Ga naar inhoud
  • 0

accuslot op 3c > zwaardere accu mogelijk?


wakes

Vraag

Mijn huidige accu krijgt de auto niet meer rondgeslingerd als de motor warm is. Aangezien deze toch vervangen moet worden, wilde ik gelijk voor een zwaardere versie gaan, want ik heb ook een standkachel.

 

Nu kreeg ik te horen dat ik exact dezelfde accu terug moet zetten (72Ah) als dat er nu in zit, omdat er een accuslot op de passat zit. Hierdoor zou de wagen het niet meer doen als er een zwaardere of lichtere accu in gezet wordt.

 

Iemand hier al eens van gehoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Denk trouwens dat het iets anders is, als de motor warm is gaat het rondgaan normaal beter A) door een betere nog aanwezige smering op de draaiende delen en B) door de warmere olie. Omdat jij aangeeft dat ie het warm niet of minder doet en koud wel zou het wel eens de befaamde warme start correctie of een minder wordende startmotor kunnen zijn (die moeite heeft het hogere toerental te halen).

De ECU van de motor geeft namelijk door dat bij warme motor de startmotor iets sneller moet draaien vandaar dat je het bij een warme motor eerder merkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn huidige accu krijgt de auto niet meer rondgeslingerd als de motor warm is. Aangezien deze toch vervangen moet worden, wilde ik gelijk voor een zwaardere versie gaan, want ik heb ook een standkachel.

Om die reden zou je geen grotere accu hoeven te nemen. Standkachel af-fabriek komt met een tweede accu die achterin zit, speciaal voor de standkachel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dacht eerst ook aan die warme start correctie, maar als ie niet wilde starten en we hingen er een extra accu aan, dan startte ie direct. De problemen zijn nu opgelost.

 

 

Mijn huidige accu krijgt de auto niet meer rondgeslingerd als de motor warm is. Aangezien deze toch vervangen moet worden, wilde ik gelijk voor een zwaardere versie gaan, want ik heb ook een standkachel.

Om die reden zou je geen grotere accu hoeven te nemen. Standkachel af-fabriek komt met een tweede accu die achterin zit, speciaal voor de standkachel.

 

Goed om te weten dat er een extra accu achterin zit. Waar kan ik die ergens vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dacht eerst ook aan die warme start correctie, maar als ie niet wilde starten en we hingen er een extra accu aan, dan startte ie direct. De problemen zijn nu opgelost.

 

 

Mijn huidige accu krijgt de auto niet meer rondgeslingerd als de motor warm is. Aangezien deze toch vervangen moet worden, wilde ik gelijk voor een zwaardere versie gaan, want ik heb ook een standkachel.

Om die reden zou je geen grotere accu hoeven te nemen. Standkachel af-fabriek komt met een tweede accu die achterin zit, speciaal voor de standkachel.

 

Goed om te weten dat er een extra accu achterin zit. Waar kan ik die ergens vinden?

Achterin, volgens mij links achter de bekleding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

standkachel = extra batterei (accu)

daar heb ik nog nooit van gehoord , denk niet dat er een extra accu in zit hoor daar hebben ze bij vw geen geld voor over

bij de dikke benzine versies r36 of de 3.2 v6 die hebben accu's achterin zitten omdat ze simpelweg geen plaats meer hadden vooraan in het motor compartiment .

en dan dat accu slot , man man wat zeveren de mensen er op los

zolang je het bij 12 volt houd kan je eender welke accu monteren die je maar wilt 100 amp 200 amp geen probleem , zolang ie maar past of passend te maken is gaat alles :mrgreen:

en slecht starten bij warme motor moet je software matig laten aanpassen bij jd , dan start de auto stukken beter bij warme motor

heb het laatst een set achter zijpanelen kunnen scoren van een r36 , dit om een extra accu te kunnen plaatsten voor mijn nieuwe muziek installatie ( kom helaas niet toe met 1 accu )

en zelf achteraan ben je beperkt in maat accu , ook niet meer dan 72 amp :evil::evil:

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De ECU van de motor geeft namelijk door dat bij warme motor de startmotor iets sneller moet draaien vandaar dat je het bij een warme motor eerder merkt.

 

Dit wist ik niet, maar waarom moet de startmotor sneller draaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
standkachel = extra batterei (accu)

daar heb ik nog nooit van gehoord , denk niet dat er een extra accu in zit hoor daar hebben ze bij vw geen geld voor over

bij de dikke benzine versies r36 of de 3.2 v6 die hebben accu's achterin zitten omdat ze simpelweg geen plaats meer hadden vooraan in het motor compartiment .

en dan dat accu slot , man man wat zeveren de mensen er op los

zolang je het bij 12 volt houd kan je eender welke accu monteren die je maar wilt 100 amp 200 amp geen probleem , zolang ie maar past of passend te maken is gaat alles :mrgreen:

en slecht starten bij warme motor moet je software matig laten aanpassen bij jd , dan start de auto stukken beter bij warme motor

heb het laatst een set achter zijpanelen kunnen scoren van een r36 , dit om een extra accu te kunnen plaatsten voor mijn nieuwe muziek installatie ( kom helaas niet toe met 1 accu )

en zelf achteraan ben je beperkt in maat accu , ook niet meer dan 72 amp :evil::evil:

grz guy

 

 

Mijn buurman heeft een highline van 2006 met standkachel.

Links achter ook een extra accu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De ECU van de motor geeft namelijk door dat bij warme motor de startmotor iets sneller moet draaien vandaar dat je het bij een warme motor eerder merkt.

Is het toerental van een startmotor wel te regelen vraag ik mij af? Bij een dergelijk hoog amperage wat een startmotor vraagt zou dat een behoorlijk dure regeling worden. Volgens mij wordt een startmotor (nog steeds) gewoon met relais direct aan de accu gekoppelt.

Warme startcorrectie heeft te maken met aanpassing aan de brandstofinspuiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee, martijn verwoord het verkeerd.

 

In de ECU staat hoeveel Mg diesel er in gespoten moet worden bij welk (start)toerental van de startmotor.

Koud wordt er meer ingespoten(bepaald door tempsensor) dan warm. Als het de startmotor slechter wordt haalt ie bijv niet meer zijn "nieuwtoestand" toerental van bijv 250rpm. Normaal zou er BIJVOORBEELD 30mg ingespoten worden bij 250rpm, bij 240rpm 28mg, bij 230rpm 26mg etc.

 

Door de slijtage van de startmotor haalt ie op een gegeven moment de frisse waarde van 250rpm niet meer maar minder en wordt er dus ook minder ingespoten waardoor hij slechter start.

 

De tuner verhoogt de mg's inpsuiting bij lagere toerentallen in de map voor de warmstart. Thats all..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
standkachel = extra batterei (accu)

daar heb ik nog nooit van gehoord , denk niet dat er een extra accu in zit hoor daar hebben ze bij vw geen geld voor over

bij de dikke benzine versies r36 of de 3.2 v6 die hebben accu's achterin zitten omdat ze simpelweg geen plaats meer hadden vooraan in het motor compartiment .

en dan dat accu slot , man man wat zeveren de mensen er op los

zolang je het bij 12 volt houd kan je eender welke accu monteren die je maar wilt 100 amp 200 amp geen probleem , zolang ie maar past of passend te maken is gaat alles :mrgreen:

en slecht starten bij warme motor moet je software matig laten aanpassen bij jd , dan start de auto stukken beter bij warme motor

heb het laatst een set achter zijpanelen kunnen scoren van een r36 , dit om een extra accu te kunnen plaatsten voor mijn nieuwe muziek installatie ( kom helaas niet toe met 1 accu )

en zelf achteraan ben je beperkt in maat accu , ook niet meer dan 72 amp :evil::evil:

grz guy

 

 

Mijn buurman heeft een highline van 2006 met standkachel.

Links achter ook een extra accu.

 

 

weet iemand wat de benodigde onderdelen hier voor zijn? en wat er aan kabels moet worden getrokken? 2x 16mm2?

 

mijn accu heeft het moeilijk sinds de standkachel.

 

of kan de standaard +/- 70Ah worden vergroot naar 100 ah ?

(zag in johans auto een 105 Ah zitten :blink: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ondanks warme startcorrectie door tuner (ja een goede) is de warme start bij mij al een jaar niet geweldig. Echter bij lange ritten op de Autobahn (paar 100 km) start de warme motor wel direct.

Terwijl bij ritten in Nederland van bv een uur de warme start niet vlot start.

 

Uitlezen heeft niets opgeleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden