Ga naar inhoud

Bumperkleven


gurby

Aanbevolen berichten

Dit is weer eens zo'n niets zeggende foto van de televaag.

 

Misschien is het busje wel net naar links gekomen, of laat het busje net het gas los.

Ook is er niks over de snelheid te zeggen, misschien trekt de rest net allemaal op.

 

Je weet het nooit met dit soort foto's

 

Dit zou een betere foto geweest zijn:

Politie_bumperkleven.jpg

 

:twisted::twisted::twisted:

 

Trouwens RTL en de NOS bakken er helemaal niks van bij hun keuze van een foto.

NOS: NOS Nieuws

RTL: RTL Nieuws

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje jammer dat er nou net weer een Passat op de foto moet ...

Iemand van hier?

 

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6528395/__Bumperkleven_ergernis_nr._1__.html

 

als je tekst leest, heeft het een wel met het ander te maken... onnodig linksrijden ontlokt:

quote telegraaf, 15-04-10

Verdere ergernissen zijn hinderlijk langzaam rijden, langdurige inhaalmanoeuvres, hinder bij in- en uitvoegen, file voorbijrijden op de vluchtstrook, hinderen bij wisselen rijstrook en onjuist gebruik richtingaanwijzer

.(linker richting aan wijzer latenstaan als je al links rijdt).

 

is natuurlijk niet goed te praten.. eigenlijk snap ik de bumper klevers niet, het is goedkoper om er rechts voorbij te gaan :wink: en als dat niet kan, kan de linksrijder ook niet naar rechts :)

 

ben het wel eens dat de afstand niet echt als hindelijk bumper kleven kan worden bestempeld.

 

maar het is niet mijn passat op de foto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die foto van die Passat zit iig meer dan 12m(3m streep en 9m ertussen), hoever moet je dan erachter rijden.. in dit betrekkelijk grote gat voegt zonder pardon iemand in de ook naar links wil..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms moet ik tegen mijn wil bumperkleven, dan is er weer eens zo'n onbenul die z'n auto vlak voor m'n volle truck(50 ton totaal) gooit :evil:

99% van de mensen realiseert zich niet hoe 50 ton reageert op de weg.

Ze hebben eenvoudig geen benul. (ik ook niet in praktijk)

Ik heb vroeguh vaak met (veeeel te) zwaar beladen busjes (MB609, terug gekeurd) gereden en dan merk je pas dat je gewoon ruimte nodig hebt.

Dus met een vrachtwagen is dat nog erger.

En vaak wil je ook niet te hard in de ankers omdat je lading dan half van de pallets hangt.

Dus ik probeer altijd de vrachtwagens de ruimte te geven.

Maar als je kilometers achter zo'n jongen zit omdat er met 1.23 km verschil ingehaald moet worden, daar kan ik niet echt blij van worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms moet ik tegen mijn wil bumperkleven, dan is er weer eens zo'n onbenul die z'n auto vlak voor m'n volle truck(50 ton totaal) gooit :evil:

99% van de mensen realiseert zich niet hoe 50 ton reageert op de weg.

Ze hebben eenvoudig geen benul. (ik ook niet in praktijk)

Ik heb vroeguh vaak met (veeeel te) zwaar beladen busjes (MB609, terug gekeurd) gereden en dan merk je pas dat je gewoon ruimte nodig hebt.

Dus met een vrachtwagen is dat nog erger.

En vaak wil je ook niet te hard in de ankers omdat je lading dan half van de pallets hangt.

Dus ik probeer altijd de vrachtwagens de ruimte te geven.

Maar als je kilometers achter zo'n jongen zit omdat er met 1.23 km verschil ingehaald moet worden, daar kan ik niet echt blij van worden.

ik ben nog steeds voor een verplichte dag meerijden met een vrachtwagen. Dan maakt men in de praktijk mee wat een vrachtwagen ziet en vooral niet ziet, hoe groot zo'n ding is met bochtjes en wat zo'n ding doet als het plots moet remmen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bumperkleven is het gevolg van onnodig links rijden, period.

Juist!!

ik ben nog steeds voor een verplichte dag meerijden met een vrachtwagen. Dan maakt men in de praktijk mee wat een vrachtwagen ziet en vooral niet ziet, hoe groot zo'n ding is met bochtjes en wat zo'n ding doet als het plots moet remmen..

Juist!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een hekel aan bumperklevers, zeker als ze voor mij rijden.

Ik maak vaak mee dat mensen op de ring Groningen een afslag naar links willen nemen en dan alvast links gaan rijden.

De afslag is dan nog 200 meter veder op maar goed dan gaan ze precies 70 rijden super irritand!

Als er 1 achter mij zit dan ga ik gewoon naar rechts, ik snap het hele probleem niet want in duitsland doen ze dat allemaal.

Maar waar ik mij heel erg aan kan storen zijn die figuren die liggen in de auto! je kunt mij niet vertellen dat je dan goed op de weg kunt kijken, levens gevaarlijk!

Van mij mogen vracht wagen trouwens wel 100 rijden, ik rij nu elke dag op een weg waar je 100 mag en vracht wagens kunnen maar 80-85

Je mag op die weg nergens in halen dus dat is ook heel irritand, de rijders van deze monsters kunnen hier natuurlijk niks aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nog steeds voor een verplichte dag meerijden met een vrachtwagen. Dan maakt men in de praktijk mee wat een vrachtwagen ziet en vooral niet ziet, hoe groot zo'n ding is met bochtjes en wat zo'n ding doet als het plots moet remmen..

 

Helemaal mee eens!

 

tja, heb er zelf vaak genoeg in mee gereden, maar ik voorzie in bovengenoemde stelling wel enige problemen.

 

Als eel de nederlandse groep chauffeurs mee moet rijden in een vrachtauto, en die moeten allemaal vol in de ankers om de mensen te laten ervaren hoe het voelt, staat denk ik eel nederland helemaal stil! :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden