Ga naar inhoud

  • 0

Het is echt gelukt, met de passat @Jos (15-05 dieverbrug)


Speedyace

Vraag

Oke, even kort dan! de rest vul ik wel aan. (Kom minuten te kort in een uur.)

 

De auto rijd goed, koppeling is weer top zit af en toe nog een klein schokje in rond de 2000rpm.

Ook de nieuwe motor die er nu 2,5 jaar in zit, was weer niet goed.

Jos vroeg of de motor gechipt was, ik volmondig ja roepen. Antwoord: voel er niets van, weet je het zeker huh..... JA

Loopt niet goed gaan we straks naar kijken, eerst de koppeling en het 2 massavliegwiel.

 

Onderdelen die zijn vervangen.

 

1. Hydr-klepstoters weer stuk, vervangen door Modificatie.

2. Tandempomp weer lek, vervangen.

3. Verstuivers gereinigd.

4. Koppeling/2 massavliegwiel vervangen.

5. Brandstoffilter vervangen.

6. Chip aanpassing.(met dank aan de snelle hulp van JD.) :thx:

7. DPF (roetfilter) is verwijderd

 

 

Jos heeft de software uit de auto gehaald en via de mail naar JD gestuurd, na een bakkie koffie "Pling".

Mail van JD. Dit ging over de bestaande tunning en die mocht ik niet lezen, dan weten jullie wel genoeg denk ik.

Kwam er opneer, als niet weet waar je mee bezig bent "afblijven" op zijn abn. :mrgreen:

 

Zit nu alleen met een ander probleem, op de terugweg (130km gereden) kreeg ik de melding stoppen koelvloeistof te laag.

Ik stoppen met nog 35km voor de boeg kap open en ja hoor Expansievat leeg! en nu?....(temp stond keurig op 90gr)

Toine is naar een yachthaven gelopen en kwam met een jerrycan water retour.

Inmiddels contact gehad met Jos en die zei, gooi er maar wat bij.

Er ging ongeveer voor 2 glazen water in, viel mee dus starten en rijden.

Thuis aangekomen stond hij nog steeds op max, erg vreemd allemaal.

Vandaag weer een stuk gereden en weer deze melding.

 

Ik heb gevoeld aan de ondersteradiator slang(bij de thermostaat) en deze was na een rit van 50km handwarm, terwijl het kleine slangetje op het Expansievat bloedheet was :?:

Nu vermoed ik, samen met Jos dat de thermostaat niet meer werkt zoals het hoort, deze ga ik morgen vervangen.(hebben jullie nog andere tips)

Hij gooit de vloeistof uit het overloopje bij het Expansievat :angry:

 

En de vakantie staat voor de deur :angry: help... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 337
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

@Speedyace: Goh, wat een verhaal. Heb het zojuist gelezen.

Zoiets gun je alleen je vijanden.

Maar als je gevoel zegt, dat het nooit goed komt met de auto, dan kan je hem het beste maar van de hand doen.

Is veel beter voor je gemoedsrust en misschien nog voordeliger ook uiteindelijk.

Maar goede raad is duur in deze.

Wens je een fijne vakantie en geluk en wijsheid met het vervolg van het verhaal.

Grtz, NoppieV5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik geloof dat ik het voorlopig maar bij mijn 3bg houdt. Tsjonge erger als dit heb ik nooit gelezen.

Fijne vakantie in iedergeval. De mijne heeft vandaag achter nieuwe remblokken gekregen en mag vanaf maandag richting Italië.

 

Ik hoop dat jos er nog iets moois van kan maken, de mijne heeft ondertussen 60.000 gelopen na de standaard "Jos behandeling" en bevalt me uitstekend.

 

gr.iwan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jos nog eens even gebeld, maar heeft nog geen tijd gezien om de auto onder handen te nemen.(mensen ziek en vakantie tijd) Van mij mag hij gang maken, want ben bijna weer thuis en wil graag weer wat power onder mijn kont hebben. Nu is de mitsubishi outlander 2.0 benzine ook niet je van het zeg maar. Dat ding met 147pk en 6bak dsg is niet vooruit te trappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tjeemig Johan het zit je ook niet mee.

Hoe is Jos tot de constatering gekomen dat de tandempomp lek is?

(Ik heb zelf intussen ook nr. twee erinzitten)[/quote

Er liep allemaal olie langs de pakking en het oliefilter was weer git zwart. Zal er nog wel opneerkomen dat straks de pomp in de tank ook nog stuk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb Jos afgelopen donderdag nog aan de lijn gehad. Ze hebben 2 massavliegwiel, koppeling vervangen maar mocht niet helpen. De verstuivers zijn er uitgehaald en getest. Hier was er 1 van niet helemaal ok. Na alles weer te hebben gemonteerd, bleek het probleem nog steeds aanwezig maar wel minder. Jos heeft vervolgens nieuwe software geladen ( updates van de dealer) en het leek wel verdwenen. Hij heeft het vervolgens naar de huis tunner gestuurd om de extra pk en de nm's weer terug te zetten.

Hij gaat eerst nog even met de tandemasser met een auto erop rijden, om te kijken of het schokken verdwenen is.

Ik ga vanmiddag bellen om te vragen hoe het is gegaan fingers crossed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
jemig wat een speurtocht is het aan het worden. hoop dat je nu eens klaar bent met die auto...

Nee nog niet... de temperatuur achter het roetfilter is bij niet regeneren 150gr warmer. Bij de turbo meten ze belast 500gr en na het filter 750gr. Volgens Jos moet hij ergens dicht zitten. Hij gaat nu het roetfilter tijdelijk verwijderen en een pijp vanaf de turbo plaatsen, om te kijken of het schokken over is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zou het niet kunnen zijn dat je uitlaat misschien al veel langer het probleem is, door dat die niet goed is, de motor zijn uitlaatgassen niet snel genoeg kwijt kan en daardoor schade kan ontstaan?

 

Ik roep maar even iets, bij de 3e motor begin je wel aan zoiets te denken of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
zou het niet kunnen zijn dat je uitlaat misschien al veel langer het probleem is, door dat die niet goed is, de motor zijn uitlaatgassen niet snel genoeg kwijt kan en daardoor schade kan ontstaan?

 

Ik roep maar even iets, bij de 3e motor begin je wel aan zoiets te denken of niet?

Dat is altijd een vraag, ik hoop dat hij goed gemaakt word en dat ik een tijdje (10jaar) :D kan rijden zonder onkosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik krijg te horen dat hij het erg druk heeft. Dat zal allemaal wel, maar mijn bolide staat er alweer 4 weken en volgens mij moet er in die tussen tijd wel een gaatje zijn geweest.

Nu is er ook nog 1 zieke binnen het bedrijf dus dat schiet ook al niet op en dan heb je nog de vakantie periode nog.

 

Jos heeft wel aangegeven, dat hij niet zonder uitlaatbuis wil gaan rijden ivm de kabels die er lopen.(blaast de turbo de warmte het compartiment in)

Hij wil een stuk pijp aan de turbo maken, maar dan moet eerst het roetfilter weg. Maar dan moet het subframe eerst weggehaald worden, anders kan je er niet bij en dit is een leuk klusje.

Ik wacht het as. Dinsdag nog even af en anders ga ik as woensdag eens even poolshoogte nemen bij JB, kijken hoe het gaat daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden