Ga naar inhoud

Inbouw motorblok (help!?)


JoMe

Aanbevolen berichten

  • Reacties 108
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Matthijs: Thnx, ik zal het aan Jos laten zien, misschien dat hij er wat uit kan halen. Ik snap er namelijk weinig van.

 

@Robl: inderdaad in het begin was ik nog wel vol goede moed maar dat begint zo langzamerhand op te raken. En net wat je zegt een kleinigheidje.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hij is helaas nog niet in orde. Ik begin er heel erg moe van te worden. Zelfs zo moe dat ik de wagen, waar ik vorig jaar nog laaiend enthousiast over was, nu te koop heb staan. Verder ben ik nog steeds met Jos in overleg over een oplossing.

 

De afgelopen keer is de computer door JD helemaal aangepast. Het ding gaat nu wel als een kanon maar dat was helaas ook het enige lichtpuntje. Het schokken heeft hij nog steeds, het klinkt nu ook alsof er ergens lucht ontsnapt (wellicht een te hoge turbodruk? of ergens een lek in het systeem) en tijdens het oplaten komen van de koppeling komt de auto even schokkend van zijn plaats (alleen vanuit stilstand). Wanneer iemand enig idee heeft waar dit aan kan liggen hoor ik dat graag dan kan ik dit ook direct meenemen.

 

Tot zover de update!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's balen JoMe.

 

... en tijdens het oplaten komen van de koppeling komt de auto even schokkend van zijn plaats (alleen vanuit stilstand).

 

Dit lijkt me toch echt iets mechanisch, differentieel, aandrijfassen of remmen. Ik kan me niet voorstellen dat dit vanuit de motor komt. Kijk eens even of alles wel gewoon vrij loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's balen JoMe.

 

... en tijdens het oplaten komen van de koppeling komt de auto even schokkend van zijn plaats (alleen vanuit stilstand).

 

Dit lijkt me toch echt iets mechanisch, differentieel, aandrijfassen of remmen. Ik kan me niet voorstellen dat dit vanuit de motor komt. Kijk eens even of alles wel gewoon vrij loopt.

 

 

Dit gebeurt alleen tijdens oplaten koppeling dus zou het met de koppeling of vliegwiel o.i.d. te maken kunnen hebben? Want deze dingen zijn vervangen bij inbouw van het blok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige passat 110pk AFN (met chip en vast vliegwiel, bij Jos geplaatst) had ook last van schokkend optrekken bij wegrijden. Ik kon met geen mogelijkheid soepel wegrijden. Dit begon pas een jaar/anderhalf jaar na het plaatsen van het vaste vliegwiel en deed zich alleen voor bij koude motor. Hij lijkt dan bijna af te slaan.

 

Ik heb de oorzaak nooit achterhaald, auto is inmiddels ingeruild en het land uit.

 

Mijn vermoeden was toen dat dit aan koppeling/vliegwiel lag, verder merkte je aan de motor helemaal niets raars.. tijdens het rustig accelereren soms ook wel eens een (lichte) trilling ergens, maar dat stoorde me niet en ik heb geen idee of dat door tuning/koppeling/vliegwiel of iets heel anders komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jos = diesel

JD = benzine

 

Als ik het goed heb.

 

JoMe, kun je nog wat meer vertellen over die druk die ontsnapt? Is dat geluid bij volgas of wat anders? Kan best zijn dat er ergens een lekje is of de afblaasklep. Zou nog even wachten met verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik MAG aannemen dat het 2de hands vliegwiel vooraf behandeld is voordat de boel is gemonteerd. Ik weet bijna wel zeker dat je niet zomaar een gebruikt vliegwiel met een nieuwe koppeling kunt monteren zonder dat er wat aanloop problemen ontstaan. Ben echter geen expert op dit vlak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blazen is niet alleen bij volgas. Als de motor (tijdens het rijden) boven de 1800 toeren komt hoor ik een blazend geluid onder de motorkap vandaan komen. Ik heb al geprobeerd het geluid te lokaliseren bij stilstand. Maar wanneer de auto stilstaat en je laat de toeren die kant uitgaan dan hoor je het geblaas niet. Dus dat hielp ook niet veel.

 

Een lekje heb ik nog niet echt kunnen vinden, heb begrepen dat dit vaak ook wel met enif olieverlies gepaard gaat. Maar het moet dekn ik haast wel een lek in het systeem zijn want als ik optrek gaat dat niet vloeiend zoals normaal maar een beetje schokkend.

 

@ DM: Die afblaasklep waar je het over hebt waar zit die en hoe kan ik daar de werking van controleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je kunt proberen is 1 persoon achter het stuur, handrem erop en vermogen vragen/koppeling oplaten komen en jij onder de motorkap luisteren.

 

Ik zou het niet weten waar bij diesels die klep zit, maar hij is er wel. Adhv je verhaal denk ik echter dat het een turbolek is, gezien het geluid. Een lekke afblaasklep verneem je nl. wel maar hoor je meestal niet omdat het een gesloten circuit is. Wat jij beschrijft is druk die ontsnapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas niet kunnen horen waar het geblaas vandaan komt. Wel viel het mij op dat het in het omcirkelde gebied vochtig was van de olie terwijl ik dat afgelopen zaterdag allemaal schoon heb gemaakt. Ik vermoed dus dan dat hier ergens mijn lek zit?

 

Bij de pijl heb ik aangegeven waar een verbinding is met mogelijk een pakking ertussen. Zou het hieraan kunnen lliggen? Of zijn er on dat gebied andere dingen wat het zou kunnen zijn?

 

2en83n8.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed zie is dat de aansluiting van je EGR op het inlaatspuitstuk. Als je het mij vraagt mag dat niet lekken.

Doe anders eens een testje door deze aansluiting af te tapen met ductape. Natuurlijk niet op/tegen motorblok want straks misschien alles in de hens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over dat geblaas kan ik niks zeggen, heb het niet gehoord.

 

Wat je laat zien is de EGR idd.

 

Ik heb het met JOS nog over jouw auto gehad, hij stond toen ook bij hem. Jos was toen bezig met Software omzetten van computer naar de andere computer etc etc.

 

Heb je nog steeds problemen met het Stotteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een beetje wisselend. De ene keer heb ik er minder last van als de andere keer. Het zit er nog wel in maar toch wel beduidend minder.

 

Eerst maar eens even kijken waar dat geblaas vandaan komt en kijken of ik dat kan verhelpen. En dan verder kijken voor het gestotter.

 

Zou het tussen deze aansluiting kunnen blazen wanner deze niet geheel luchtdicht is? Kan het zijn dat er iets van ene pakking tussen zit die niet helemaal goed meer is?

 

Heb dit gebied vrijdag schoongemaakt. Ik heb dit weekend een dikke 700km gereden dus ik zal straks eens even kijken of het weer vochtig is van de olie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden