Eerder heb ik bericht over het signaal op het dashboard: STOP, oliedruk weg (maar dan in het Duits). Naar de garage gegaan en bleek dat de boel verstopt zat. Oliefilter verstopt, oliepomp verstopt, carterontluchtingsdelen verstopt en noem maar op verstopt. Schade aan krukas en conclusie motor vervangen. Op dit forum alles kunnen lezen over longlife en sludge en de negatieve gevolgen daarvan. Met deze wijsheid aan de gang gegaan bij dealer en Pon. Vervangen motor en arbeid totaal 5800 eu. Na veel geschrijf over productaansprakelijkheid en coulanceregelingen tot overeenstemming kunnen komen met dealer en Pon en resultaat een kostenpost van 944 eu (is wat anders dan 5800 eu). Forum heeft zijn nut bewezen en veel info is te lezen. In Amerika, Canada en UK is dit ook bekend en daar is de garantietermijn voor 18t in Audi a4 en VWpassat verlengd tot 8 jaar, ongeacht het aantal kilometers. In NL is daar niets van bekend???? Bij Audi en Passat is een subframe aangebracht en daardoor een kleinere carterpan, dus minder olie. Les uit dit alles: geen longlife doch interval naar 20000 km, grotere oliefilter, na rijden eerst stationair tot rust laten komen van turbo en controle op carterontluchting. Al met al een hele klus geweest, tevreden uit de strijd gekomen en complimenten aan Pon en Kamsteeg Noordwijk voor afhandeling. Blijf lang VW rijden en heb vertrouwen in service van dealer en steun van Pon.
Vraag
Thomas-47
Eerder heb ik bericht over het signaal op het dashboard: STOP, oliedruk weg (maar dan in het Duits). Naar de garage gegaan en bleek dat de boel verstopt zat. Oliefilter verstopt, oliepomp verstopt, carterontluchtingsdelen verstopt en noem maar op verstopt. Schade aan krukas en conclusie motor vervangen. Op dit forum alles kunnen lezen over longlife en sludge en de negatieve gevolgen daarvan. Met deze wijsheid aan de gang gegaan bij dealer en Pon. Vervangen motor en arbeid totaal 5800 eu. Na veel geschrijf over productaansprakelijkheid en coulanceregelingen tot overeenstemming kunnen komen met dealer en Pon en resultaat een kostenpost van 944 eu (is wat anders dan 5800 eu). Forum heeft zijn nut bewezen en veel info is te lezen. In Amerika, Canada en UK is dit ook bekend en daar is de garantietermijn voor 18t in Audi a4 en VWpassat verlengd tot 8 jaar, ongeacht het aantal kilometers. In NL is daar niets van bekend???? Bij Audi en Passat is een subframe aangebracht en daardoor een kleinere carterpan, dus minder olie. Les uit dit alles: geen longlife doch interval naar 20000 km, grotere oliefilter, na rijden eerst stationair tot rust laten komen van turbo en controle op carterontluchting. Al met al een hele klus geweest, tevreden uit de strijd gekomen en complimenten aan Pon en Kamsteeg Noordwijk voor afhandeling. Blijf lang VW rijden en heb vertrouwen in service van dealer en steun van Pon.
Link naar reactie
Delen op andere sites
25 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten