Ga naar inhoud

Inbouw motorblok (help!?)


JoMe

Aanbevolen berichten

  • Reacties 108
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vanmiddag weer even bij Jos geweest en de ratel bleek meer een resonantie van een motorsteun wat niet helemaal goed aangedraaid zat. Ben nu 100% tevreden met de auto, helemaal top! Bedankt Jos (en ook de rest natuurlijk)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriendendienst tog?

 

Niet zo duur als bij de VAG-dealer maar het blijft een rib uit je lijf. Maar goed dan heb je er wel wat voor. :lol:

 

Bij de dealer krijg je er weer een 115pk in, en geen 130pk.. dat kan niet zeggen ze dan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm.... kleine tegenvaller. Afgelopen week flink wat gereden met de nieuwe setting begint hij opeens wat te stotteren. Dus zo maar eens even naar Jos om te laten kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Iemand van hier die ideeen heeft? Geen vermogensverlies, af en toe een rookpluimpje en een ietwat hoger verbruik zijn de randverschijnselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hmmm.... de kabel is inmiddels vervangen maar nog steeds schokken tijdens het rijden. Als Jos hem uitleest krijgt hij de melding: Regelgrens pompverstuiver overschreden (ongeveer dan, nummers weet ik zo niet) op 3 cilinders (dus 3x deze melding). De nieuwe kabelboom heeft dus niet geholpen. Jos vermoedt nu dat er meer of andere sensoren in het blok uit 2004 zitten die mijn computer uit 2000 niet kent waardoor de motor niet optimaal loopt. Dus hij is nu op zoek naar een andere computer.

 

Heeft iemand anders nog andere suggesties waar het aan zou kunnen liggen?

 

Off-topic: Eindelijk van de titel newbie af. :cool2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Eindelijk!! De nieuwe computer is gevonden. Hij wordt bij JD geprepareerd/gechipt en dan kan hij er donderdag of vrijdag in als het een beetje meezit. Ik hoop dat het probleem met het schokken dan opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff...... vandaag de hele dag bij Jos geweest maar helaas. Op de dag dat Jos er een jaartje bij krijgt, krijgt hij daarbij ook veel grijze haren (sorry Jos!). De nieuwe computer blijkt niet het gewenste effect te bereiken. In samenwerking met JD zijn er verschillende programma's geprobeerd maar geen van allen met succes.

 

JD vertelde dat de pompverstuivers zelf een soort van code hebben. Als de computer deze code dus niet kent geeft dat problemen zoals bij mij waarschijnlijk het geval is.

 

Inmiddels heeft Jos een computer uit 2005 weten op te scharrelen wellicht werkt die wel. Andere mogelijkheid is nog het plaatsen van nieuwe pompverstuivers. Volgende week kijken we even wanneer en hoe dit verhaal vervolg gaat krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk die computers, zo lang het maar geen windows is :) is echt kudt, hoop nu maar dat gaat werken met de "nieuwe" computer.

Maar tot die tijd ben je weer autoloos :bash:

Maar even een vraagje, zat bij dit blok geen compo bij dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dit was zonder computer (helaas). Dus voor iedereen die een ander blok krijgt, denk eraan om meteen de computer erbij te claimen als het om een ander blok gaat dan er in lag.

 

Ik ben gelukkig niet autoloos, maar rijd nu wel in een gehandicapte auto rond. Pfff..... autorijden was ooit zo leuk. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ruim twee maanden na dato weer eens een andere ecu wezen halen bij Jos. Er is er nu een ingekomen uit 2004 die zo'n type blok afkomt. Deze is eerst maar eens ongechipt geplaatst om te kijken of het dan allemaal goed loopt. Ik moet zeggen dat hij tot nu toe zonder problemen rijdt. Al moet ik wel even wennen aan het verschil in vermogen.

 

Er zit nu wel een motorstoring omdat de nieuwe ecu het verwijderen van de EGR niet leuk vindt. Deze wordt dus weer teruggeplaatst en softwarematig dichtgezet.

 

Daarnaast werkt de cc nu niet. Erg vervelend maar er wordt nog even naar gekeken of het programma wat aangepast kan worden zodat deze wel werkt.

 

Tot slot een tikkend relais onder het dashboard. Jos heeft deze eruit getrokken dus zou je zeggen dat er nu iets niet zou moeten werken maar..... alles blijft het vreemdgenoeg gewoon doen.

 

Zodra alles goed functioneert en hij blijft verder goed rijden komt er wel weer een andere chip in want als je eenmaal dat vermogen hebt geproefd wil je niet anders meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Na ruim 4 maanden zijn de problemen nog niet opgelost en staat de auto inmiddels alweer twee dagen bij Jos. Zo langzamerhand ben ik er doodmoe van.

 

Na de nieuwe computer schokt hij nog steeds, wel veel minder als voorheen maar nog steeds voelbaar) en daarna kwam ook het probleem dat mijn ruitenwissers kuren vertonen. Jos heeft hem alweer twee dagen onderhanden en is verscheidene programma's verder en heeft nog niets gevonden.

 

De lol is er inmiddels een beetje vanaf en dat is dan ook meteen de reden waarom ik niet zoveel meer online ben. Alle plannen die ik verder met de wagen had heb ik laten varen en als hij weer goed is laat hem lekker voor wat het is. Wellicht wordt het tijd om zo langzamerhand eens aan een andere auto te gaan denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja.. misschien komt het omdat de nieuwe motor en computer uit een Passat komen waar al veel meer can-bus in zit dan de 115pk, nu zit niet alles op de can-bus.. maar toch..

 

Check hier eens.. misschien dat er iets over het hoofd gezien is..

http://www.passatplus.de/umbauten/motor2/index.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden