Ga naar inhoud

VW schandaal?


silvergrey

Aanbevolen berichten

Hele CO2 gebeuren is pure onzin, de mens heeft totaal geen invloed op het klimaat. Het sluiten van kolencentrales en elektrisch gaan rijden, zullen we dan ook alleen maar in onze portemonnee gaan merken. Wel is het zo, dat de lucht die we inademen door vervuiling niet goed en zou dat de stimulans moeten zijn voor een beter milieu, niet het klimaat.

aangepast door eerse032
Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, maar je vergeet wel een stap. Stel dat de kolencentrales worden gesloten en we gaan massaal over op electrisch rijden.

Hoe gaan we dan al die auto's laden als de kolencentrales worden gesloten, er zal dan eerst een alternatief beschikbaar moeten zijn.

dus of windmolens en zonnepanelen bijplaatsen of kerncentrales erbij. Voor het plaatsen van windmolens en zonnepanelen zal er ook een alternatief moeten zijn omdat er dagen zijn dat het niet waait en de zon niet schijnt.

Dus moeten er op verschillende plaatsen in de wereld voorzieningen komen inclusief een verdeelnet om het daar te kunnen brengen waar er noodzaak is.

 

Naar mijn mening is de toekomst een weg waar er door inductie voeding geleverd wordt door het wegdek. Langs de weg worden er dan geluidsschermen geplaatst waarin panelen en windturbines kunnen worden geplaatst. Het behoeft geen betoog dat dit een duur en ingewikkeld systeem is waarbij het aanleggen in tijd ook een tijdrovende klus is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hele opwekking van energie zal opnieuw verdeelt moeten worden, op de plaatsen waar het veel waait windturbines en waar de zon veel schijnt zonnecentrales (die dingen met een veld vol spiegels) en zonnepanelen, die zijn overal wel bruikbaar.

Het moet alleen op grote schaal toegepast gaan worden, niet dat ene paneeltje hier en een windmolentje daar maar vierkante kilometers volzetten met panelen, dat zet zoden aan de dijk.

Als je het oppervlak wat een gemiddelde kerncentrale opslokt (zo een 5km2) vol plempt met zonnepanelen leveren die net zoveel energie op als die kerncentrale.......

Dat wordt alleen maar meer met de generatie cellen die in ontwikkeling zijn.

Leg ieder dak in NL dat daar geschikt voor is vol met cellen, je schrikt je bewusteloos hoeveel megawatt dat oplevert op een dag.

Denk daar maar eens een dagje over na..............denk groot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het oppervlak wat een gemiddelde kerncentrale opslokt (zo een 5km2) vol plempt met zonnepanelen leveren die net zoveel energie op als die kerncentrale.......

Dat lijkt me nu wel schromelijk overdreven, en al helemaal met kernfusie voor de deur. Het probleem is dat men vroeger voor het verkeerde type van kerncentrale is gegaan, top netflix tip (let wel: netflix USA regio!) : pandora's promise, een docu over kern- en andere energiecentrales.

 

Wist je dat wereldwijd zonnepanelen voor méér vervuiling zorgen dan kerncentrales? het enige dat beter scoort dan kernenergie, zijn mechanische generatoren (waterkrachtcentrales en windmolens).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het je even voorrekenen.

Borssele is 450 MW.

Dat komt overeen met 1.731.000 panelen (van 260 watt per stuk).

een paneel meet  standaard: 1650 x 992 ofwel 1,64 m2.

Dat is in totaal dus: 2,8 miljoen vierkante meter.

Daarbij nog niet gerekend voor paden dus alles aan elkaar gelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het ff nagerekend.......... :smile:

 

450MW gedeelt door 0,00026MW = 1730770 panelen.

 

1730770 panelen x 1,64m2 = 2838463m2 = 2,9km2

 

Dan klopt het toch wel die 5km2 die ik genoemd heb...........450MW is niet zo een grote.

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Alleen als ik tenminste drie zaken vernieuwd krijg ga ik binnen.

1 nieuwere 1,6 tdi motor.

2 adaptieve headlights.

3 adaptieve cc.

4 Side assist.

5 lane assist

6. 3D teller.........

Doe ik mee alleen demand 1 Moet een 2.0 TDI zijn en een toevoeging full lotion leather interior

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen als ik tenminste drie zaken vernieuwd krijg ga ik binnen.

1 nieuwere 1,6 tdi motor.

2 adaptieve headlights.

3 adaptieve cc.

4 Side assist.

5 lane assist

6. 3D teller.........

en als je 't niet doet ben je niet in orde met je gelijkvormigheidsattest en kan je dus miserie krijgen op de keuring...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das minder en hoe willen ze dat controleren dan.. En als je je auto heb laten tunen wat dan.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

een ietswat gerenommeerde tuner zet je tuning gewoon kosteloos terug hoor. Ik heb bij mijne 'n dvd meegekregen met m'n originele en m'n tuned software erop voor in zo 'n geval :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik niet verplicht word gaat de mijne er echt niet heen,gelijksvormigheidsattest zou pas aan de orde komen als je de auto verkoopt.

En de keuring is al voordat de auto binnen moet dus dat zou al gelijk afkeur zijn dan,hoe lossen ze dat dan voor mij op?

Ik zal me echt wel oude hoogte houden van de ins en outs betreffende keuring in belgie,ik wil van vw als puntje bij paaltje komt in detail weten wat ze veranderen,dan kan ik hem later weer fijn terug laten besjoemelen als het me niet aanstaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

een ietswat gerenommeerde tuner zet je tuning gewoon kosteloos terug hoor. Ik heb bij mijne 'n dvd meegekregen met m'n originele en m'n tuned software erop voor in zo 'n geval :)

Leuk als je egr en dpf delete hebt gedaan en nog leuker als je egr eruit gehaald is

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daarom en de gerenommeerde tuner zal het zeker dan druk krijgen want als ik hem laat tunen (wat er zeker in zit) dan mag dit bedrijf het ook weer terug zetten en controleren.

 

En Rob je heb gelijk ze mogen ook mij eerst vertellen wat er veranderd is. Maar ook rust bij mij de vraag waarom de 2.0 TDI alleen een software update nodig hebben en de andere zit wat meer werk aan..

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk als je egr en dpf delete hebt gedaan en nog leuker als je egr eruit gehaald is

ik heb 'n week rondgereden met 'n lege roetfilter voor hij weggeschreven werd. auto rijdt gewoon nog altijd normaal hoor en die tuning terugzetten is echt geen uren werk ofzo.

 

de mijne heeft toen zelfs zitten regenereren terwijl die leeg was, ik dacht dat er 'n brand was op het industrieterrein waaraan ik voor de rode lichten stond, bleek dat mijn auto het hele kruispunt in de mist aan het zetten was :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik niet verplicht word gaat de mijne er echt niet heen,gelijksvormigheidsattest zou pas aan de orde komen als je de auto verkoopt.

En de keuring is al voordat de auto binnen moet dus dat zou al gelijk afkeur zijn dan,hoe lossen ze dat dan voor mij op?

 

men gaat echt niet onmiddellijk daarmee beginnen hoor, er is altijd wel 'n overgangsperiode met dat soort dingen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk gewoon dat ze bij het 1.6 blok wat meer hebben gerotzooid om de norm te bekomen,er was al bekend dat de baas van vw bevolen heeft de norm te behalen binnen een absurd tijdsbestek en er alle middelen,dus ook oudere middelen ingezet moesten worden,

Dus ze hebben oudere technologie gebruikt waarmee het niet haalbaar was en toen die software laten bedenken,nu hebben ze wat meer middelen vergaard door de jaren heen,,,,,,,,,,,,,en kunnen ze deze toepassen wat de bedoeling was voor de nieuwe modellen maar nu dus noodgedwongen in de oudere modellen gestoken moeten worden etcetc en blablablabla.

Ze zullen toch nooit de exacte veranderingen aan de klant doorgeven die dienen enkel als melkkoe en zijn ze geen verantwoording schuldig in hun waan optiek.

Geld is waar het om draait en alle middelen zullen aangeworven worden om dat binnen te blijven harken,bedenk dat ze geen zeurende klanten kunnen gebruiken,ze zullen de dealers opdracht geven ons met een of andere verhaaltje het bos in te sturen met een lollie(gratis leenauto)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden