Ga naar inhoud
  • 0

Inteken topic - Guy-mod kofferunits - 4de inbouwdag op 8 April


wulfke

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb hier wel wat reserve setjes die ik al kan klaarmaken hoor (indien ik de ledringen heb) dus dat is het probleem niet.

Dus opsturen hoeft ook niet, zolang ik maar een ruilset in de plaats krijg - hoef jij er ook geen verzendingskosten aan te spenderen.

Tenzij je dit echt wil natuurlijk, dan mag je ze opsturen en maak ik deze voor je klaar.

Ik heb hier 3 sets van een sedan en denk een set of 7 van een variant. Dat is ook het gemak aan wat sets binnen te hebben. Zo kan ik deze op het gemakje voorbereiden en is het enkel inbouwen en bedrading leggen op een inbouwdag - komt ook nog wat tijd in te zitten - zeker bij de variant ivm doorvoeren van de bedrading door de slurf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hier wel wat reserve setjes die ik al kan klaarmaken hoor (indien ik de ledringen heb) dus dat is het probleem niet.

Dus opsturen hoeft ook niet, zolang ik maar een ruilset in de plaats krijg - hoef jij er ook geen verzendingskosten aan te spenderen.

Tenzij je dit echt wil natuurlijk, dan mag je ze opsturen en maak ik deze voor je klaar.

Ik heb hier 3 sets van een sedan en denk een set of 7 van een variant. Dat is ook het gemak aan wat sets binnen te hebben. Zo kan ik deze op het gemakje voorbereiden en is het enkel inbouwen en bedrading leggen op een inbouwdag - komt ook nog wat tijd in te zitten - zeker bij de variant ivm doorvoeren van de bedrading door de slurf.

Is het een probleem dat ze van hella zijn ipv vw, zijn de zelfde alleen het vw logo mist

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke ik heb mezelf toch in de lijst gezet? Dus dan koop ik ze ook van je. De Passat hoeft ook niet weg op korte termijn hoor, misschien blijft ie wel  :angel:

ok, geen probleem :thumb: . Is niet omdat je je in de lijst hebt gezet, dat je daarom bij het niet nakomen van deze inschrijving een deurwaarder aan de deur gaat krijgen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het een probleem dat ze van hella zijn ipv vw, zijn de zelfde alleen het vw logo mist

zolang ik ze kan openmaken zonder verdere schade zodat ik ze opnieuw kan gebruiken om er led ringen in te bouwen, dan is er voor mij geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke : wat gebruik je om de chromen delen zwart te maken en welke lijm heb je nodig? Ik heb recentelijk een gebruikte buitenste unit in handen gekregen. Ik wil kijken of ik mijn oude opnieuw open kan krijgen (tips?) en het binnenwerk kan wisselen met de andere unit. Zo niet, dan zal ik de 'nieuwe' lamp moeten aanpassen (zwart maken chromen binnenwerk, drl overzetten).

 

post-19381-0-50735200-1451382337_thumb.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke : wat gebruik je om de chromen delen zwart te maken en welke lijm heb je nodig? Ik heb recentelijk een gebruikte buitenste unit in handen gekregen. Ik wil kijken of ik mijn oude opnieuw open kan krijgen (tips?) en het binnenwerk kan wisselen met de andere unit. Zo niet, dan zal ik de 'nieuwe' lamp moeten aanpassen (zwart maken chromen binnenwerk, drl overzetten).

 

attachicon.gifimage.jpeg

 

Erwin,

Je zal ook de donker gemaakte lamp moeten open breken, aangezien het al een aanpaste lamp is zat dit mogelijks niet zonder breuk gebeuren.

Dan kan je het zwart gemaakte binnenwerk eruit halen (met eventueel het sml deel) - de printplaten met leds zijn gewoon te demonteren en kunnen uitgewisseld worden indien je bvb een print zou hebben met wat defecte leds. De unit heeft 2 printplaten, deze voor de middelste bol (enkel rood) en de buitenste ring (rood en oranje) . Gewoon niet te snel gaan met openbreken en het is niet omdat je een krakje hebt gehoord dat het daarom al volledig los is. Eens je volledig rond bent geweest ga je best nog eens volledig rond zodat het wat "hol" begint te klinken zodat je weet dat het glas is los gekomen. Eens je het glas eraf hebt is de lamp open maar de spiegel zit nog vast. Deze zit geschroefd met 2 schroeven aan de achterkant - kant connector.

De printplaten zitten ook geschroefd - je moet ze losschroeven vooraleer je ze kan losmaken van de connector.

 

het terug dicht lijmen van de unit kan met Bison hard plastics lijm

post-13546-0-02559800-1451383674_thumb.jpg

post-13546-0-40004300-1451383686_thumb.jpg

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou om eerlijk te zijn die hardplastic lijm niet gebruiken. nogal lastig om perfect te voorkomen dat de lamp 100% waterdicht is (zelf ondervonden bij twee van m'n vier achterlichtunits!)

 

beter rondom 'n mooi randje transparante tec7 (glasheldere variant!) spuiten en na 'n nachtje drogen het geen wat naar buiten is gekomen eraf snijden met 'n breekmesje. Moest je dan nog ooit 'n keer in de lamp moeten zijn, is de kitnaad makkelijk los te krijgen met 'n mesje.

 

Ik dacht, ik zeg 't maar even...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo doe ik het ook, afkitten met trans7.

Heb destijds bij mij de tec7 gebruikt en deze slaat na een tijdje wat uit. Maar nu de variant trans7 er is is het mooier af te werken.

Guy gebruikte idd de bison lijm ook om mee af te dichten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo doe ik het ook, afkitten met trans7.

Heb destijds bij mij de tec7 gebruikt en deze slaat na een tijdje wat uit. Maar nu de variant trans7 er is is het mooier af te werken.

Guy gebruikte idd de bison lijm ook om mee af te dichten

 

trans7 was de naam ja, was ik ff kwijt :) weet je ook meteen dat je lamp volledig waterdicht is als het overal netjes tussenuit komt en je ziet er achteraf niks meer van :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mezelf even toegevoegd aan het lijstje:

 

Guymod sedan
Vinniepilon – Bi-color – 2 witte stippen
ZAA – Bi-color – 2 witte stippen
JVN91 – Bi-color – 2 witte stippen
Butcher (Andre) – Bi-color – 2 witte stippen
Ozzy40 – Bi-color – 2 witte stippen
Rachid17 – Bi-color – 2 witte stippen

Guymod variant
Passat Rdi – Bi-color – 2 witte stippen - inbouwen in hella lichten
Diver (Jan) – Bi-color – 2 witte stippen
Mausey (Maurice) – Bi-color – 2 witte stippen
Glowie – Bi-color – 2 witte stippen (eventueel intacte hoeklicht(en) bijleveren)
Fappie (Ronald) – Bi-color – 2 witte stippen
Michel de Zeeuw – Bi-color – 2 witte stippen - optie op SML donker 
Jurgen TDI – Bi-color – 2 witte stippen
Dieseltje – Bi-color – 2 witte stippen
Auke – Bi-color – 2 witte stippen

Thijs - Set D - 2 witte lenzen - bi-color ledringen incl inruil eigen units

Aparte ledringen
Koen – set rode ledringen
ATS – set Bi-color ledringen
Harold – set Bi-color ledringen
HarmenVD – set Bi-color ledringen en 1 extra witte stip (variant)
7700 – set Bi-color ledringen
Nick0016 – set Bi-color ledringen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo doe ik het ook, afkitten met trans7.

Heb destijds bij mij de tec7 gebruikt en deze slaat na een tijdje wat uit. Maar nu de variant trans7 er is is het mooier af te werken.

Guy gebruikte idd de bison lijm ook om mee af te dichten

Deze dus?

 

post-19381-0-43144700-1451407398_thumb.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yep, de juiste net ontvangen. Gisterenavond besteld en zojuist geleverd.

 

De oude lamp heb ik uit elkaar. Glas is heel, maar de rand van de behuizing begint wel rafelig te worden. Nu maar voorzichtig de andere lamp uit elkaar halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mezelf even toegevoegd aan het lijstje:

Guymod sedan

Vinniepilon – Bi-color – 2 witte stippen

ZAA – Bi-color – 2 witte stippen

JVN91 – Bi-color – 2 witte stippen

Butcher (Andre) – Bi-color – 2 witte stippen

Ozzy40 – Bi-color – 2 witte stippen

Rachid17 – Bi-color – 2 witte stippen -plug and play. Incl: inruil eigen set , krasvrij en alle ledjes zijn goed.

 

Guymod variant

Passat Rdi – Bi-color – 2 witte stippen - inbouwen in hella lichten

Diver (Jan) – Bi-color – 2 witte stippen

Mausey (Maurice) – Bi-color – 2 witte stippen

Glowie – Bi-color – 2 witte stippen (eventueel intacte hoeklicht(en) bijleveren)

Fappie (Ronald) – Bi-color – 2 witte stippen

Michel de Zeeuw – Bi-color – 2 witte stippen - optie op SML donker

Jurgen TDI – Bi-color – 2 witte stippen

Dieseltje – Bi-color – 2 witte stippen

Auke – Bi-color – 2 witte stippen

Thijs - Set D - 2 witte lenzen - bi-color ledringen incl inruil eigen units

 

Aparte ledringen

Koen – set rode ledringen

ATS – set Bi-color ledringen

Harold – set Bi-color ledringen

HarmenVD – set Bi-color ledringen en 1 extra witte stip (variant)

7700 – set Bi-color ledringen

Nick0016 – set Bi-color ledringen

Ik heb bij mezelf even de plug and play bijgezet . aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb helaas toch de oude behuizing weer moeten gebruiken. Bij het openen van de 'nieuwe' lamp is het niet helemaal goed gegaan aan de kant waar de binnenste lampunit zit. Omdat daar een brede gleuf zit kun je niet gebruik maken van de pizzasnijder (daar kun je geen hefboomwerking mee krijgen). Ik heb daar de achterzijde van een lepel gebruikt en daarmee is jammerlijk het glas gaan scheuren. :sad:  Ik heb nog geprobeerd of dit met acrylaatlijm weg te werken is, maar dat blijf je zien.

 

post-19381-0-28639800-1451654242_thumb.jpg

 

Het binnenwerk omzetten ging eigenlijk wel eenvoudig. Ik heb meteen even wat plaatjes geschoten:

 

binnenwerk

post-19381-0-71374900-1451654689_thumb.jpg

 

DRL

post-19381-0-71144500-1451654729_thumb.jpg

 

aansluiting

post-19381-0-64745100-1451654755_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ah jammer Erwin. Heb er al een paar open gebroken en blijft steeds spannend. Tot nu toe nog geen enkele met schade open gemaakt. Maar deze van de variant is wel iets lastiger wegens het grote oppervlak van het glas. Heb zo ook nog meerdere binnenwerken liggen. Maar je hebt nu toch terug een intacte set.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt. Maar waarschijnlijk ga ik toch nog eens een nette behuizing erop zetten.

 

Mocht dus iemand een rechter buitenunit van een variant over hebben met kapotte leds, waar hij niets meer mee doet, dan houd ik me aanbevolen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden