dealer ontbreekt. Immers is uw leverancier van uw auto, Auto Van Netten te Gorredijk, waardoor zij voor u te allen tijde het aanspreekpunt zijn.  

 

Desondanks hebben wij deze aangelegenheid nog een gewikt en gewogen en hebben daarbij in overweging genomen dat u naar alle waarschijnlijkheid niet kan terugvallen op Auto Van Netten en zijn bereid om in dit specifieke geval een éénmalige uitzondering te maken en een deel van de herstelkosten, uitgevoerd door Schadeherstel Minno van der Werff te Surhuisterveen, voor onze rekening te nemen. Graag ontvang ik de betreffende factuur met vermelding van uw Iban-rekeningnummer hetgeen ook per e-mail mag worden verstrekt. Mocht u zich niet kunnen vinden in aangeboden afwikkeling, waar u vanzelfsprekend geheel vrij in bent, adviseer ik u om alsnog met Auto Van Netten in gesprek te gaan.   

Met vriendelijke groet,

Volkswagen Customer Care

( logo vw maar geen rechten deze te posten ) 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit was de email die ik kreeg.

 

Ik heb de volledige rekening ingediend ( herstellen achterklep, spuiten achterklep, De- en montage, milieutoeslag, klein materiaal incl. btw en V.V. 490,05 ) en er werd door Pon Nederland 75% vergoed van deze.

post-26561-0-18327600-1517932713_thumb.jpeg

Eerst wel moeilijk te bereiken maar des ondanks ergernis (en onmacht) wel erg vriendelijk customer care personeel moet ik mee geven.

Na het 4e telefoontje en 4e e-mailtje was er een vriendelijke dame welke dit verhaal persoonlijk in de gaten zou houden of er wel gereageerd worden zou uit de betreffende afdeling, om nog langer wachten te gaan uitsluiten.

 

Minno heeft mooi werk geleverd en ik ben zeer tevreden over het eindresultaat.

Ik wens alle betrokken getroffen eigenaren een goede afwikkeling van hun probleempje(s).

 

Nu eens kijken naar de oorzaak van deuren op slot zoals ik vanmorgen had in de vrieskoude ....ander onderwerp elders in dit forum.

 

Succes mensen en nogmaals.

Roest hoort niet op een Passat!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update. Nadat de dealer steeds niets wilde doen heb ik Pon een mail gestuurd. Zij zouden niets voor mij kunnen betekenen, en ik moest het toch echt afhandelen met de dealer en vragen naar de service manager. Ik ben vandaag weer bij de dealer geweest. Naast wat spulletjes die ik op moest halen, direct gevraagd na de service manager. Samen hebben we even gekeken en gepraat en opzich was het een goed gesprek.

 

Ook ik kreeg het verhaal over de carrosseriegarantie die niet op aanbouwdelen slaat. Ook pakte ze de onderhoudshistorie erbij. Daar zaten wat gaten in, de vorige eigenaar ging niet naar de dealer, dus zou alle garantie sowieso vervallen. Ik heb toen gevraagd wat ik daaraan kan doen en dat het dus blijkbaar helemaal geen zin heeft om een auto met een gat in de historie überhaupt nog bij een dealer te brengen. Dat had inderdaad geen zin meer en er werd iets gemompeld over mobiliteitsgarantie. Daarnaast gevraagd wat de historie van het onderhouden van de motor te maken heeft met roest in de achterklep. Toen kwam het carrosseriegarantieverhaal.

 

Wel kreeg ik meer informatie over de fabrikant van de klep. Zij zouden het probleem erkennen en hebben om die reden de garantie van 5 jaar verlengt naar 10 jaar in sommige gevallen. Je raadt het al, mijn auto is 11 jaar oud. Dus daar zou ik ook buiten vallen. Ze vonden het dan ook erg vreemd dat sommige mensen het wel vergoed krijgen en sommige niet. 10 jaar was de harde lijn, iets wat ik dus na 3/4 keer vragen ineens te horen krijg. Daarvoor was het 2 of 3 jaar op de lak en 12 jaar op de carrosserie.

 

Ook heb ik aangegeven dat ik het erg verwarrend vind dat sommige mensen wel coulance krijgen, sommige deels en mensen zoals ik helemaal niet. Temeer omdat ik als consument er niets aan kan doen of het tegen had kunnen gaan. Het lijkt dan ook complete willekeur. De dealer heeft nu gevraagd om facturen/vergoedingen van mensen hier die coulance hebben gekregen te overhandigen. Nu de vraag vanuit mij, wie zou mij willen voorzien van bewijs dat jullie coulance hebben gekregen? De auto moet op dat moment ouder zijn geweest dan 10 jaar, en het moet gaan om de welbekende roest rond de kentekenplaten. Mag uiteraard via PM. Wellicht dat ik ze daarmee over de streep kan trekken.

aangepast door Tarabass
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sociaal media opzoeken en de dealer en pon noemen. Gewoon vermelden dat ze zeggen dat het aanbouwdelen zijn en dat daar geen garantie op zit. Ik ben toen naar een verkoper gestapt en gevraagd of hij bij de nieuwe auto die ik wil kopen... de kofferbak, achterklep, deuren wil verwijderen kreeg ik het antwoord... waarom? Mijn antwoord was.... heb ik geen garantie op als ze beginnen te roesten de sukkels.

 

Ik heb Pon en de dealer flink wat negatieve aandacht gegeven, tot ik werd gebeld door de dealer hahaha... 2 weken later had ik een achterklep die op hun kosten gespoten was.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Blijf t vreemd vinden dat ze weg blijven komen dat aangehangen delen niet onder de carrosserie garantie vallen...

 

Vorige week onder garantie een deur laten spuiten van mijn Espace. Had last van corrosie bij de handgreep. Toen ik vertelde hoe t bij mijn Passat was gegaan mbt garantie aangehangen delen wilde ze t eerst niet geloven.

Heb op de Espace gewoon 12 jaar carrosserie garantie ongeacht of hij bij de dealer in onderhoud is.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

aangepast door ThomasTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Blijf t vreemd vinden dat ze weg blijven komen dat aangehangen delen niet onder de carrosserie garantie vallen...

 

Vorige week onder garantie een deur laten spuiten van mijn Espace. Had last van corrosie bij de handgreep. Toen ik vertelde hoe t bij mijn Passat was gegaan mbt garantie aangehangen delen wilde ze t eerst niet geloven.

Heb op de Espace gewoon 12 jaar carrosserie garantie ongeacht of hij bij de dealer in onderhoud is.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Welkom in de wereld die Arrogante Pon heet

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren

Met mijn kontact bij VW heb ik mondeling bevestigt gekregen dat deuren, motor- en achterklep onder de categorie carrosserie vallen - ik koet zeggen dat mij het idee van tarrabas bevalt .... met zen allenen de pers naar Pon hoofdkantoor..... ons auto is van 09/2005 - heb de achterklep betaald gekregen en het dak maar het herstelwerk van VW is zo bagger dat het dak weer roest! Maar ook de deuren, spatborden ....

Zullen wij het interesse peilen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben de trotse eigenaar van een passat variant uit 11-2006

Roest aan de achterklep en 1 deur

Weet niet of het uitmaakt dat deze is ingevoerd uit Duitsland

 

Verstuurd vanaf mijn H8216 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden