Ga naar inhoud

R-line

Members+
  • Aantal items

    850
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

R-line won de laatste dag op februari 7

R-line had de meest gelikete inhoud!

Over R-line

  • Verjaardag 08-07-1962

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Rotterdam
  • Naam
    R-Line

Overige

  • Vagcom
    Origineel Rosstech
  • Auto
    VW Passat 1.8 TSI tuned by Vagtechniek -> 210 pk

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

R-line's Achievements

35

Community reputatie

  1. Nee, er staan voor de rest geen storingen in het systeem.
  2. Boordnetmodule (comfortmodule 09) is vervangen en geprogrammeerd met de oude waardes, alles werkt weer zoals het hoort.
  3. Goedemorgen, Na reparatie van mijn deurslot (oorzaak comfortmodule waar ineens 12 volt over een 5 volt draad liep) zie eerder topic gaat mijn deur nog steeds niet dicht zoals ik gewend was. Je ziet/hoort wel eens mensen en passagiers in de auto een portier dichtslaan dat je denkt "moet de deur er uit". Ik ben gewend de deur normaal dicht te doen en dan zit hij ook vergrendeld, nu moet ik de deur echt wel een stuk harder dicht trekken voordat hij vergrendeld. Nu vroeg ik mij af, is er iets en hoe te verstellen zodat de deur eerder/beter goed in het slot valt? Kan je mogelijk de chromen haak op de deurstijl iets verder naar buiten zetten of zitten er stelschroefjes?
  4. Vandaag bij garage geweest, blijkt de boordnetmodule op een 5 volt draad die naar het deurslot loopt 12 volt door te geven, geen wonder dat het nieuwe slot dan kapot gaat. Dus is weer een dure grap.
  5. Gisteren bij de garage geweest voor overleg, volgens hun is mogelijk het nieuwe slot niet goed, ze gaan een nieuwe bestellen in Duitsland en volgende week vervangen en het probleem oplossen. Ik laat het weten.
  6. Dankjewel, ga ik eens bekijken.
  7. Enige weken geleden tijdens de vorst had ik problemen met het slot aan de bestuurderszijde, de deur viel niet meer in het tweede slot bij sluiten. Ik dacht aan de vorst dat hij vastgevroren zat en heb het slot ingespoten. Met een touwtje aan mijn deurknop (voor de zekerheid) naar mijn werk gereden en daar ging de deur weer normaal dicht. Volgende dag weer hetzelfde probleem. Afijn, de auto naar de garage en daar constateerde ze dat mijn slot kapot was en er een nieuwe in moest, moest weer uit Duitsland komen want ik heb natuurlijk weer een speciaal geval er in zitten a 240 euro. Slot weer gerepareerd maar het viel mij op dat het alarmlicht in mijn deur na op slot zetten, een paar keer knippert, dan een seconde of 5 blijft branden en dan weer gaat knipperen, volgens mij is dat nooit zo geweest maar volgens de garage hoort dit zo. Nu viel mij vorige week op dat mijn knipperlichten niet meer mee knipperen tijdens het op slot doen van de auto (alleen 1x toet), bij openen wel (2x knipper en 2x toet). Ik heb de auto uitgelezen met VCDS en heb deze storing die er niet uit gaat, heeft iemand een idee waar de storing aan kan liggen? Ik ga uiteraard nog terug naar de garage maar heb graag wat feedback achter de hand.
  8. Ik heb er een setje veren in die je in de bestaande vering erin draait, volgens mij deze; https://www.hulpverensjop.nl/hulpveren-volkswagen-Passat-Variant-VI-(3C)-hv-199515 maar dan goudkleurig https://www.hulpverenshop.nl/a-40726715/passat-b6-b7-incl-variant-speciaal-voor-bluemotion-lower-suspension-2007/st362c/#description Zit er al 10 jaar in en werkt goed, auto staat wel onbeladen ongeveer 1 cm hoger maar blijft vol beladen met caravan mooi horizontaal.
  9. Bij mijn Passat B6 R-line uit 2010 had ik ook het probleem van te ver doorzakken, ook al hield ik rekening met de kogeldruk. Ik heb er meteen een setje hulpveren onder gezet (half uurtje werk) en nooit meer problemen gehad. Ook handig als je een keer naar de bouwmarkt gaat
  10. Een paar dagen geleden een nieuwe accu geplaatst en de storing was na een paar keer starten verdwenen (ene kant vreemd want de storing zou pas na 255 x (reset teller) automatisch moeten verdwijnen), tot nu toe geen storing meer gehad, zal hem nog even met VCDS helemaal verwijderen. Toch vreemd dat je deze storing zo krijgt als je accu slecht is, waarom dan geen melding bijv "Accu start spanning te laag" dat is makkelijker zoeken. Ik hoop dat de storing nu weg blijft.
  11. Ik ga het eens proberen, wel vreemd dat je zo moet rommelen met VCDS om een optie tevoorschijn te halen, ben ik niet gewend van VCDS.
  12. Vandaag is de nieuwe accu binnen gekomen, ben benieuwd of dat de oorzaak van de storing zou kunnen zijn, dat zou vreemd zijn want ik heb eerder met een slechte accu gereden en toen heb ik deze storing niet gehad maar je weet maar nooit. De auto start en rijdt normaal.
  13. Ok dan doe ik het goed, maar heb geen keuze optie om een brandstofpomp te selecteren, ik krijg alleen die melding dat ik niet aan de voorwaarden voldoe en dan gebeurt er niets.
  14. Wat bedoel je hiermee; Wel je contact aan op positie net voor starten. VCDS gebruik je toch altijd met je contact aan?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden