Ga naar inhoud

Einde Passat V6-versies


Thunderflash

Aanbevolen berichten

Volkswagen stopt met de productie van de Passat R36 en de Passat 3.2 V6 :(

Excuus dat gebruikt wordt door VW is dat men in het uitgebreide motorenprogramma kleiner wil maken vanwege de komst van een gerestylede Passat.

Anders gezegd: Downsizen verdient beter.

 

Zie link:

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... sie_nieuws

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik heel jammer vind is dat VW de VR6 motor niet wat kleiner maakt en er iets met turbo's op zet. Hou je toch een 6 cylinder motor met zoals ik denk het mooie geroffel. Ik vind dat de "R" van de Golf R en Passat R36 gewoon een 6 cylinder moet zijn.

 

Gr. Siebe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik heel jammer vind is dat VW de VR6 motor niet wat kleiner maakt en er iets met turbo's op zet. Hou je toch een 6 cylinder motor met zoals ik denk het mooie geroffel. Ik vind dat de "R" van de Golf R en Passat R36 gewoon een 6 cylinder moet zijn.

 

Gr. Siebe

 

Met een 8 cylinder kan ik ook leven hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook nog een 3BG W8 geweest :mrgreen:

 

Klopt, die vind ik ook geweldig! ''Helaas'', was daarvan het uiterlijk niet echt veel veranderd, op de emblemen, uitlaten en miniscuul-andere achterlichten na.... Aan de andere kant heeft dat ook wel wat, lekker anoniem 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad jammer.

Maar wel goed nieuws voor de R36 houders.

Hun auto wordt uniek nu de productie gestopt is.

Doet het goed voor de waarde.

Stel je toch voor dat VW er nog even een berg in de eindproductie zet en dan gata dumpen.

Dat is toch minder, vraag en aanbod verhaal blijft natuurlijk de prijs beinvloeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Ik heb voor de volledigheid de topictitel even aangepast)

 

Persoonlijk vind ik het jammer dat ze eruit gaan. Dat er geen markt voor zou zijn durf ik te betwijfelen. hier in Nederland met al die centenn&^$%ers inderdaad niet, maar in Duitsland zijn er toch wel aardig wat van verkocht, vooral van de 3.2 dan.

 

Maar ik las dat het niet meer in te passen valt binnen het groene imago dat VW zichzelf aan het aanpraten is. Bovendien zijn deze motoren in de Passat directe concurrenten voor hun zusjes in de audi A6-serie. Dus ik denk dat het ook onderdeel is van 'branding', al zal dat niet zo snel hardop gezegd worden. 'Groen' bekt momenteel nu eenmaal beter :-(

 

Al met al denk ik dat mijn volgende auto dus uit Duitsland moet worden gehaald. Ik zie zo'n 3.2 wel zitten, ik ben niet groen uitgeslagen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden