Ga naar inhoud

opzoek naar een andere auto? Maar welke?


Fopperr

Aanbevolen berichten

Ik bedoelde dus de 3C, die heeft een vette chromen grill. De huidige Passat heeft die niet meer, daar is de grill ook eenheidsworst geworden.

 

Ga je zeggen dat je de 3C prefereert boven de 3AA?

Ik heb met je te doen, over (wat is het nu) 10 dagen rij je voor l*l. :lol:

 

Nee hoor, ik snap je wel, moet nog steeds erg wennen aan de 3AA.

Maar mijn ervaring is dat wanneer je een auto in 1x geweldig vind, dat je er zo op uitgekeken bent.

De styling de 3AA is erg op safe en vrij neutraal.

Maar als ik heel kritisch naar een 3C kijk moet ik toch toegeven dat de jaren gaan tellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Heb zelf zitten twijfelen tussen een Golf 6 en de nieuwe Passat. De Golf in een 1.4TSI met DSG en 160 pk. De Passat in een 2.0 TDI met 140 pk en een handbak.

Nu rij ik tijdelijk in een Golf 6 met DSG, alleen de 122pk versie. Rijdt prima, maar hij is wel weer erg klein binnen en niet alleen de kofferbak. Daarnaast vind ik een handgeschakelde toch lekkerder door de bocht gaan, ondanks dat ik de DSG ook met de flippers kan bedienen.

 

Ow ja de Audi vind ik ook mooier, maar de prijs en ruimte houden mij tegen. Succes met je keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fopper haal je hem in Duitsland?

 

je kunt een dikke A6 daar vinden voor de prijs van een 3C, mijn achter buurman haalt om de 2 jaar een A6 van ongeveer 4-5 jaar oud en verkoopt hem dan in Nederland na 2 jaar voor bijna dezelfde prijs...

 

maar goed na alles wat je aangepast heb zou ik ook voor een 3C gaan die jonger is.. dan heb je de meeste spullen "die je toch niet terug ziet in de inruil prijs" al vast.

 

en dsg, daar zou ik altijd voor gaan.. niet te vergelijken met een gewone automaat van vele concurrenten. alleen systeem van audi is een gelijke..

 

Zie dat BM-er er al op gereageerd heeft maar een 118 is geen passat aan gewicht.. ga dan een 1.2 golf rijden.

Maar suc6 met de keuze, want het is geen makkelijke.

 

PS. CC is wel een veel mooiere auto dan de andere in je rijtje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, de CC is ook meteen €3000,- duurder (vanaf!).

 

Als ik een andere type koop, dus geen 3c/CC dan heb ik mijn wielen over, rns, dakrails, evt interieur...

 

Heb ik zo €3000,- extra (en nog wel iets meer denk ik...) is iig ook een afweging waard. Als ik wel een CC koop, passen mijn wielen, koni, rns zo terug daarin... Alleen dan ben ik dus een stuk duurder uit.

 

Een A6 is fantastisch maar verbruik ligt een stuk hoger dan de anderen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ander situatie maar ik heb eerst nog gekeken bij de A6 en bmw 5 touring, beide benzine en hand bak. uit eindelijk was de 3C completer door de uitverkoop van de luxe pakketten en met dsg. Nu ik dsg heb zou ik echt niet meer zonder willen. terwijl ik hiervoor anti automaat was :embarassed: .. als je veel file rijdt is het helemaal super, al dat schakelen is toch zo ouderwest :P

 

de proef rit was in een cc 1.8tsi met dsg, wat een bak alleen met mijn 1.92M een beetje krap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de ruimte niet van doorslaggevend belang is zou ik voor een Golf VI met een lekker dieselmotor gaan. En ik ben een groot fan van de DSG :lol:

Dit zou mijn volgende auto kunnen zijn, alleen zou ik zelf een TSI nemen omdat ik niet zoveel km meer maak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft aan dat de synth mee moet en evt. nog andere koffers. Neem van mij aan dat je dan spijt gaat krijgen van een CC. Ik heb in dat opzicht altijd spijt gehad van de 3BG sedan, enorme kofferbak maar veel te kleine klep. Stage piano of synth kon ik altijd net er doorheen schuiven. Beetje speaker om mee te nemen moest via achterdeur, bank plat en dan in kofferbak schuiven. Daarom heb ik nu voor een station gekozen.

 

De ruimte van de A4 vond ik tegenvallen, vooral omdat ik wat langer ben. Mocht je tóch naar wat kleiners willen kijken, je geeft aan een V70 ook wel fraai te vinden. Heb je al een keer naar een V50 gekeken? Vond ik de stoel super van verstelbaar en erg goede zit achter het stuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, ik heb een Jetta gehad... wat een ruimte! Enige nadeel is idd dat de laadvloer niet gelijk is met de dekkel... dus je moet altijd meer tillen... (moet me niet aanstellen, alles wordt altijd voor ons opgebouwd...) maar denk dat ik de CC te duur vind en voor minder heb ik een volle 3c highline of een luxe 318D...

 

Ik hoef geen grote variant, een variant is wel een pré natuurlijk. Zit ruimte achterin is niet heel erg belangrijk. Groter dan de 3c zal t iig niet worden :wink:.

Ik vind de V70 echt een hele mooie auto, de V50 vind ik net een goedkoop aanhangsel lijken van de V70... maar misschien moet ik er eens in gezeten hebben.

 

Van meerdere personen hoor ik dat de 318D een erg fijne auto is! Goede kwaliteit en perfect rijgedrag. Maar eens een proefritje gaan maken. Daarbij komt het verbruik wat mij toch wel aan staat.

 

Op aanraden van een aantal forumleden toch nog even checken of de problemen die ik ondervind echt duur zijn om te repareren. Een gebruikte koppeling/vliegwiel zie ik niet zitten met 50k (nieuw kost snel €1200,-) en een DPF staat gebruikt voor zo'n €550,-. Dan met regelier onderhoud wat eraan komt, toch ook zo'n €300,- denk ik. Zit ik nog aan de €2200,-. Daar heb ik geen andere auto voor.

 

Misschien Jos B. naar mijn auto laten kijken en of hij wat symptomen ziet die Johan (speedyace) ook heeft gehad. Kost misschien wel even wat voor onderzoek, maar als iemand het weet, dan is JB het wel!

 

naja, goede en nuttige informatie blijft welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ongeveer 500 euro voor 1 die er 10.000km onder heeft gezeten. Maar kijk eerst even wat de temperatuur is na de turbo en na het roetfilter. Bij mij waren de verschillen erg groot.

450gr achter de turbo en 740 á 860 gr na of bij het roetfilter.

Dit heeft mij de turbo gekost. Zit er niet iemand bij Jou in de buurt die dit kan uitlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ongeveer 500 euro voor 1 die er 10.000km onder heeft gezeten. Maar kijk eerst even wat de temperatuur is na de turbo en na het roetfilter. Bij mij waren de verschillen erg groot.

450gr achter de turbo en 740 á 860 gr na of bij het roetfilter.

Dit heeft mij de turbo gekost. Zit er niet iemand bij Jou in de buurt die dit kan uitlezen.

Matthijs heeft bij mij in vagcom nagekeken, maar toen stond de auto al een half uur stil en we hebben vooral de temperatuur van de uitlaatgassen gemeten, volgens mij dan! Maar het lijkt mij dat dit tijdens een rit gedaan wordt?

 

 

Hoe heeft Jb dit bij jou gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat regenereren gaan wij ook maar eens doen. Dat moet normaal gesproken resultaat geven. In principe 0% vervuild is mij verteld.

 

Ik ga geen spoken zien, alleen een andere auto :D, maar ben wel realistisch en als dit "eenvoudig" op te lossen is, hoeft de passat niet weg!

 

@Upseel, achterin maakt mij niet heel veel uit. Ik zit toch altijd achter t stuur, of er naast als ik 'n potje bier op heb :D

 

De BMW blijft erg in mijn gedachten vooral ivm het verbruik. Onderhoud schijnt gelijk te zijn aan VW...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net een beetje op de site aan het zoeken naar DRL's.

Kom ik daar een stukje tekst tegen van een zekere Foppe :P , deze heeft het over "mestwagens" volgens mij is hij nu op zoek naar een mestwagen!!.... :mrgreen:

 

Ik citeer

Misschien moet je eens gaan stoeien met de angel eyes van de bmw.... wordt genoeg nagemaakt van deze mestwagens dus misschien is er toevallig dezelfde maat bij als die van de mistlichten voor....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden