Ga naar inhoud

Inbouw motorblok (help!?)


JoMe

Aanbevolen berichten

  • Reacties 108
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De olielekkage is verholpen dit was een lekke pakking bij de EGR. Sinds een paar weken heb ik er een nieuw probleem bij en dat is het volgende:

 

Het geblaas is er nog steeds (verder nog steeds geen lek kunnen vinden in het turbo-systeem). Onder de 2000 heb ik vrijwel geen vermogen en vanaf zo'n 2200 toeren komt de turbo erin. Tussen de 1600 en de 2200 toeren fluit de turbo als een achtelijke (heeft hij nog nooit gedaan). Vervolgens valt het vermogen bijna altijd weg (is niet echt gebonden aan een bepaalde snelheid, versnelling of toerental). Wanneer ik de auto dan opnieuw start is het vermogen er wel weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slangen langs het schutbord waren bij mij ook het probleem van slecht lopen...

 

Had na de aankoop van de auto een paar weken gereden (reed overigens gewoon goed) en toen even het luchtfilter eruit gehad (bleek niet vervangen bij aankoop en halve dierenbos lag onderin) Na schoonmaak luchtfilter weer teruggeplaatst, kapje er weer op en toen ik van mn schuur naar huis reed, geen gang in te krijgen. net of ik geen turbo meer had...

Het enige wat ik had gedaan was luchtfilter er uit en weer in. Dus weer terug naar de schuur, kapje er weer af en eens goed zoeken.

 

Bleek dat beide vaccum slangetjes onder de luchtfilterkap waren doorgesleten. Was waarschijnlijk al een tijdje zo maar de kap dichte het nog zodanig af dat t nog goed was gegaan. Dus 2 nieuwe slangetjes erop en t was weer goed.

 

Dit hoeft t helemaal niet te zijn, maar je zou hier ook eens naar kunnen kijken.

 

Bakkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden