Ga naar inhoud
  • 0

Meeneem asje olie pomp 2.0tdi bkp


Passat Rdi

Vraag

Na al stukjesc gelezen te hebben over de asjes begon ik me zorgen te maken.dus ben vandaag begonnen om het asje te vervangen dat was geen overbodige luxe in elk geval hij was al goed rond.zie foto 2 maar nu stuit ik op een mogelijk probleem met het schoon maken van de carterpan vond ik een stukje gebogen buis zie foto 1

is al goed behandeld door div draaiende delen van de motor.nou is mn vraag weet iemand toevallig wat het is want ik kan het nergens thuis brengen waar het hoort te zitten of waar het vandaan komt.de motor zelf loopt overigens als een zonnetje

Mvg rob

post-23587-0-94171200-1439050994_thumb.jpg

post-23587-0-59748400-1439051013_thumb.jpg

post-23587-0-90941300-1439051035_thumb.jpg

post-23587-0-65901000-1439051051_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Idd wel heel bijzonder, ik dacht effe aan de buis van de oliepeilstok maar die is helemaal maagdelijk zo te zien.

Kon je zien of het carter al eens los was geweest, geen eerste witte vloeibare pakking??

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had nog de originele witte pakking.maar ben er uit wat het is het is de olie sproeier die aan de onderkant de cilinder wand in spuit met olie als extra koeling en smeer als de zuiger omlaag komt.dus kan een nieuwe bestellen en weer opnieuw beginnen van de week.maar blijf het vreemd vinden dat zo iets is afgebroken.wordt vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oef, als ik zo'n stuk metaal zou vinden gaat de boel niet eerder dicht voor ik weet waar het vandaag komt :)

Mooi werk dat je het vonden hebt!

 

Ps. Bij die zeskant as, is dat glimmende (bij ronde) deel het gedeelte was in ingrijping is? ... Dan ben je er inderdaad net op tijd bij,..

aangepast door Herb17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0

@@Vinniepilon

 

Ok duidelijk verschil maar bij mijn pomp versie zie ik ketting aandrijving met kettingwiel.

Kan hier dan ook iets mis gaan met deze aandrijving. Ik denk dan aan het filmpje met de 2 duitsers met die Audi die rammelde als een tractor. Hiervan was bij de oliepomp het kettingwiel zo goed als volledig rond - geen tanden meer. Veronderstel dat deze ketting/kettingwiel geen eeuwigheid mee kan.

Zit er dan een spanner op de ketting ?

Mijn vragen zijn gericht naar het feit dat ik soms een onregelmatige blikkerige rammel hoor bij stationair draaien en ik hoor het het beste als ik luister in de linkse wielkuip. Het blikkerig geluid hoor ik niet altijd - kan althans niet zeggen dat ik het bvb nu zal horen als ik hem start.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn Passat heeft 230.000 gelopen en loopt verder prima, maar de verhalen over de oliepomp maken me wel een beetje angstig. Ik ben nu op zoek naar een goede beschrijving om de standaard oliepomp (incl. balansassen) preventief te vervangen door een oliepomp zonder balansasmodule. Heeft iemand dit zelf gedaan en daar een goede beschrijving van? Welke onderdelen zijn er nodig en waar eventueel te bestellen? 

 

Dank alvast! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vagtechniek heeft het ombouwsetje te koop. Ik heb het ombouwen preventief laten doen bij mijn vaste garage in Oudewater... Was wel wat werk aangezien een tandwiel moet worden weggeslepen.

 

edit: hier linkje naar de Vagtechniek webshop: http://webshop.vagtechniek.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=97_134&products_id=1450

aangepast door mouragio
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een asje laten vervangen, het ding kost zelf 4.52 ex btw maar de kit voor het carter is nog duurder met 22.00 ex btw:P Totaal was het om en nabij de 260€ incl btw.....

 

Maar ik heb niks betaald, had nog een tegoedje ivm slechte reparatie aan mijn vorige auto...

foto (1)

 

Het viel nog mee maar er zit al wel slijtage op, ik weet niet vanaf welk moment hij niet meer voldoende grip heeft om de oliedruk voldoende op peil te houden:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is dit specialistisch werk/handigheidje of kan een willekeurige garage dit ook uitvoeren? 

het is niet heel erg ingewikkeld, je moet alleen wel de carterpan loshalen en wat handigheid hebben voor het minuscule borgveertje, een brug/smeerput is een stuk makkelijker dan op de krik, tevens nieuwe olie, oliefilter en nieuwe kit voor de pan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag toch maar is begonnen met de oliesproeier te vervangen die ik een paar maanden geleden in mn Carter vond.na even sleutelen en de oliepomp compleet verwijderd te hebben kon ik endelijk bij de derde cilinder blijf het vreemd vinden dat ie was afgebroken maar ben toch wel blij dat ie er weer in zit nu kunnen we met een gerust hart de 9de naar Nuenen voor de chiptuning????

post-23587-0-33027200-1459021790_thumb.jpg

post-23587-0-98598900-1459021806_thumb.jpg

post-23587-0-81363900-1459021821_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden