Ga naar inhoud

  • 0

1.8T >> wie tankt er V-Power


peedeepee

Wat tanken jullie met je 1.8T?  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat tanken jullie met je 1.8T?

    • Super Plus 98, zoals aanbevolen door VW
      11
    • V-Power (Octaan 97), maar veel betere prestaties
      5
    • BP Ultimate
      2
    • Ik heb geen 1.8T en/of ik tank wat anders!!
      41


Vraag

  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben weer V-power gaan tanken. Begonnen toen met onze Cuore driepitter het verbruik ineens van 1:15 naar 1:19 ging met hetzelde rijgedrag en dezelfde weersomstandigheden. Nadeel is wel dat ze op de V-power nooit korting geven en het toch fors duurder is t.o.v. 95.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik tankte vroeger altijd v-power, en het verschil was op mijn toenmalige ford mondeo 2.5 v6 wel degelijk merkbaar, iets meer vermogen, niet zuiniger, hij reed altijd 1 op 10 wat ik er ook mee deed.

In de passat gaat v-power diesel, daar merk ik minder van, maar ik krijg 20% korting aan de pomp dus ..........

 

oh btw v-power benzine is gewoon ron 95 in nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik tankte vroeger altijd v-power, en het verschil was op mijn toenmalige ford mondeo 2.5 v6 wel degelijk merkbaar, iets meer vermogen, niet zuiniger, hij reed altijd 1 op 10 wat ik er ook mee deed.

In de passat gaat v-power diesel, daar merk ik minder van, maar ik krijg 20% korting aan de pomp dus ..........

 

oh btw v-power benzine is gewoon ron 95 in nederland

 

Ik merkte weinig verschil in vermogen met mijn V6

 

ps over of het 95, 97 of 98 is:

http://www.vwpassat.nl/kb.php?mode=article&k=6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heel soms tank ik nog V-power.

 

Maar in de regel tank ik Euro 95 maar in de regel wel bij een merk tank station (Esso is het goedkoopste bij mij in de buurt)

 

Witte pomp en pompen als Tango en quick enz enz probeer ik zoveel mogelijk over te slaan omdat iets in me zegt dat het niet gezond voor je auto kan zijn als je een mengseltje van benzine restjes in je tank kiept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een gechipte 1.8T heeft super 98 nodig, ivm de hoge turbodruk enz, klopgrens bla bla bla.

 

Waar je echt verschil mee merkt in zuinigheid en power is de BP Ultimate 98, rijdt echt beter en zuiniger, zeker met een JD gechipte 1.8T merk je het. Het pingel moment wordt verlegd. Je kan dus met hogere druk rijden voordat het gaat pingelen. Als dat gebeurd gaat het echt stuk op den duur. Ik rij met BP zuiniger!

 

V-power is in nederland ook octaan 95, in germany is het 100, voor alle getunde auto's ishet perfect dan 100. waarom, gooi het er maar eens mee vol als je daar bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Turboman

 

Lees even het grote V-Power topic in de KB en je zult lezen dat V-Power in NL een Octaangetal heeft van 97. Het schijnt ook dat je met een 1.8T beter geen V-Power kunt tanken ivm het 'wegvallen' van vermogen... dit heb ik uit uiterst betrouwbare bronnen vernomen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het v-power is een raar verhaal, op de bordjes staat 95 en is 97, veel lander verschild dit inderdaad. Vermogen wegval heb ik eerlijk gezegd, nooit wat van gemerkt, zou kunnen. Maar ik weet wel dat met een beetje doorrijwerk mijn tank met 95 veel eerder leeg was dat met 98 (dat was met mijn 240pk sterke K04 golf), scheelde 100Km op een tank vanuit oostenrijk.

 

zoals ik al zei probeer BP Ultimate maar eens, en je wilt niks anders meer, ja het scheelt zo'n 4 tot 10 cent....ook dat verschilt waar je woont. Maar geloof me er zitten meer newton metertjes onder de kap !!

 

Maar mannen check de BP en we zijn het met elkaar eens !

 

drive fast, but safe

 

mazll

HansM

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden