Fopperr Geplaatst 1 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2012 Heren, Kan een van jullie mij vertellen welk nummer de laatse (en hopelijk beste) serie van de tandempomp heeft? Ik las iets van "G", maar wat is het volledige nummer? Mijn oliepeil begon t stijgen en er zat een olie-achtige waas aan de binnenkant van het brandstoffilterhuis... Dus, tiet voor een ne-ije. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 1 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2012 Oh ja, 2.0tdi BMP uit 2008 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jos_br Geplaatst 1 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2012 Houdt ook de verstuivers maar in de gaten. Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 1 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2012 Euh, schoonmaken of echt beschadiging? Weet jij welk nummer tandempomp? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jos_br Geplaatst 1 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2012 Afdichtingen van de verstuivers. Pompnummer weet ik zo niet, heb ze gewoon op voorraad. Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 1 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2012 Als je hem bij de dealer gaat halen kan ie je dat toch vertellen, of anders gewoon bij Lucas? @Jos: Komt dat veel voor die verstuiverafdichtingen bij de BMP? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 1 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2012 Als je hem bij de dealer gaat halen kan ie je dat toch vertellen, of anders gewoon bij Lucas? @Lucas: Komt dat veel voor die verstuiverafdichtingen bij de BMP? Lucas? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wheeler Geplaatst 1 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2012 Ach ja... jos , Lucas.. beestje hoeft maar een naam te hebben he! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 1 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2012 Idd beestje moet een naampje hebben, mag een nummer ook ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 1 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2012 Wat Jos bedoelt is dat er een kans is dat de verstuivers uitgeslagen zijn in de cilinderkop. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 1 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2012 Ow, wat verneem je dan? Is dat te controleren? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 1 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2012 ja, verstuivers demonteren en cilinderkop inspecteren of de gaten ovaal zijn.. zo ja... afvoeren.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 1 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2012 Als je hem bij de dealer gaat halen kan ie je dat toch vertellen, of anders gewoon bij Lucas? @Lucas: Komt dat veel voor die verstuiverafdichtingen bij de BMP? Lucas? Hoe kom je nou bij Lucas er staat toch duidelijk Jos? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 1 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2012 Heren, Kan een van jullie mij vertellen welk nummer de laatse (en hopelijk beste) serie van de tandempomp heeft? Ik las iets van "G", maar wat is het volledige nummer? Mijn oliepeil begon t stijgen en er zat een olie-achtige waas aan de binnenkant van het brandstoffilterhuis... Dus, tiet voor een ne-ije. Lijkt mij geen rocket-science. Waarschijnlijk dat Auto Haas hier duidelijkheid over kan verschaffen. Schat in dat als Matthijs tijd heeft hij hem wel voor je wil monteren Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 1 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2012 Ik geloof dat ik nooit meer een VAG auto koop, wat een evt problemen. Ik heb meestal nog geluk gehad, maar wannee komt mijn grote kostenpost. Vliegwiel komt eraan en hoop dat t voorlopig, na de tandempomp, daar bij blijft. Eerst de tandempomp en verstuivers controleren en dan zien we verder. Nog niemand een suggestie voor het juiste nummer van de tandempomp met de minste problemen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 1 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2012 Ik geloof dat ik nooit meer een VAG auto koop, wat een evt problemen. Ik heb meestal nog geluk gehad, maar wannee komt mijn grote kostenpost. Vliegwiel komt eraan en hoop dat t voorlopig, na de tandempomp, daar bij blijft. Dit treft niet alleen VW, alleen op dit forum lees je nu eenmaal meer over wat VW rijders treft. Moderne auto's zijn erg complex, de ontwikkelingen (milieunormen) gaan erg snel, alle merken willen de ontwikkelingen volgen. Ook andere merken hebben zo hun techniche missers. Wil je het risico op technische problemen verkleinen, neem dan een minder hoogwaardige auto die van eenvoudigere techniek gebruik maakt. Dacia of zo? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bert888 Geplaatst 2 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 december, 2012 Op ebay duitsland kost een nieuwe pomp 240euro en 2e hands vanaf 40euro. meerdere merken. Voorbeeld. http://www.ebay.de/itm/Vakuumpumpe-Kraf ... 256cd70b7a Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 niels@passat3c Geplaatst 2 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 december, 2012 Denk dat ik de mijne is preventief ga switchen na de winter, kost zoveel geld niet... Als je bv naar bmw kijkt zijn er ook een hoop problemen! -Elektronische mankementen(stuurslot problemen, stroomkabel van de batterij die problemen geeft, DSC problemen, DTC problemen, airbag fouten die blijven terug komen, etc...) -Motorisch; vlinderkleppen die sneuvelen en in de motor gezogen worden met onvermijdelijk veel schade bij de grotere diesels! Dan bij de benzines de 'bobine-pompjes' die om de haverklap sneuvelen (1pompje per cilinder).. Zoek maar eens op er zijn verhalen op forums van mensen met 1 & 3 reeksen die met hun benzine stil vielen door een gesneuvelde bobine pomp en er zijn mensen die elke 10-15k een pomp hebben die sneuvelt.. Ken mensen met een 1reeks die al alle pompjes vervangen hebben op 2jaar tijd, kost ook een aardig centje & het is wachten tot er weer 1 de geest geeft Zoals bm-er zegt: elk merk heeft zijn problemen, wordt meer elektronica gebruikt, milieu eisen etc... kan je niet onderuit... En ik kan nog genoeg voorbeelden opnoemen van kennissen met een ford, renault & peugot... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 3 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 december, 2012 Ja, ik was ook maar wat aan het janken hoor. Ben hartstikke blij met m'n 3c en ook met dit forum, alleen komen op een forum, naast de liefhebbers, ook de meeste problemen voorbij. Heb alleen geen zin in belachelijk hoge kosten voor dingen die eigenlijk echt fout gaan bij de ontwikkeling/productie van een auto/onderdelen. Ik weet niet wat een Tandempomp hier in NL kost, op Ebay idd iets van 230/240, maar dan haal ik hem liever in NL ivm garantie e.d. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bert888 Geplaatst 3 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 3 december, 2012 Gewoon naar Vagtechniek(Lucas) gaan. Pomp kost daar circa 270euro. En gelijk naar je verstuivers laten kijken. En je weet dat het dan goed gedaan word. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 harrow Geplaatst 5 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 5 maart, 2013 daar komt plaatsen nog bij denk ik ?? hoeveel werk is dat en ik heb begrepen dat die andere pomp dan ook moet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 5 maart, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 maart, 2013 Plaatsen is een uurtje... Althans, bij Mattijs... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ATS Geplaatst 6 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2013 maar dat is geen leidraad want die droomt volgens mij over vag motoren en computer systemen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 6 maart, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2013 Droomt over VAG en in het Duits Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 6 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2013 01010010101010110111110001010010101001010101010100VW010010101010100000001111000101010010101010101010100111111 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 6 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2013 Neem je wel je pilletjes op tijd zoals de dokter heeft gezegd Matthijs? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Fopperr
Heren,
Kan een van jullie mij vertellen welk nummer de laatse (en hopelijk beste) serie van de tandempomp heeft?
Ik las iets van "G", maar wat is het volledige nummer?
Mijn oliepeil begon t stijgen en er zat een olie-achtige waas aan de binnenkant van het brandstoffilterhuis... Dus, tiet voor een ne-ije.
Link naar reactie
Delen op andere sites
28 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten