Ga naar inhoud

rvarkelen

Members+
  • Aantal items

    700
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over rvarkelen

  • Verjaardag 12-03-1978

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.vanarkelen.eu

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Rozenburg
  • Interests
    VW, software, vakantie, autopoetsen
  • Naam
    Remco

rvarkelen's Achievements

0

Community reputatie

  1. Vervangen van de LMM lijkt het probleem te hebben verholpen, ik rij niet meer met de Passat dus er is pas 120km mee gereden, maar nog geen enkele foutmelding gehad (knocks on wood)
  2. Krukaspositiesensor (4x woordwaarde) is bij mij ook vervangen, zie ook mijn topic op http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/36176-3bg-20-azm-absesp-melding-storingen-18256-18265-00532/ Wellicht heb je er iets aan. Ik heb afgelopen maand de LMM laten vervangen en de inlaat is schoongemaakt, storingen zijn nog niet teruggekomen maar ik heb er nog maar 100km mee gereden, inmiddels rij ik in een A4 TDI.
  3. Dikke kans dat het je LMM is, ik heb een paar maanden met soortgelijke storing gereden, het lijkt bij mij opgelost (ook een 2.0 benzine), maar ik kijk het eerst nog een paar weken aan
  4. Nou de auto is voor een kleine beurt geweest, ze hebben kort naar de storing gekeken en weer gereset maar geen idee wat het kan zijn, de vrijlooppoelie schijn ik niet te hebben of is een "vaste"? Ik blijf het hier gewoon updaten, als er een oplossing is horen jullie het hier meteen.
  5. Thx Gerrit, zijn dit ze allemaal? Is er niet een hoofdzekering/set aan hoofdzekeringen welke tussen de accu en zekeringenkast zit? Ik doel op zoiets: http://www.tdiclub.nl/fpost741649.html#741649
  6. N.a.v. mijn andere "storingstopic"; kan iemand mij vertellen waar de hoofdzekeringen van een 3BG zitten? Ik wil langzaamaan eens storingsvrij gaan rijden, wellicht dat er iets met deze zekeringen aan de hand is. In het zekeringenkastje onder het stuur zie ik niet direct iets dat er op lijkt, ligt er ergens anders nog een kastje o.i.d.?
  7. @@jankeeso thnx! Het horten en stoten dat ik in mijn startpost heb geplaatst heb ik maar 1x gehad en sindsdien heb ik toch al een dikke 6000km gereden. De lampjes kunnen ook gaan branden als ik in de file rol of zelfs bij stationair, ik dacht eerst ook aan bedrading/stekker maar ze springen aan op de meest willekeurige momenten. Ik ben begin deze maand bij een Bosch Car Service geweest en zij zeggen dat de bedrading er heel netjes uit zag. Weet jij heel toevallig waar de hoofdzekeringen zitten bij een 3BG? Ik hoop nog steeds dat het iets heel kleins is, inmiddels heb ik wel een andere (diesel) auto gekocht omdat ik best wat kilometers rij, maar de Passat blijft er ook bij, daar gaat het vrouwtje in rijden...dus het moet wel opgelost worden. Nogmaals dank voor je input!
  8. @@jankeeso Dikke thnx voor je waardevolle input, ik ga dit zeker even aangeven bij m'n garage! De melding komt nog steeds naar boven op de meest vreemde momenten.
  9. OK....Conclusie van Bosch Car Service is dat het aan de ECU zou liggen, na resetten en sleutel op contact komen er een stuk of 7 foutmeldingen direct terug. Volgens de monteur zou de auto zeer beroerd moeten lopen gezien de fouten (o.a. LMM) maar niets is minder waar. Bedrading is gecontroleerd en zou er nog goed uit zien. ABS en ESP schieten in storing maar functioneren wel gewoon. Zijn er hier nog helden met heldere ingevingen? Ik ga zelf ook nog maar even het web afstruinen,
  10. De lampjes ABS/ESP gaan nog steeds regelmatig aan tijdens het rijden, als ik de auto de volgende dag pak kunnen ze weer uit zijn, er lijkt niet echt regelmatig in te zitten. Ik heb geprobeerd te kijken wanneer ze aanspringen, of het na een bepaalde tijd of actie is maar daar heb ik geen patroon in kunnen ontdekken. Volgende week gaat de auto naar een Bosch Car Service garage om een diagnose te laten stellen, ik hoop dat er iets uitkomt...ben wel aan het kijken naar een andere auto maar dat betekend natuurlijk niet dat ik met storingen blijf rondrijden.
  11. Een verstuiver lijkt me ook typisch iets voor diesels, benzine heeft toch injectoren dacht ik, maar ik ben niet zo autotechnisch onderlegd Gister ben ik bij de garage geweest; ze hebben de volgende meldingen in de ABS unit gelezen (na een reset): 18256 - Storingscodes in motor control unit (intermitterend) 18265 - Belastingsignaal, foutbericht vanuit motorregeleenheid (intermitterend) 00532 - Voedingsspanning / Signaal te laag (intermitterend) Over de code 18265 vind ik het volgende terug: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18265.html "Als deze fout in Module-03 (ABS) tevoorschijn komt dan is de oorzaak dat de torque niet goed gemeten wordt door de ESP sensoren" Over de code 18256 vind ik het volgende terug: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18256.html "Mogelijke oorzaken: Onderbreking, kortsluiting met plus of massa in de kabels" De melding 00532 is best uitgebreid beschreven op http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00532.html Alles doet bij mij het gevoel overkomen dat het puur een elektronisch probleem is, het lijkt allemaal met elkaar te maken te hebben. Ze hebben de fouten gisteravond gereset, met de mededeling dat als ze terugkomen ze willen proberen om de LMM te vervangen (vanwege het stotteren). Na nog geen 100m te hebben gereden gingen het ABS en ESP lampje weer branden. Toen ik vanochtend wegreed waren de fouten verdwenen en na een korte rit verschenen ze weer nadat ik een scherpe bocht moest nemen, misschien is het toeval? Maar verder gebeurde er niets vreemds...ik vind het jammer dat deze fouten zo lastig zijn op te sporen
  12. Wytze: thanks voor je reactie, is dit niet specifiek voor diesels? Of gaat dit voor benzine-motoren ook op?
  13. Inmiddels 2.5 maand verder, na het vervangen van de krukas-positiesensor is het probleem ruim 10.000km weg gebleven, tot vanochtend; ABS en ESP lampjes gingen weer branden en de auto gaf een hortend en stotend gevoel op de snelweg, net alsof de ontsteking uit de pas loopt...is er nog iemand met een heldere ingeving? Ik probeer a.s.a.p. langs de garage te gaan om maar weer eens uit te lezen.
  14. Bedankt voor je reactie Fai! Afgelopen week ik heb ik de wagen laten uitlezen; er kwamen een aantal meldingen naar boven en de meest opvallende was iets over een onderbroken signaal van een of andere sensor; na de meldingen gewist te hebben ben ik een paar honderd meter gaan rijden; de lampjes ABS / ESP gingen branden en de wagen liep als een natte krant; gasgeven resulteerde in horten en stoten. Het blijkt aan de krukas-positiesensor te liggen, deze is vanavond vervangen dus ik hou jullie op de hoogte.
  15. Beste Passatrijders, Het voelt een beetje dubbel om na zo'n lange periode van afwezigheid een hulpvraag te plaatsen, maar ik waag het er toch op Sinds 2008 rij ik echt met grote tevredenheid in mijn Passat 3BG uit 2001, inmiddels staat er ruim 300.000km op de klok waarvan ik er een kleine 2 ton probleemloos heb gereden. Het blijft voor een een perfecte wagen, ondanks zijn leeftijd komt hij nog goed mee en mensen zijn vaak verwonderd als ik zeg dat ie al bijna 15 is De laatste weken geeft de Passat echter wat vreemde signalen, ik vermoed een elektronisch probleem gezien de onregelmatigheid; - Bij een warme motor start de auto soms heel lastig; en als hij dan loopt blijven het ESP en ABS lampje branden. Even de sleutel uit het contact, paar seconden wachten en hij start (9 vd 10 keer) gewoon in 1 keer zonder meldingen. - De Passat slaat soms gewoon helemaal af, tijdens stationair of laag toerental. Dit gebeurde me vanmiddag op dus de snelweg (file) dus dat gaf een nogal ongemakkelije situatie; zonder stuurbekrachtiging heb ik hem nog op de vluchstrook gekregen... Na een korte periode startte de Passat, wederom ABS en ESP lampje bleven branden en de wagen liep onregelmatig, na nogmaals opnieuw starten liep de wagen weer goed en waren de lampjes uit. - Of het ermee te maken heeft weet ik niet maar de deur van de bestuurder gaat niet altijd meer mee op de centrale deurvergrendeling, dus ik moet altijd ff controleren of alle deuren op slot zitten en desnoods met de sleutel in het slot de boel op slot zetten (neeee wat ouderwets) Goed, ik heb al een beetje gezocht en komt diverse dingen tegen; ABS module, Remlichtschakelaar, maar niet echt iets i.c.m. het uitvallen en lastig starten. Is er iemand met een heldere geest die (enige van) deze issues herkent? Ik heb helaas geen mogelijkheden om de wagen uit te lezen, ik zal er eerdaags mee langs een dealer rijden om misschien wat wijzer te worden. Alvast dank voor het lezen en ik hoop op een reactie! Remco / rvarkelen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden