vwdimipassat Geplaatst 25 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 25 mei, 2011 De passat is toe aan een nieuwe koppeling. Hier ben ik in de garage (VW) 850 euro kwijt. Nu ben ik even bij een niet merk garage geweest en die rekent 800 euro. Maar deze man begon over het 2 massa vliegwiel. Nu is mijn vraag Komt het vaak voor dat deze ook vervangen moet worden als de koppeling versleten is?? Want dan komt er nog eens 800euro bij. Wie kan mij wat meer vertellen hierover? Groet Dimitri Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nard Geplaatst 25 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 25 mei, 2011 Wat een bedragen..... tjonge..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 25 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 25 mei, 2011 ik zou alleen beide samen vervangen, laatst nog gedaan voor een clublid, die was ihgv een AVB motor 1100 euro kwijt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwdimipassat Geplaatst 26 mei, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 mei, 2011 Je hebt een Pbtje Matthijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwdimipassat Geplaatst 26 mei, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 mei, 2011 Ik vindt het trouwens wel snel er staat pas 126500km op de teller. Of is dit normaal dat ze zo snel slijten? Ik heb trouwens ook een test gedaan in de 4de versnelling en dan 40km/u en dan vol gas, De toerenteller loopt gelijk op met de km teller. Zal het ook nog eens proberen in zijn 5 en dan vanaf 70km/u vol gas geven. Groet Dimitri Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 MarcoFr Geplaatst 20 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2011 effe deze topic ophalen: waaruit blijkt dat jou koppeling versleten is ?? ik vind dat mijn koppeling ook erg hoog pakt. er staat net 130000km op de teller. of is dit bij te regelen dat die wat lager pakt ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwdimipassat Geplaatst 20 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2011 Ik vindt ook dat mijn koppeling erg hoog staat en de monteur van de stealer zij dat hij aan vervanging toe was. Ik heb toch nog even een test gedaan zoals een stijle helling zoeken en dan in erg lage toeren vol gas geven en kijken of de toeren snel verhogen en de snelheid niet. Dit is echter niet het geval dus ik kijk het verlopig nog wel even aan en doe af en toe als ik op een steile helling (parkeer garage) rij even de toeren test. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 20 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2011 2de mvw alleen vervangen als deze defect is, anders is het jammer geld. Soms is een resurface nodig van het oppervlak. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jos_br Geplaatst 20 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2011 Ik vindt ook dat mijn koppeling erg hoog staat en de monteur van de stealer zij dat hij aan vervanging toe was.Ik heb toch nog even een test gedaan zoals een stijle helling zoeken en dan in erg lage toeren vol gas geven en kijken of de toeren snel verhogen en de snelheid niet. Dit is echter niet het geval dus ik kijk het verlopig nog wel even aan en doe af en toe als ik op een steile helling (parkeer garage) rij even de toeren test. Ik hoop niet dat dit een VW garage is.......aangezien alle koppelingen hoog zitten en zolang deze niet te zwaar gaat, en niet slipt of trilt er niets te vervangen valt. Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 20 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2011 als je met 50kmh in de 5 rijd en volgas geeft en het toerental stijgt niet sneller dan de snelheid dan is er denk ik nog niks mis mee.. De koppeling van een Passat zit idd wat hoog.. dit duid niet op slijtage. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 strui901 Geplaatst 21 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2011 Alle passats pakken hoog op, is niet af te stellen en hoort er gewoon bij. Zoals Jos zegt, waarschijnlijk niets aan de hand Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwdimipassat Geplaatst 21 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2011 Is inderdaad een vw garage die dit had aangegeven. Ik heb ook de test gedaan van 50 in zijn 5 en vol gas en dat was ook goed dus ga ervan uit dat de koppeling verlopig nog wel mee kan. Zo zie je maar weer ook in deze zou de vw dealer veranderen in een vw stealer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeordy Geplaatst 21 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2011 Mijn vorige auto (Golf IV TDI) had uiteindelijk bij 250.000 km een versleten koppeling. De toeren liepen ongelijkmatig op, met uitschieters in versnelling 3 en 5. Zolang dat niet gebeurt is er volgens mij weinig aan de hand. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 21 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2011 Ik vindt het trouwens wel snel er staat pas 126500km op de teller.Of is dit normaal dat ze zo snel slijten? Ik heb trouwens ook een test gedaan in de 4de versnelling en dan 40km/u en dan vol gas, De toerenteller loopt gelijk op met de km teller. Zal het ook nog eens proberen in zijn 5 en dan vanaf 70km/u vol gas geven. Groet Dimitri Als je geen klachten hebt waarom wou je hem dan vervangen? Als je 2 massavliegwiel goed is kan er nog maar 1 ding zijn wat irriteert, dat is speling op de veertjes in de koppelingsplaat wat na 200k begint te slijten, hiermee kun je prima blijven rijden, je hebt er meestal alleen last van wanneer er een caravan achter hangt en je na het gas loslaten in zijn 4 of 5 weer gas bijgeeft. Je voelt dan duidelijk de speling in de aandrijflijn. Maar bij jouw km-stand en normaal rijgedrag zonder zware aanhanger moet ie nog wel 100k mee kunnen lijkt mij..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwdimipassat Geplaatst 21 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2011 Ik had ook geen klachten maar de auto moest voor een apk naar de garage en de monteur die de apk heeft gedaan gaf aan de koppeling vervangen moest worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2011 Ik had ook geen klachten maar de auto moest voor een apk naar de garage en de monteur die de apk heeft gedaan gaf aan de koppeling vervangen moest worden. Waar ze met APK-keuren allemaal niet op komen.. er viel zeker weer niks aan te verdienen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatvw Geplaatst 21 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2011 Nee, daar riek het wel na, ik dacht dat je het ook kon ruiken als hij begint te slijten? Het ruikt naar verbrande haren (vond ik altijd) Je kan de eerder genoemde tests doen, en je merkt het echt snel genoeg, kraken wanneer je wilt schakelen, zodat 'hij' er echt in moet vallen, in een bocht geef je gas, en hij begint in eens toeren te maken. Echt je merkt het wel hoor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 21 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2011 Als je het zelf niet goed kunt beoordelen dan zou ik toch kijken of je een onafhankelijk iemand kunt vinden die er een objectief oordeel over kan geven, zou met trouwens niet al te ongerust maken, heb nog niet gezien dat iemand met een 3C op de vluchtstrook stond met een kapotte koppeling wel met kapotte verstuivers.......... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2011 Nee, daar riek het wel na, ik dacht dat je het ook kon ruiken als hij begint te slijten? Het ruikt naar verbrande haren (vond ik altijd)Je kan de eerder genoemde tests doen, en je merkt het echt snel genoeg, kraken wanneer je wilt schakelen, zodat 'hij' er echt in moet vallen, in een bocht geef je gas, en hij begint in eens toeren te maken. Echt je merkt het wel hoor. kraken met schakelen zijn synchromeshringen en niet de koppeling, slippen in de bocht is een doorslaand/slippend voorwiel en niet je koppeling.. je bak zit nl vast aan je motor en de koppelingsplaat etc vast rond je priceas etc. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gurby Geplaatst 23 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2011 Welke garage was dat? Was jij even mooi bijna 1.600 euro lichter voor Jan met de korte achternaam. Je kent je eigen auto toch.... als je geen klachten hebt moet je er vooral geen geld in gaan steken daar moet je dan niet eens over nadenken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 cidcom Geplaatst 23 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2011 Als je in zijn 3 optrekt en de motor slaat af kun je er toch van uitgaan dat de koppeling goed is.?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 23 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2011 ja Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat20V Geplaatst 28 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2011 Quote: 'je hebt er meestal alleen last van wanneer er een caravan achter hangt en je na het gas loslaten in zijn 4 of 5 weer gas bijgeeft. Je voelt dan duidelijk de speling in de aandrijflijn.'. Dat is nu precies waar mijn auto last van heeft...het schokt of wiebelt dan wat allemaal. Zijn dat die veertjes in de koppeling? Zijn die niet los te vervangen? Maar er slipt niks aan de koppeling, hij pakt alleen wat abrupter op als een nieuwe. Ze zeggen me ook dat de koppeling versleten is, maar zolang er niks slipt o.i.d, rij ik ermee door. Rens Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2011 koppeling is pas versleten als ie slipt. het kan wel zijn dat je druklager of drukgroep slecht wordt/is Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bjorn Geplaatst 30 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 30 september, 2011 Merk je echt wel als je 2mvw kapot is icm drukgroep en de rest. Moeilijk in de versnelling, optrekken trilt (schokkerig) je auto, overschakelen heel lastig. Bij mij was het schokkerige zo erg dat je de voorwielen gewoon zag haperen bij optrekken... Ik ben met hele kapotte handel (kapotte 2mvw en druklager in 2 delen) 1050km heen en 1050km terug gereden op vakantie. Hier nog langs een paar bedrijven geweest. Totaal dus wel 2200km gereden. Koppelingsplaat als die op is idem, toeren maken zonder dat je versnelt... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
vwdimipassat
De passat is toe aan een nieuwe koppeling.
Hier ben ik in de garage (VW) 850 euro kwijt.
Nu ben ik even bij een niet merk garage geweest en die rekent 800 euro.
Maar deze man begon over het 2 massa vliegwiel.
Nu is mijn vraag Komt het vaak voor dat deze ook vervangen moet worden als de koppeling versleten is??
Want dan komt er nog eens 800euro bij.
Wie kan mij wat meer vertellen hierover?
Groet Dimitri
Link naar reactie
Delen op andere sites
24 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten