Ga naar inhoud

tanken


Marleyke93

Aanbevolen berichten

Ik ben zojuist iets te weten gekomen en wil eens weten wie dit nog weet!

Stel, je rijd met een auto maakt niet uit welk merk, volkswagen of opel,... en je gaat tanken, en weet niet langs welke kant je tankdopsel is.

hoe kan je weten zonder uit te stappen langs welke kant je tankdopsel is? :roll:

het moet wel een auto zijn dat niet zo oud is. max 10jaar en voor een passat 3BG geldt dit niet, wel voor een 3C

ikzelf wist het niet! :wink:bg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht ook aan de uitlaat te weten.

Uitlaat links tankdop rechts en is de uitlaat rechts dan tankdop links.

Is eigenlijk een overblijfesel van de autosport waar de uitlaat naast de wagen liep.

En te vermeiden je er zou aan verbranden aan de de stoeprand zit de uitlaat aan de andere kant en de tankklep bevond dus aan de kant van de stoep.

 

Dus links verkeer uitlaat Rechts en rechts verkeer uitlaat links.

 

Dit is uiteraard van de vroegere geschiedenis tegenwoordig is het gemixt

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij sommige auto's is er geen pijltje maar staat de slang links of rechts getekend al naargelang de plaats van de vuldop :)

 

Ik heb tot nog toe alleen bij m'n ford fiesta de vuldop links gehad, zou het meteen weer zo willen. Meeste auto's hebben 'm rechts, wat dus betekent dat je vaker staat aan te schuiven aan tankstation als je 'm rechts hebt... Ook moet je elke keer volledig rond je auto lopen, en dat hoeft dus niet als ie links zit :)

 

@ Janneke: hey wat gek, die van mij blijft ook altijd zitten :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht ook aan de uitlaat te weten.

Uitlaat links tankdop rechts en is de uitlaat rechts dan tankdop links.

Is eigenlijk een overblijfesel van de autosport waar de uitlaat naast de wagen liep.

En te vermeiden je er zou aan verbranden aan de de stoeprand zit de uitlaat aan de andere kant en de tankklep bevond dus aan de kant van de stoep.

 

Dus links verkeer uitlaat Rechts en rechts verkeer uitlaat links.

 

Dit is uiteraard van de vroegere geschiedenis tegenwoordig is het gemixt

 

 

ok hoe zit dan met een auto met dubbel uitlaat systeem Links & Rechts en bij mijn 4Motion enz :?::mrgreen:

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad het pijltje (kent iemand de jaguar XJ4-2 nog? Die had aan beide kanten een tankvuldop, hoe zou dat eruit gezien hebben op het dashboard?)

Ik ben trouwens blij dat de tankdop bij mijn Passat rechts zit; zóó onhandig om hem links te hebben.

Dan gaan je alarm lichten branden heb je ook 2 pijlen :lol: mag je zelf kiezen welke kant je tankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto's die oorspronkelijk ontworpen zijn voor linksrijdende landen hebben de vulopening links, dus bijvoorbeeld de kleine Fords (Engeland) en de Japanners. Die aanduiding op het dashboard heb ik nog nooit opgemerkt. Ik zie al een nieuwe topic aankomen. Plaats foto's van elke brandstofmeter die je tegengekomen bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto's die oorspronkelijk ontworpen zijn voor linksrijdende landen hebben de vulopening links, dus bijvoorbeeld de kleine Fords (Engeland) en de Japanners. Die aanduiding op het dashboard heb ik nog nooit opgemerkt. Ik zie al een nieuwe topic aankomen. Plaats foto's van elke brandstofmeter die je tegengekomen bent.

 

 

Die uitleg heb ik onlangs nog op de radio (MNM) gehoord :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden