Ga naar inhoud

VW schandaal?


silvergrey

Aanbevolen berichten

Volkswagen heeft een oplossing bedacht om de NOx-waarden voor zowel de 1.6 als 2.0 TDI-motoren weer kloppend te krijgen. Na de aanpassingen moeten deze twee motoren van de EA 189-familie weer voldoen aan de uitstootnormen.

 

24fy84cbhuog.jpg

 

De Volkswagen Group heeft een aantal wijzigingen voor de 1.6 en 2.0 TDI-motoren aan de Duitse Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) voorgelegd, die de wijzigingen vervolgens heeft geratificeerd. Na de motorische dan wel softwarematige aanpassingen moeten de motoren voldoen aan de Europese uitstootnormen. Volkswagen zegt dat vermogen, verbruik en prestaties waarschijnlijk niet beïnvloed worden door de aanpassingen maar houdt hierbij een slag om de arm totdat de KBA de metingen heeft gedaan.

 

jgfybs3b0tie_800.jpg

 

Voor de 1,6-liter TDI-motoren van de EA 189-familie, gaat het om een kleine mechanische aanpassing. Volkswagen plaatst een 'membraan' in het inlaattraject vlak voor de luchtmassameter, waardoor de normaal gesproken 'stormachtige' aanvoer meer constant wordt. De luchtmassameter is hierdoor in staat om een meer accurate meting te doen met een efficiënter brandstofmengsel tot gevolg. Ook aan het motormanagementsysteem wordt gesleuteld middels een update. Het aanbrengen van het membraan én het updaten van de software zal minder dan een uur in beslag nemen, aldus Volkswagen.

 

k6zydw5bg2m9_800.jpg

 

De 2.0-liter TDI-motoren krijgen alleen een softwareupdate. Het implementeren van de update zal zo'n half uur in beslag nemen. Voor de 1.2 TDI driecilinder legt Volkswagen volgende week een oplossing neer bij de KBA. Waarschijnlijk gaat het hier ook alleen om een update voor de software.

 

In januari zal Volkswagen de eerste modellen terugroepen naar de garage. De terugroepactie zal ongeveer heel 2016 in beslag nemen. Eigenaren worden door Volkswagen op de hoogte gebracht. Let wel: het gaat hier puur om aanpassingen voor de Europese markt. Bovenstaande heeft geen betrekking op modellen en motoren geleverd in andere afzetmarkten.

 

Bron:Autoweek

Link naar reactie
Delen op andere sites

andere merken vind ik eerlijk gezegd niet belangrijk aangezien mijn centen in vw zitten op dit Moment. 

ik hou het verhaal ook nauwlettend in de gaten en wacht eigenlijk op de mechanische uitleg van de oplosssing.

ik vraag me ook echt af wat de gevolgen zullen zijn van de genoemde mogelijke ingreep?

dit kunnen ze toch niet goedkeuren op papier Maar zal getest moeten worden zoals alle onderdelen van een Auto toch.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

andere merken vind ik eerlijk gezegd niet belangrijk aangezien mijn centen in vw zitten op dit Moment. 

ik hou het verhaal ook nauwlettend in de gaten en wacht eigenlijk op de mechanische uitleg van de oplosssing.

ik vraag me ook echt af wat de gevolgen zullen zijn van de genoemde mogelijke ingreep?

dit kunnen ze toch niet goedkeuren op papier Maar zal getest moeten worden zoals alle onderdelen van een Auto toch.?

Ben je van plan de passat weg te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diesels zijn niet schoon te krijgen op een manier dat dat commercieel aantrekkelijk blijft.

Denk dat het dieseltijdperk op zijn laatste benen loopt en na dit schandaal er versneld een einde gaat komen aan diesels in personenauto's.

De politiek begint nu ook om te kantelen en schijnt zich te gaan beseffen dat er wat moet gaan gebeuren, zeker nadat ze de rechtzaak verloren hebben over de "klimaatzaak" welke nog wel eens een vervelend staartje voor Den Haag zou kunnen krijgen en welke ook in andere Europese landen gaat spelen.

Google maar eens op klimaatzaak of kijk eens op uitzending gemist, meen dat het bij tegenlicht of zembla een onderwerp was.

Aangezien diesels wel Co2 vriendelijk zijn maar de andere bijzaken toch echt wel smerig zijn zal het beleid gericht worden op hybride en elektrische auto's, nog meer dan nu het geval is.

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het is niet helemaal onzin, NOx is puur gif vergeet dat niet, Co2 niet maar is ook een broeikastgas.

Het hele energie probleem is eigenlijk groter dan we kunnen behappen en regeringen en Brussel hebben de macht niet om er daadwerkelijk wat aan te doen.

De grote multinationals bepalen wat er gebeurd, die roven een slopen het milleu terwille van winst en laten een spoor van vernieling achter.

Dit is wel een aardig voorbeeld:http://zembla.vara.nl/seizoenen/internationaal/afleveringen/28-10-2015

Shell kan er ook wel wat van in Afrika, lekkende pijpleidingen die hele gebieden groter dan NL met olie vervuiler.

Daar hoor je ze in Brussel niet over........

Boter op hun hoofd, veel boter, hebben die europarlementariërs, dansen naar de pijpen van de grote industriëlen.

Het enige wat je zelf kunt doen is je zelf onafhankelijk te maken van big oil, plemp je dak vol zonneplanken en koop een EV, kan je thuis tanken ipv bij die olie rukkers.

Geloof mij, ze doen het in hun broek voor de groene revolutie, het enige waar ze nog een voet tussen de deur kunnen krijgen is waterstof produktie, trap er niet in.

Zolang dat niet groen geproduceerd kost het 3x zoveel energie dan dat het oplevert, pure marketing dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het is niet helemaal onzin, NOx is puur gif vergeet dat niet, Co2 niet maar is ook een broeikastgas.

Het hele energie probleem is eigenlijk groter dan we kunnen behappen en regeringen en Brussel hebben de macht niet om er daadwerkelijk wat aan te doen.

De grote multinationals bepalen wat er gebeurd, die roven een slopen het milleu terwille van winst en laten een spoor van vernieling achter.

Dit is wel een aardig voorbeeld:http://zembla.vara.nl/seizoenen/internationaal/afleveringen/28-10-2015

Shell kan er ook wel wat van in Afrika, lekkende pijpleidingen die hele gebieden groter dan NL met olie vervuiler.

Daar hoor je ze in Brussel niet over........

Boter op hun hoofd, veel boter, hebben die europarlementariërs, dansen naar de pijpen van de grote industriëlen.

Het enige wat je zelf kunt doen is je zelf onafhankelijk te maken van big oil, plemp je dak vol zonneplanken en koop een EV, kan je thuis tanken ipv bij die olie rukkers.

Geloof mij, ze doen het in hun broek voor de groene revolutie, het enige waar ze nog een voet tussen de deur kunnen krijgen is waterstof produktie, trap er niet in.

Zolang dat niet groen geproduceerd kost het 3x zoveel energie dan dat het oplevert, pure marketing dus.

je doet alsof zonnepanelen zo "groen" zijn... dat valt best tegen hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nox is stikstofoxide, daar ga je dood aan, puur gif, stikstof is een inert gas waar 70% van onze lucht uit bestaat.

Nox ontstaat bij het verbranden van diesel onder hoge temperaturen, hoe hoger de temperatuur hoe meer Nox.

Daar is de egr klep voor, om de hoeveelheid zuurstof te verlagen en daarmee de ontbrandingstemperatuur.

EGR afdoppen is eigelijk mega smerig doordat de Nox uitstoot gigantisch wordt en je gif fabriek fabriceerd.

Co2 is niet giftig maar is een broeikastgas en planten vinden het lekker, we hebben alleen niet meer genoeg groen om onze Co2 productie te compenseren.

Je kunt vanalles aandragen, maar de mensheid is verkeerd bezig en we wijzen alleen maar naar elkaar ipv wat te gaan doen..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi product, zal zeker een bijdrage leveren maar dan ook dakpannen van deze coating voorzien, dat wordt toch het meest gebruikt in NL.

Of werkt het niet op een hellend vlak?

 

Maar het blijft beter om die meuk niet de lucht in te blazen in dicht bevolkt en stedelijk gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi product, zal zeker een bijdrage leveren maar dan ook dakpannen van deze coating voorzien, dat wordt toch het meest gebruikt in NL.

Of werkt het niet op een hellend vlak?

 

Maar het blijft beter om die meuk niet de lucht in te blazen in dicht bevolkt en stedelijk gebied.

Je bedoeld "waar dan ook" want goftige gassen verplaatsen zich gewoon in de lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We moeten gewoon alle brandstof op maken!! Effe doorbijten en we moeten wel zonder. Alleen als de olie en kool op is kunnen we echt goed doen voor de planeet.

tegen die tijd zoek ik 'n auto die rijdt op brandhout :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden