Schippersss Geplaatst 26 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2015 Volkswagen heeft een oplossing bedacht om de NOx-waarden voor zowel de 1.6 als 2.0 TDI-motoren weer kloppend te krijgen. Na de aanpassingen moeten deze twee motoren van de EA 189-familie weer voldoen aan de uitstootnormen. De Volkswagen Group heeft een aantal wijzigingen voor de 1.6 en 2.0 TDI-motoren aan de Duitse Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) voorgelegd, die de wijzigingen vervolgens heeft geratificeerd. Na de motorische dan wel softwarematige aanpassingen moeten de motoren voldoen aan de Europese uitstootnormen. Volkswagen zegt dat vermogen, verbruik en prestaties waarschijnlijk niet beïnvloed worden door de aanpassingen maar houdt hierbij een slag om de arm totdat de KBA de metingen heeft gedaan. Voor de 1,6-liter TDI-motoren van de EA 189-familie, gaat het om een kleine mechanische aanpassing. Volkswagen plaatst een 'membraan' in het inlaattraject vlak voor de luchtmassameter, waardoor de normaal gesproken 'stormachtige' aanvoer meer constant wordt. De luchtmassameter is hierdoor in staat om een meer accurate meting te doen met een efficiënter brandstofmengsel tot gevolg. Ook aan het motormanagementsysteem wordt gesleuteld middels een update. Het aanbrengen van het membraan én het updaten van de software zal minder dan een uur in beslag nemen, aldus Volkswagen. De 2.0-liter TDI-motoren krijgen alleen een softwareupdate. Het implementeren van de update zal zo'n half uur in beslag nemen. Voor de 1.2 TDI driecilinder legt Volkswagen volgende week een oplossing neer bij de KBA. Waarschijnlijk gaat het hier ook alleen om een update voor de software. In januari zal Volkswagen de eerste modellen terugroepen naar de garage. De terugroepactie zal ongeveer heel 2016 in beslag nemen. Eigenaren worden door Volkswagen op de hoogte gebracht. Let wel: het gaat hier puur om aanpassingen voor de Europese markt. Bovenstaande heeft geen betrekking op modellen en motoren geleverd in andere afzetmarkten. Bron:Autoweek Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hudeck Geplaatst 26 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2015 Als het echt zo simpel was geweest hadden ze er niet zo lang op gewacht.. Denk dat dit gewoon een tijdelijke oplossing is om ons en de rest even rustig te houden... Voor de daad werkelijke oplossing Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LeovanderMeer Geplaatst 26 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2015 Het zal wel geen tijdelijke oplossing zijn anders word het nooit goed gekeurd door het KBA. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 26 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2015 Het zal wel geen tijdelijke oplossing zijn anders word het nooit goed gekeurd door het KBA. Dit idd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hudeck Geplaatst 26 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2015 Klopt ook wel maar met zo'n simpele oplossing oplost kan worden dan mijn petje af.... Maar de lucht toevoer wordt deels verstoort hoe kan men dan zeggen dat je geen vermogen etc verliest Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LeovanderMeer Geplaatst 26 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2015 Het lijkt er eerder op dat het verhaal van een euro6 motor ontwikkelen te duur zou zijn, onzin is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 26 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2015 Precies Dennis, zoals ik al dacht. Vag is echt niet de enige schuldige. Nu beginnen de rest te komen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rob 44 Geplaatst 26 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2015 andere merken vind ik eerlijk gezegd niet belangrijk aangezien mijn centen in vw zitten op dit Moment. ik hou het verhaal ook nauwlettend in de gaten en wacht eigenlijk op de mechanische uitleg van de oplosssing. ik vraag me ook echt af wat de gevolgen zullen zijn van de genoemde mogelijke ingreep? dit kunnen ze toch niet goedkeuren op papier Maar zal getest moeten worden zoals alle onderdelen van een Auto toch.? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LeovanderMeer Geplaatst 26 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2015 Eigenlijk is dat wel belangrijk. Dat geeft namelijk aan dat het breder is dan VW. En die oplossing zal best wel getest worden. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 26 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2015 andere merken vind ik eerlijk gezegd niet belangrijk aangezien mijn centen in vw zitten op dit Moment. ik hou het verhaal ook nauwlettend in de gaten en wacht eigenlijk op de mechanische uitleg van de oplosssing. ik vraag me ook echt af wat de gevolgen zullen zijn van de genoemde mogelijke ingreep? dit kunnen ze toch niet goedkeuren op papier Maar zal getest moeten worden zoals alle onderdelen van een Auto toch.? Ben je van plan de passat weg te doen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rob 44 Geplaatst 26 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2015 nee zeker niet;ik heb geen reden de auto rijd goed Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 29 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2015 (aangepast) Diesels zijn niet schoon te krijgen op een manier dat dat commercieel aantrekkelijk blijft. Denk dat het dieseltijdperk op zijn laatste benen loopt en na dit schandaal er versneld een einde gaat komen aan diesels in personenauto's. De politiek begint nu ook om te kantelen en schijnt zich te gaan beseffen dat er wat moet gaan gebeuren, zeker nadat ze de rechtzaak verloren hebben over de "klimaatzaak" welke nog wel eens een vervelend staartje voor Den Haag zou kunnen krijgen en welke ook in andere Europese landen gaat spelen. Google maar eens op klimaatzaak of kijk eens op uitzending gemist, meen dat het bij tegenlicht of zembla een onderwerp was. Aangezien diesels wel Co2 vriendelijk zijn maar de andere bijzaken toch echt wel smerig zijn zal het beleid gericht worden op hybride en elektrische auto's, nog meer dan nu het geval is. 29 november, 2015 aangepast door Nitro68 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LeovanderMeer Geplaatst 29 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2015 Alleen is het wel onzin over hoe erg diesels zijn. De overheid laat wel kolencentrales bouwen en roept dan dat diesels slecht zijn voor ons allen. En dat terwijl kolencentrales één derde van de CO2 ter wereld uitstoten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 29 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2015 Nou, het is niet helemaal onzin, NOx is puur gif vergeet dat niet, Co2 niet maar is ook een broeikastgas. Het hele energie probleem is eigenlijk groter dan we kunnen behappen en regeringen en Brussel hebben de macht niet om er daadwerkelijk wat aan te doen. De grote multinationals bepalen wat er gebeurd, die roven een slopen het milleu terwille van winst en laten een spoor van vernieling achter. Dit is wel een aardig voorbeeld:http://zembla.vara.nl/seizoenen/internationaal/afleveringen/28-10-2015 Shell kan er ook wel wat van in Afrika, lekkende pijpleidingen die hele gebieden groter dan NL met olie vervuiler. Daar hoor je ze in Brussel niet over........ Boter op hun hoofd, veel boter, hebben die europarlementariërs, dansen naar de pijpen van de grote industriëlen. Het enige wat je zelf kunt doen is je zelf onafhankelijk te maken van big oil, plemp je dak vol zonneplanken en koop een EV, kan je thuis tanken ipv bij die olie rukkers. Geloof mij, ze doen het in hun broek voor de groene revolutie, het enige waar ze nog een voet tussen de deur kunnen krijgen is waterstof produktie, trap er niet in. Zolang dat niet groen geproduceerd kost het 3x zoveel energie dan dat het oplevert, pure marketing dus. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 29 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2015 Nou, het is niet helemaal onzin, NOx is puur gif vergeet dat niet, Co2 niet maar is ook een broeikastgas. Het hele energie probleem is eigenlijk groter dan we kunnen behappen en regeringen en Brussel hebben de macht niet om er daadwerkelijk wat aan te doen. De grote multinationals bepalen wat er gebeurd, die roven een slopen het milleu terwille van winst en laten een spoor van vernieling achter. Dit is wel een aardig voorbeeld:http://zembla.vara.nl/seizoenen/internationaal/afleveringen/28-10-2015 Shell kan er ook wel wat van in Afrika, lekkende pijpleidingen die hele gebieden groter dan NL met olie vervuiler. Daar hoor je ze in Brussel niet over........ Boter op hun hoofd, veel boter, hebben die europarlementariërs, dansen naar de pijpen van de grote industriëlen. Het enige wat je zelf kunt doen is je zelf onafhankelijk te maken van big oil, plemp je dak vol zonneplanken en koop een EV, kan je thuis tanken ipv bij die olie rukkers. Geloof mij, ze doen het in hun broek voor de groene revolutie, het enige waar ze nog een voet tussen de deur kunnen krijgen is waterstof produktie, trap er niet in. Zolang dat niet groen geproduceerd kost het 3x zoveel energie dan dat het oplevert, pure marketing dus. je doet alsof zonnepanelen zo "groen" zijn... dat valt best tegen hoor! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 29 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2015 je doet alsof zonnepanelen zo "groen" zijn... dat valt best tegen hoor! Wat dacht je van fossiele brandstoffen voordat het uiteindelijk gebruiksklaar is? En dan vervuil je nog meer door het te gaan verbranden, dat doen zonnepanelen niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 29 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2015 Stikstof kan wel giftig zijn maar er zit toch een dikke 70% van in onze lucht.. er zal dus altijd stikstof blijven Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 29 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2015 Nox is stikstofoxide, daar ga je dood aan, puur gif, stikstof is een inert gas waar 70% van onze lucht uit bestaat. Nox ontstaat bij het verbranden van diesel onder hoge temperaturen, hoe hoger de temperatuur hoe meer Nox. Daar is de egr klep voor, om de hoeveelheid zuurstof te verlagen en daarmee de ontbrandingstemperatuur. EGR afdoppen is eigelijk mega smerig doordat de Nox uitstoot gigantisch wordt en je gif fabriek fabriceerd. Co2 is niet giftig maar is een broeikastgas en planten vinden het lekker, we hebben alleen niet meer genoeg groen om onze Co2 productie te compenseren. Je kunt vanalles aandragen, maar de mensheid is verkeerd bezig en we wijzen alleen maar naar elkaar ipv wat te gaan doen.......... 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 29 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2015 (aangepast) Wanneer wordt jouw ev geleverd dan Rolf? 29 november, 2015 aangepast door Schippersss Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 29 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2015 Als ik het geld ervoor had liggen morgen. A2 van de vrouw wordt zeker vervangen voor een EV, daar komt geen ICE voor terug. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 29 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2015 Voor de Nox geen panelen nemen maar een ander dak. http://innodak.nl/wp-content/uploads/2014/09/noxite_Olivijn.pdf Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 29 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2015 Mooi product, zal zeker een bijdrage leveren maar dan ook dakpannen van deze coating voorzien, dat wordt toch het meest gebruikt in NL. Of werkt het niet op een hellend vlak? Maar het blijft beter om die meuk niet de lucht in te blazen in dicht bevolkt en stedelijk gebied. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LeovanderMeer Geplaatst 29 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2015 We moeten gewoon alle brandstof op maken!! Effe doorbijten en we moeten wel zonder. Alleen als de olie en kool op is kunnen we echt goed doen voor de planeet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LeovanderMeer Geplaatst 29 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2015 Mooi product, zal zeker een bijdrage leveren maar dan ook dakpannen van deze coating voorzien, dat wordt toch het meest gebruikt in NL. Of werkt het niet op een hellend vlak? Maar het blijft beter om die meuk niet de lucht in te blazen in dicht bevolkt en stedelijk gebied. Je bedoeld "waar dan ook" want goftige gassen verplaatsen zich gewoon in de lucht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 29 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2015 We moeten gewoon alle brandstof op maken!! Effe doorbijten en we moeten wel zonder. Alleen als de olie en kool op is kunnen we echt goed doen voor de planeet. tegen die tijd zoek ik 'n auto die rijdt op brandhout 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten