Ga naar inhoud
  • 0

2 massavliegwiel altijd vervangen?


vwdimipassat

Vraag

De passat is toe aan een nieuwe koppeling.

Hier ben ik in de garage (VW) 850 euro kwijt.

Nu ben ik even bij een niet merk garage geweest en die rekent 800 euro.

Maar deze man begon over het 2 massa vliegwiel.

Nu is mijn vraag Komt het vaak voor dat deze ook vervangen moet worden als de koppeling versleten is??

Want dan komt er nog eens 800euro bij.

 

Wie kan mij wat meer vertellen hierover?

 

Groet Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vindt het trouwens wel snel er staat pas 126500km op de teller.

Of is dit normaal dat ze zo snel slijten?

Ik heb trouwens ook een test gedaan in de 4de versnelling en dan 40km/u en dan vol gas, De toerenteller loopt gelijk op met de km teller.

Zal het ook nog eens proberen in zijn 5 en dan vanaf 70km/u vol gas geven.

 

Groet Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vindt ook dat mijn koppeling erg hoog staat en de monteur van de stealer zij dat hij aan vervanging toe was.

Ik heb toch nog even een test gedaan zoals een stijle helling zoeken en dan in erg lage toeren vol gas geven en kijken of de toeren snel verhogen en de snelheid niet.

Dit is echter niet het geval dus ik kijk het verlopig nog wel even aan en doe af en toe als ik op een steile helling (parkeer garage) rij even de toeren test.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik vindt ook dat mijn koppeling erg hoog staat en de monteur van de stealer zij dat hij aan vervanging toe was.

Ik heb toch nog even een test gedaan zoals een stijle helling zoeken en dan in erg lage toeren vol gas geven en kijken of de toeren snel verhogen en de snelheid niet.

Dit is echter niet het geval dus ik kijk het verlopig nog wel even aan en doe af en toe als ik op een steile helling (parkeer garage) rij even de toeren test.

 

 

Ik hoop niet dat dit een VW garage is.......aangezien alle koppelingen hoog zitten en zolang deze niet te zwaar gaat, en niet slipt of trilt er niets te vervangen valt.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je met 50kmh in de 5 rijd en volgas geeft en het toerental stijgt niet sneller dan de snelheid dan is er denk ik nog niks mis mee..

 

De koppeling van een Passat zit idd wat hoog.. dit duid niet op slijtage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik vindt het trouwens wel snel er staat pas 126500km op de teller.

Of is dit normaal dat ze zo snel slijten?

Ik heb trouwens ook een test gedaan in de 4de versnelling en dan 40km/u en dan vol gas, De toerenteller loopt gelijk op met de km teller.

Zal het ook nog eens proberen in zijn 5 en dan vanaf 70km/u vol gas geven.

 

Groet Dimitri

 

Als je geen klachten hebt waarom wou je hem dan vervangen? Als je 2 massavliegwiel goed is kan er nog maar 1 ding zijn wat irriteert, dat is speling op de veertjes in de koppelingsplaat wat na 200k begint te slijten, hiermee kun je prima blijven rijden, je hebt er meestal alleen last van wanneer er een caravan achter hangt en je na het gas loslaten in zijn 4 of 5 weer gas bijgeeft. Je voelt dan duidelijk de speling in de aandrijflijn. Maar bij jouw km-stand en normaal rijgedrag zonder zware aanhanger moet ie nog wel 100k mee kunnen lijkt mij.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik had ook geen klachten maar de auto moest voor een apk naar de garage en de monteur die de apk heeft gedaan gaf aan de koppeling vervangen moest worden.

 

Waar ze met APK-keuren allemaal niet op komen.. er viel zeker weer niks aan te verdienen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, daar riek het wel na, ik dacht dat je het ook kon ruiken als hij begint te slijten? Het ruikt naar verbrande haren (vond ik altijd)

Je kan de eerder genoemde tests doen, en je merkt het echt snel genoeg, kraken wanneer je wilt schakelen, zodat 'hij' er echt in moet vallen, in een bocht geef je gas, en hij begint in eens toeren te maken.

Echt je merkt het wel hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je het zelf niet goed kunt beoordelen dan zou ik toch kijken of je een onafhankelijk iemand kunt vinden die er een objectief oordeel over kan geven, zou met trouwens niet al te ongerust maken, heb nog niet gezien dat iemand met een 3C op de vluchtstrook stond met een kapotte koppeling wel met kapotte verstuivers..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee, daar riek het wel na, ik dacht dat je het ook kon ruiken als hij begint te slijten? Het ruikt naar verbrande haren (vond ik altijd)

Je kan de eerder genoemde tests doen, en je merkt het echt snel genoeg, kraken wanneer je wilt schakelen, zodat 'hij' er echt in moet vallen, in een bocht geef je gas, en hij begint in eens toeren te maken.

Echt je merkt het wel hoor.

 

kraken met schakelen zijn synchromeshringen en niet de koppeling, slippen in de bocht is een doorslaand/slippend voorwiel en niet je koppeling.. je bak zit nl vast aan je motor en de koppelingsplaat etc vast rond je priceas etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Quote: 'je hebt er meestal alleen last van wanneer er een caravan achter hangt en je na het gas loslaten in zijn 4 of 5 weer gas bijgeeft. Je voelt dan duidelijk de speling in de aandrijflijn.'. Dat is nu precies waar mijn auto last van heeft...het schokt of wiebelt dan wat allemaal. Zijn dat die veertjes in de koppeling? Zijn die niet los te vervangen?

Maar er slipt niks aan de koppeling, hij pakt alleen wat abrupter op als een nieuwe. Ze zeggen me ook dat de koppeling versleten is, maar zolang er niks slipt o.i.d, rij ik ermee door.

 

Rens

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Merk je echt wel als je 2mvw kapot is icm drukgroep en de rest. Moeilijk in de versnelling, optrekken trilt (schokkerig) je auto, overschakelen heel lastig. Bij mij was het schokkerige zo erg dat je de voorwielen gewoon zag haperen bij optrekken...

 

Ik ben met hele kapotte handel (kapotte 2mvw en druklager in 2 delen) 1050km heen en 1050km terug gereden op vakantie. Hier nog langs een paar bedrijven geweest. Totaal dus wel 2200km gereden.

 

Koppelingsplaat als die op is idem, toeren maken zonder dat je versnelt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden