Ga naar inhoud

Turboman

Members+
  • Aantal items

    153
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

0 Neutral

Over Turboman

  • Verjaardag 07-05-1969

Contact Methods

  • Website URL
    http://picasaweb.google.nl/HMaaswinkel

Profile Information

  • Plaats
    Hoofddorp
  • Interests
    Audio, Music, Movies, VW Cars
  1. Zo mannen, even wat jaartjes verder, en helaas de Chinese K04-015 is overleden, net met kerst hoop raar gefluit en later niks meer, de turbo as is vast gelopen. Gelukkig de inlaat trim iets verboven maar geen stukje het inlaat circuit in , pfff......de 1,5 bar pieken zijn hem toch teveel geweest al deze kilometers ;-(. Nu de oude K03 er weer op met de JD chip, en heeft tijden niet zo lekker gereden. Dus er was al wat kilometertjes iets niet lekker meer. Maar toch de chinese turbo heeft het toch circa 100.000km uit gehouden, op zicht niet verkeerd want hij heeft toch genoeg op zijn donder gehad......passat heeft inmiddels 241.000km op de teller, toppertje dus, binnenkort op naar het volgende avontuur......Ook over de Simons uitlaat ben ik nog steeds te spreken, geen RVS maar nog steeds niet lek na zo'n 8 jaar !!! en dat destijds voor 349,- via GKB ingekocht
  2. Toch met veel pijn en moeite de koppelingen los gekregen, bankschroef en moordenaar doen toch wonderen gelukkig koppelingen heel gebleven. Maar een turbo vervangen is minder werk Morgen Airco vullen en hopen dat ie dicht is.
  3. Hallo allemaal, Kan iemand mij helpen aan een aircobedrijf die ook nieuwe koppelingen aan de slang kan knellen. Ik krijg met geen mogelijkheid de moeren los die op de Condensor zitten, alu op staal, dus helemaal vast gevreten. Met geen mogelijkheid los te krijgen. Ben bang dat ik 2 nieuwe leidingen moet halen vanwege deze 'kl...' koppelingen. Gaarne tips....het ergste is er is spoed mee, moet volgende week naar Duitsland OMGEVING HOOFDDORP-AMSTERDAM. Of heeft er in de buurt iemand een nette set over? alvast bedankt. gr, Hans.06-52447229
  4. Ik heb iets gevonden op een website, ik moet het nog proberen, bij mij heb ik de blokken en schijven verwisseld, daarna is het gekomen. Dus wie weet. Hier de tekst...... The front inner pads are sided. There is an arrow on the spring side of the pad and they must be fitted with the arrow pointing in the direction of forward rotation of the wheel. If they are in the wrong side then, yes, you get a single clunk when you first apply the brakes. The spring is offset slightly and keeps the pad biased to the top of the caliper and resting on the guide rail. The outer pad can also be fitted incorrectly by not removing the adhesive backing cover. ---------------------- Cheers for that. I did have a quick look when I first put them on and never noticed any arrows. Thought I'd check again after reading your post and couldn't see any arrows on any of the pads. Swapped them over anyway and the clunk has gone. Cheers for the advice, worked a treat. Binnenkort ga ik het even doen, misschien is het bij jullie ook het geval gr,
  5. Hij bonkt ook meer bij drempels als vroeger. Dus ik ga hier maar eens naar kijken, ben bang dat ik toch de doos uit de schuur moet halen met draagarmen en aan het sleutelen moet......nu wachten op een beetje knap weer
  6. Mijn zwarte gevaarte heeft het ook, en inderdaad nu met warm weer lijkt het erger. Heel apart dus. Maar goed, nu 215.000 km gelopen, dus we mogen niet zeuren. Ik heb hier nog een doos met zo'n draagarmen zet, dus ben bang dat het toch sleutelen wordt. Onderarmen had ik uit de set vorig jaar al gedaan, omdat de homokineet hoezen door waren, en dan moet het meeste toch los. Het knakt bij mij alleen met remmen, tot nu toe. Ook met uit parkeren hoorde ik krakend geluid, dus misschien toch de veerschotellagers? het is puur een heen en weer beweging, dan hoor je het.......leuk zo'n zoek plaatje.... En vanmiddag ook dat kabeltje uit mijn deurslot, dus de hendel van buitenaf de deur niet meer openen......boven de 200,000 toch maar een auto vervangen? Maar hij rijdt nog zo lekker met die k04-015 .......wordt vervolgd als het mooi weer is, in de regen sleutelen is helemaal geen optie....
  7. Zo het is gebeurt, wel even lopen klooien, maar als je het eenmaal door hebt Nu maar hopen dat ik het goed heb gedaan, die 3M Kit plakt erg snel. We zullen het zien , anders opnieuw....Maas we weten nu hoe het werkt.
  8. Ok bedankt voor de tips, de dichting heb ik al binnen, nu nog even de clipjes, kan ie er met mooi weer even uit. Komt goed, kan nooit moeilijker zijn dan een VR6 reviseren
  9. Maar bij het vervangen van de lekafdichting rondom die ijzeren plaat, kan het raam blijven hangen? het raam hoeft er niet uit
  10. Dit is inderdaad wat ik zocht, helemaal top bedankt !!! Wat een klus....maar blijft het raam uit zichzelf hangen?....steunt ie nog ergens op?
  11. Als ik de rechter voordeur open doe, dan ligt er veel water op de buitendorpel, maar ook loopt het tussen de deurbekreding door over het rubber naar binnen. Heeft zo'n Passat uit 1999, nog een deurfolie? Of zit het bij dit model uit 1999 anders.... alle info is welkom.....op ETKA kan ik namelijk geen deurfolie meer vinden ;-(
  12. Zo koppeling is vervangen door de garage voor een schappelijk bedrag. De auto rijdt net als een nieuwe, wist niet dat het zoveel zou schelen. Komt meer onderin op en veel lichter, moest weer effe aan de auto wennen. Maar goed hij kan nu de pk's weer kwijt......kost wat, maar dan heb je ook wat. Dit even ter info.....heeft niks met de wastegate te maken
  13. DM, Bedankt ik zal eens kijken welke klep ik heb, dacht de C....maar als ik tijd heb zal ik even checken. Ik hou je op de hoogte. Eerst Dinsdag even de koppeling laten vervangen, geen zin meer om het zelf te doen, vorige week in Duitsland en 3 man erin, was het bij 4000rpm of ik een automaat met kickdown had. Hij staat nu op 208.000km, dus mag wel een keertje. Het zal wel door te teveel Nm tertjes komen Wat mag zo'n standaard drukgroep hebben? 340Nm?
  14. Ik had wat info bij turbo's hoet los gekregen: Beste Hans, Voor de zekerheid had ik de afstelgegevens opgevraagd bij borg warner. Die geven het volgende antwoord: Pretension: 2 turns of the adjusting nut. Dit betekent dat de onderste moer met de hand aangedraaid moet worden totdat de klep dicht zit. Daarna met een sleutel de moer nog twee keer volledig ronddraaien. Vervolgens vastzetten met de bovenste moer. Dan zou de voorspanning goed moeten zijn. Twee slagen met een sleutel komt overeen met ongeveer 2 mm. Mocht dit het probleem nog niet oplossen dan hoor ik dat graag van je en zal ik proberen je verder te helpen. De N75 heb ik toen laten vervangen bij JD, want de oude was niet fris meer. Verder een Forge DV klep ertussen, alles gecheckt, verder is alles ok. Ik kan de duty cycle wel uitlezen in VAG COM, hoe kan ik dit vertalen? moet ie onder 90% of zo blijven? Welk blok is dit? Ik hou jullie op de hoogte.
  15. Klopt een AEB motor uti 1999, en ook geen turbodruk meetbaar in Vagcom ivm de ontbrekende sensor/meetblok helaas. Maar we gaan maar eens de turbo los halen, had ik eerst moeten checken...maar goed daar leren we hopelijk weer van. het is alleen zoveel werk in dit Nederlandse weer.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden