Ga naar inhoud

Thomas-47

Members
  • Aantal items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Thomas-47

  • Verjaardag 19-09-1947

Profile Information

  • Plaats
    Noordwijkerhout
  • Interests
    techniek, VW

Thomas-47's Achievements

0

Community reputatie

  1. Bij het uithalen van de rollo van mijn Variant schoot een van de zijkanten eraf en draaide het opwindmechanisme terug. Boel wel weer in elkaar gezet maar zie geen kans om de spanning op de rol terug te krijgen. Wie weet hoe dat moet of wat ik eraan kan doen???
  2. Thomas-47

    sludge

    Ik heb hetzelfde gehad met mijn 1.8t van 2002. Heb een nieuwe stripmotor in de auto gekregen. Samen met dealer en PON gekomen tot een coulanceregeling i.v.m. productaansprakelijkheid. Mij was niet bekend dat er in 2006 een schrijven naar de dealers is gedaan over dit sludgeprobleem. Mijn dealer vertelde er niets vanaf te weten. In het buitenland is een verlenging van de garantietermijn gesteld. Zie verder mijn belevenissen in dit forum. Zo mogelijk heb ik wel een voorbeeld van brieven die ik heb gestuurd naar de dealer en PON. Succes met de afwerking en afwachten of de motor nog gereinigd kan worden. Bij mij was dat niet het geval, was schade aan de lagerschalen.
  3. Ik heb de passat 3bg gekocht in 2005 met 140000 op de teller en de teller geeft nu 186000 aan. Kan dus niet zeggen dat te weinig wordt gereden. Blijft wel vreemd dat de ene 18t er geen last van heeft en de ander wel. Ik kan me wel voorstellen dat bij een jaarbeurt de carterontluchting wordt gecontroleerd. Ook kan het rammelen van de kettingspanner een sein zijn(rijmt ook nog) om de oliedruk te controleren. Daarnaast kan het nuttig zijn om bij een oliewissel de motor preventief te spoelen. Baat het niet, dan schaadt het ook niet. Het geeft dan meer vertrouwen dat olieproblemen niet kunnen voor komen.
  4. Ja, goed opgelost en is mede te danken aan de inspanning van de dealer. Voor allen die een 18t berijden kan dit een goede les zijn. Ik heb hier en daar nagevraagd en dit probleem is niet overal bekend. De ene heeft er last van en de ander niet. Bij Pon wordt zover mij bekend geen documentatie bijgehouden van storingen bij auto's ouder dan 3 jaar. Je bent dus afhankelijk van een senior monteur die meer dan normale ervaring heeft met product specifieke problemen zoals in dit geval de verkoling van de olie. Het enige wat nog moet gebeuren is het opnieuw uitlijnen omdat het subframe los is geweest. Ook moet de motor nog even goed worden afgesteld, er zitten nogal wat vreemde geluiden in. Het is een stripmotor dus alle onderdelen zijn teruggezet. Morgen een laatste beurt en dan moet ik zonder problemen weer 180000 kunnen rijden
  5. Eerder heb ik bericht over het signaal op het dashboard: STOP, oliedruk weg (maar dan in het Duits). Naar de garage gegaan en bleek dat de boel verstopt zat. Oliefilter verstopt, oliepomp verstopt, carterontluchtingsdelen verstopt en noem maar op verstopt. Schade aan krukas en conclusie motor vervangen. Op dit forum alles kunnen lezen over longlife en sludge en de negatieve gevolgen daarvan. Met deze wijsheid aan de gang gegaan bij dealer en Pon. Vervangen motor en arbeid totaal 5800 eu. Na veel geschrijf over productaansprakelijkheid en coulanceregelingen tot overeenstemming kunnen komen met dealer en Pon en resultaat een kostenpost van 944 eu (is wat anders dan 5800 eu). Forum heeft zijn nut bewezen en veel info is te lezen. In Amerika, Canada en UK is dit ook bekend en daar is de garantietermijn voor 18t in Audi a4 en VWpassat verlengd tot 8 jaar, ongeacht het aantal kilometers. In NL is daar niets van bekend???? Bij Audi en Passat is een subframe aangebracht en daardoor een kleinere carterpan, dus minder olie. Les uit dit alles: geen longlife doch interval naar 20000 km, grotere oliefilter, na rijden eerst stationair tot rust laten komen van turbo en controle op carterontluchting. Al met al een hele klus geweest, tevreden uit de strijd gekomen en complimenten aan Pon en Kamsteeg Noordwijk voor afhandeling. Blijf lang VW rijden en heb vertrouwen in service van dealer en steun van Pon.
  6. Heb mijn 18t vorige week naar de garage gebracht i.v.m. brandend olielampje. Daar is de longlife eraf gehaald en andere olie erin gedaan. Lampje bleef branden. Carter eraf en bleek dat oliezeef verstopt was. Tevens werd schade geconstateerd aan draaiende delen. Conclusie: reparatie of zelfs mogelijk een andere motor. Kosten kunnen zo wel oplopen tot 5000 eu. Ik heb de berichten gelezen over produktaansprakelijkheid en coulance regelingen. Mijn dealer heb ik bericht dat er gesproken moet gaan worden over de kosten en de betaling daarvan. Morgen krijg ik defintief uitsluitsel over wat er gaat gebeuren met mijn 18t. Balen natuurlijk, vooral omdat men bekend is dat de 18t bij longlife problemen geeft. Inderdaad wordt er bij iedere beurt (die mijn 18t ook heeft gehad bij de dealer) zonder na te denken longlife toegepast zonder eerst te spoelen (preventief) of uit de longlife te halen. Wie heeft voor mij advies hoe te handelen richting dealer of importeur?? Ik hou mij graag aanbevolen voor advies. Dank bij voorbaat!!!!
  7. Wie heeft ervaring met de brief van Dirk Geurts over de productaansprakelijkheidstelling. Hij heeft via de importeur een schadevergoeding gekregen. Zou dit ook voor mijn 3BG van 2002 kunnen gelden. Wie heeft advies voor mij???
  8. Heb een 3BG van 2002, 1.8t. Fijne auto, loopt voortreffelijk. Sedert enkele dagen gaat een lampje branden dat zegt: STOP, oliedruk weg. Schrikken natuurlijk. Niets te horen en bij stationair draaien gaat het lampje uit. Veelal gebeurt dit bij een koude motor. Heb gelezen op forum over longlife toestanden en ben naar Kamsteeg Noordwijk gegaan en heb gevraagd gewone olie erin te doen en van de longlife af te halen. Kreeg te horen dat lampje blijft branden en dat de carterpan los moet en de oliezeef en pomp schoongemaakt moet worden. Afwachten dus wat die grap gaat opbrengen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden