Ga naar inhoud
  • 0

Tandempomp kaduk... Welke versie?


Fopperr

Vraag

Heren,

 

 

Kan een van jullie mij vertellen welk nummer de laatse (en hopelijk beste) serie van de tandempomp heeft?

 

Ik las iets van "G", maar wat is het volledige nummer?

 

Mijn oliepeil begon t stijgen en er zat een olie-achtige waas aan de binnenkant van het brandstoffilterhuis... Dus, tiet voor een ne-ije.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Heren,

 

 

Kan een van jullie mij vertellen welk nummer de laatse (en hopelijk beste) serie van de tandempomp heeft?

 

Ik las iets van "G", maar wat is het volledige nummer?

 

Mijn oliepeil begon t stijgen en er zat een olie-achtige waas aan de binnenkant van het brandstoffilterhuis... Dus, tiet voor een ne-ije.

Lijkt mij geen rocket-science. Waarschijnlijk dat Auto Haas hier duidelijkheid over kan verschaffen.

Schat in dat als Matthijs tijd heeft hij hem wel voor je wil monteren ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik geloof dat ik nooit meer een VAG auto koop, wat een evt problemen. Ik heb meestal nog geluk gehad, maar wannee komt mijn grote kostenpost. Vliegwiel komt eraan en hoop dat t voorlopig, na de tandempomp, daar bij blijft.

 

Eerst de tandempomp en verstuivers controleren en dan zien we verder.

 

Nog niemand een suggestie voor het juiste nummer van de tandempomp met de minste problemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik geloof dat ik nooit meer een VAG auto koop, wat een evt problemen. Ik heb meestal nog geluk gehad, maar wannee komt mijn grote kostenpost. Vliegwiel komt eraan en hoop dat t voorlopig, na de tandempomp, daar bij blijft.

 

Dit treft niet alleen VW, alleen op dit forum lees je nu eenmaal meer over wat VW rijders treft.

Moderne auto's zijn erg complex, de ontwikkelingen (milieunormen) gaan erg snel, alle merken willen de ontwikkelingen volgen. Ook andere merken hebben zo hun techniche missers.

 

Wil je het risico op technische problemen verkleinen, neem dan een minder hoogwaardige auto die van eenvoudigere techniek gebruik maakt. Dacia of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk dat ik de mijne is preventief ga switchen na de winter, kost zoveel geld niet...

 

Als je bv naar bmw kijkt zijn er ook een hoop problemen!

 

-Elektronische mankementen(stuurslot problemen, stroomkabel van de batterij die problemen geeft, DSC problemen, DTC problemen, airbag fouten die blijven terug komen, etc...)

 

-Motorisch; vlinderkleppen die sneuvelen en in de motor gezogen worden met onvermijdelijk veel schade bij de grotere diesels!

Dan bij de benzines de 'bobine-pompjes' die om de haverklap sneuvelen (1pompje per cilinder).. Zoek maar eens op er zijn verhalen op forums van mensen met 1 & 3 reeksen die met hun benzine stil vielen door een gesneuvelde bobine pomp en er zijn mensen die elke 10-15k een pomp hebben die sneuvelt.. Ken mensen met een 1reeks die al alle pompjes vervangen hebben op 2jaar tijd, kost ook een aardig centje & het is wachten tot er weer 1 de geest geeft ;)

 

Zoals bm-er zegt: elk merk heeft zijn problemen, wordt meer elektronica gebruikt, milieu eisen etc... kan je niet onderuit...

 

En ik kan nog genoeg voorbeelden opnoemen van kennissen met een ford, renault & peugot...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, ik was ook maar wat aan het janken hoor. Ben hartstikke blij met m'n 3c en ook met dit forum, alleen komen op een forum, naast de liefhebbers, ook de meeste problemen voorbij. Heb alleen geen zin in belachelijk hoge kosten voor dingen die eigenlijk echt fout gaan bij de ontwikkeling/productie van een auto/onderdelen.

 

Ik weet niet wat een Tandempomp hier in NL kost, op Ebay idd iets van 230/240, maar dan haal ik hem liever in NL ivm garantie e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden