Ga naar inhoud
  • 0

Peiling Roest achterklep + Dakreling of meer Passat 3C Variant 2005 tot 2008


Gast Fappie

Vraag

Geachte Leden,

 

Voordat ik er echt werk van ga maken wil ik kijken of het haalbaar is.

Daarom roep ik iedereen op die last hebben van Roest problemen bij de kentekenverlichting en Dakreling of meer.

 

Ik ben in een zware discussie beland met een garantiebepaler van Pon, deze meneer zegt dat de auto te oud is (12 jaar garantie op Carrosorie) en zonder ook maar te kijken zegt die dat het geen roest is van binnenuit. Tevens maken ze je wijs dat een achterklep, deuren, motorkap en dakreling aanbouwdelen zijn en dat niet bij de Carrrosorie hoort en daar ook geen garantie op hebt.

 

Dus deze zogenoemde aanbouwdelen mag je bij je bij je eventulele volgende aanschaf Passat als Optie rekenen.

 

Maar goed, nu wil ik een zo groot mogelijk lijstje van namen, type auto, bouwjaar en eventule foto van de roest delen verzamelen.

En als we er best veel hebben een collectief gaan starten, om vanuit daar Kassa of Tros Radar in te schakelen.

 

Maar ik kan dit niet alleen, dus hoop dat er leden zijn die me daar bij willen helpen.

 

Ik hoor het graag, samen als Passatrijders staan we sterk tegen de reus die Pon, VW heet.

 

Met vriendelijke groet

Ronald Faber.

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10210002368440012&set=o.566644810027271&type=3&theater&notif_t=like&notif_id=1464976375585170

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Gewoon een CC kopen Ronald. Zit de plaat in de plastic bumper :mrgreen:

Hoorde en las op een Duits forum dat sommige CC ook al roest beginnen te vertonen... Waar dat weet ik niet.

 

Maar als jij je CC voor een schappelijk prijsje weg doet dan verkoop ik zo de diesel weer hoor Dennis @@Schippersss  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een Passat uit 2011 hier bij is er roest aan de rand van de achterklep en roest binnen in de achterklep te hoogt van de achterklep opener..
Dealer meldt niks te weten van een "Passat" probleem... en dat dit niet onder valt garantie :S

De kwaliteit van de Passat wat roest betreft valt me zeer tegen, mijn vader rijd een Volvo V70 van 16 jaar oud en hier heb ik nergens roest kunnen ontdekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een Passat uit 2011 hier bij is er roest aan de rand van de achterklep en roest binnen in de achterklep te hoogt van de achterklep opener..

Dealer meldt niks te weten van een "Passat" probleem... en dat dit niet onder valt garantie :S

 

De kwaliteit van de Passat wat roest betreft valt me zeer tegen, mijn vader rijd een Volvo V70 van 16 jaar oud en hier heb ik nergens roest kunnen ontdekken.

Hoi Patrick @@P2trick

 

Je hebt hier wel degelijk garantie op, volhouden bij je dealer dat je het gerepareerd gaat krijgen.

Bij de dealer en zowel PON verschuilen ze zich achter de smoes "het is een aanbouwdeel.. daar heeft u alleen 2 jaar lak garantie op.

 

Ik zelf heb zowel de dealer als Pon in de Media met negatieve berichten bestookt, mijn Dealer gaf me uiteindelijk gelijk en met PON de Arrogantie ben ik nog niet klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Peter @@wulfke

 

Als ik mijn 2009 klep zou laten spuiten in kleur (binnen en buiten, zou dat mij 300 euro incl BTW kosten.... dus laat je niet afschepen dat het 4 a 500 euro gaat kosten.

 

Maar bij jou is het alleen spuiten, neem ik aan? Bij @@wulfke zal het denk ik ook een roestbehandeling en plaatwerkreparatie betreffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmiddag weer negatieve reactie gekregen van Pon.

 

Heb het nu uit handen gegeven, ga nu voor de volle 100% vergoeding.... Haal nu het onderste uit de kan....

 

Ik ga het nog leuk vinden????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij mijn dealer langs geweest. De herstellingen zouden rond de 150eur gaan kosten. Daar ben ik zeker tevreden mee.

Ik laat ook ineens de voorbumper spuiten die ligt te wachten om dan oem xenon in te gaan bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij mijn dealer langs geweest. De herstellingen zouden rond de 150eur gaan kosten. Daar ben ik zeker tevreden mee.

Ik laat ook ineens de voorbumper spuiten die ligt te wachten om dan oem xenon in te gaan bouwen.

Zeker mooie prijs Peter @@wulfke daar heb je geen nieuwe klep voor.

 

Ik ga vanavond de 2009 klep samen met @@maxx007at Martijn inbouwen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo klep zit er op en alles aangesloten en om gesoldeerd. Martijn @@maxx007at mooi met zijn Caddy aan de sleutel en ik met de klep.

Peter @@wulfke, helaas niet de G/W Mod kabelboom mee getrokken... omdat ik hem simpelweg vergeten was mee te nemen.

 

Zal morgen even een paar fotos plaatsen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hierbij alvast wat foto's van het klussen van gisteravond.

Caddy:

MDI inbouw:

e75e3cf4138be6c25f5c0632143dc163.jpg

70431de9d07d11dbf4dc4f5107a713aa.jpg

 

Passat Ronald:

Vervangen achterklep:

cc63626e29ae025f276510f8a09d8480.jpg

140cb08c689f16b0233eafee94538796.jpg

bde37a5291a208b0d717ac535d8aa234.jpg

3ec385954cf610c5b95bd132b031312e.jpg

a6db4e95e626209d1e08231bd927e8cd.jpg

En de klep er gewoon in 1 keer strak in, lucky shot

 

 

Verzonden door zo'n fruitig dingetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hebben jullie goed gedaan jongens. Wel een mooie ruimte om te klussen hoor !

Jammer dat je de kabelboom niet mee had want het was de ideale moment om hem te leggen

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hebben jullie goed gedaan jongens. Wel een mooie ruimte om te klussen hoor !

Jammer dat je de kabelboom niet mee had want het was de ideale moment om hem te leggen

@@wulfke

Dat was het zeker Peter, mooi alle ruimte om de auto's. Maakt het erg makkelijk om dit soort dingen te doen.

En voor het kabelboompje komt Ronald (@) maar gewoon de 16e

 

 

Verzonden door zo'n fruitig dingetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden