Ga naar inhoud

Het hoe zuinig kan jij rijden met jouw motor topic


Dannydude1.8t

Aanbevolen berichten

:embarassed: 't ja ik doe het wel heel slecht nu met een BLUEMOTION 1.9TDI

7.6L/100km

Nog nooit zoveel verbruikt

 

Da's inderdaad een hoog verbruik. Ik rij gemiddeld 4,9l/100km met mijn gechipte Bluemotion 1.9Tdi

 

Heb nog geen autostrade gereden en nogal stevig doorgereden ook en s'morgens naar het werk is de motor nog niet op Temp. als ik aankom

Maar meestal bij normaal gebruik zonder op zuinigheid te letten zit ik tussen 5 a 5.6l

 

Stadsverkeer is funest voor een diesel.

Ik rij dagelijks van huis naar Apeldoorn, ca. 80 km waarvan er 70 op de autosnelweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 230
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Stadsverkeer is funest voor een diesel.

Ik rij dagelijks van huis naar Apeldoorn, ca. 80 km waarvan er 70 op de autosnelweg.

Reed vroeger 40D km/j en net na de aankoop van de wagen ben ik van werk veranderd en nu rij ik de helft minder

Hoop dat het niet nefast is voor de filters die er op zitten, nog een geluk dat ik toch nog elke week MTB doe en dat zijn dan toch verplaatsingen van z'n 30 a 50km enkel.

Dan rij ik toch stevig door (ook op den MTB :lol: )en hopelijk zijn de filters zo doorgeblazen (denk ik toch)

Maar toch meestal 5 a 5.5l in de zomer zelfs minder

Binnenkort nog schippen en zien of het waar is of het verbruik ook daalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

als ik 80 rijdt en op een vlakke weg... gaat de 3c richting de 1:30.... bij 100km richting de 1:22..

 

Gemiddeld rij ik vrij duur (veel autobaan, toch 60% en rijd toch bijna altijd wel 150/160). Laatste stand van mijn BC was 1:15,7 gemiddeld. Dit kan ik 100% aan mezelf te danken. Niet dat ik continue hard rijdt of volgas, maar ik rij wel door.

 

Zal eens een weekje de adviessnelheid aanhouden, kijken wat mjn passie dan doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn MFD2 staat meestal rond de 10,4L per 100 km, bijna 1 op 10 dus. Stad en snelweg gecombineerd maar meer stad.

 

Heb weleens 1 op 13 gehaald op vakantie (vreemd genoeg) vrijwel alleen maar snelweg maar wel redelijk zwaar beladen (2 personen+kampeeruitrusting).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn Passat 3B 1.8T vond ik het verbruik heel erg tegenvallen, had gemiddeld 450 ~ 550 op een tank.

 

Met mijn nieuwere 3BG 1.8T heb ik 1 keer 680KM gehaald op de tank, op dat moment begon hij pas te piepen dat ik moest tanken, toch heel acceptabel :P

 

Hangt inderdaad heel sterk af hoe je rijdt, kleine stukjes, veel inhalen, snel optrekken e.d. nu haal ik gemiddeld met redelijk normaal rijden 600 ~ 630 KM op een tank :) Een verbetering t.o.v. van m'n 3B...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gegevens van mijn leasemaatschappij:

VW Passat 1.8 TSI (160Pk) 6 versn.handgeschakeld, Benzine.

In gebruik sinds 30 Oktober 2009

Km.stand laatste tankbeurt : 21.638

Totaal aantal ltr. getankt : 1546.32

 

Kleine rekensom = 1 op 13.99 gemiddeld tot nu toe.

 

Niet slecht voor een auto van dit formaat dacht ik zo.... :D

Moet wel zeggen dat 80% van mijn kilometers 'snelweg kilometers' zijn en veel al op de cruise.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:embarassed: 't ja ik doe het wel heel slecht nu met een BLUEMOTION 1.9TDI

7.6L/100km

Nog nooit zoveel verbruikt

 

Da's inderdaad een hoog verbruik. Ik rij gemiddeld 4,9l/100km met mijn gechipte Bluemotion 1.9Tdi

 

Heb nog geen autostrade gereden en nogal stevig doorgereden ook en s'morgens naar het werk is de motor nog niet op Temp. als ik aankom

Maar meestal bij normaal gebruik zonder op zuinigheid te letten zit ik tussen 5 a 5.6l

 

Heb jij een lease bak? Ik heb altijd geleerd dat rustig rijden een must is voor een turbinemotor, zolang je nog niet op temp. bent. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden