Thunderflash Geplaatst 28 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2010 Volkswagen stopt met de productie van de Passat R36 en de Passat 3.2 V6 Excuus dat gebruikt wordt door VW is dat men in het uitgebreide motorenprogramma kleiner wil maken vanwege de komst van een gerestylede Passat. Anders gezegd: Downsizen verdient beter. Zie link: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... sie_nieuws 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ATS Geplaatst 28 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2010 jammer, was al aan het sparen maar zullen ze niet de slag verliezen met de snelle motoren van BMW en AUDI? 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jstruijk Geplaatst 28 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2010 Jammer, zijn mooie en fijne motoren met een erg lekker geluid 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rvarkelen Geplaatst 28 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2010 Nou, dan moet ik www.r36.nl dus maar weer verpatsen? Jammer 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Siebe75 Geplaatst 28 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2010 Wat ik heel jammer vind is dat VW de VR6 motor niet wat kleiner maakt en er iets met turbo's op zet. Hou je toch een 6 cylinder motor met zoals ik denk het mooie geroffel. Ik vind dat de "R" van de Golf R en Passat R36 gewoon een 6 cylinder moet zijn. Gr. Siebe 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Svaan Geplaatst 28 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2010 De R36 is/was eigenlijk de enige Passat die meekan doen met de dikke motoren van Audi, BMW & Mercedes-Benz. Jammer dat dat bij Volkswagen niet mogelijk is. Lijkt me wel dik; een Passat 3.0 tdi 4motion 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sander101 Geplaatst 29 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2010 Wat ik heel jammer vind is dat VW de VR6 motor niet wat kleiner maakt en er iets met turbo's op zet. Hou je toch een 6 cylinder motor met zoals ik denk het mooie geroffel. Ik vind dat de "R" van de Golf R en Passat R36 gewoon een 6 cylinder moet zijn. Gr. Siebe Met een 8 cylinder kan ik ook leven hoor. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ATS Geplaatst 29 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2010 denk niet dat de W8 terug komt.. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
niwdecire Geplaatst 29 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2010 De R36 is/was eigenlijk de enige Passat die meekan doen met de dikke motoren van Audi, BMW & Mercedes-Benz. Er is ook nog een 3BG W8 geweest 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ridouan Geplaatst 29 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2010 Er komt toch een 2.0 BiTDI (220 pk/450 Nm) in het nieuwe gamma? Die zal vast wel tot leuke waardes opgekieteld kunnen worden denk ik zo... 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
m@rcel Geplaatst 29 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2010 Technisch allemaal heel mooi, maar als er geen markt voor is, dan houdt het op. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Svaan Geplaatst 29 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2010 Er is ook nog een 3BG W8 geweest Klopt, die vind ik ook geweldig! ''Helaas'', was daarvan het uiterlijk niet echt veel veranderd, op de emblemen, uitlaten en miniscuul-andere achterlichten na.... Aan de andere kant heeft dat ook wel wat, lekker anoniem 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
VolkswagenPassat Geplaatst 29 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2010 Inderdaad jammer. Maar wel goed nieuws voor de R36 houders. Hun auto wordt uniek nu de productie gestopt is. Doet het goed voor de waarde. Stel je toch voor dat VW er nog even een berg in de eindproductie zet en dan gata dumpen. Dat is toch minder, vraag en aanbod verhaal blijft natuurlijk de prijs beinvloeden. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
oele Geplaatst 29 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2010 Jammer, maar ik denk toch niet dat ik er ooit een zou kopen. Veel te duur in gebruik en aanschaf voor mij. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 29 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2010 (Ik heb voor de volledigheid de topictitel even aangepast) Persoonlijk vind ik het jammer dat ze eruit gaan. Dat er geen markt voor zou zijn durf ik te betwijfelen. hier in Nederland met al die centenn&^$%ers inderdaad niet, maar in Duitsland zijn er toch wel aardig wat van verkocht, vooral van de 3.2 dan. Maar ik las dat het niet meer in te passen valt binnen het groene imago dat VW zichzelf aan het aanpraten is. Bovendien zijn deze motoren in de Passat directe concurrenten voor hun zusjes in de audi A6-serie. Dus ik denk dat het ook onderdeel is van 'branding', al zal dat niet zo snel hardop gezegd worden. 'Groen' bekt momenteel nu eenmaal beter Al met al denk ik dat mijn volgende auto dus uit Duitsland moet worden gehaald. Ik zie zo'n 3.2 wel zitten, ik ben niet groen uitgeslagen 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
FredRaket Geplaatst 31 mei, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2010 Als je de verschillende berichten over de "nieuwe" Passat leest wordt daar wel weer gerept over een V6? 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BUG322 Geplaatst 2 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 juni, 2010 En de Pheaton dan daarvoor blijft toch ook het e.e.a. beschikbaar? of de CC ? 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 2 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 juni, 2010 Als je de verschillende berichten over de "nieuwe" Passat leest wordt daar wel weer gerept over een V6? idd, ze hebben het over de 3,6V®6 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.