Ga naar inhoud

Het hoe zuinig kan jij rijden met jouw motor topic


Dannydude1.8t

Aanbevolen berichten

  • Reacties 230
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Laatste tankbeurt;

57L getankt, 602 km gereden [ verbruik: 1:10,5 ] Zaten een aantal lange ritten tussen.

 

En die daarvoor;

55L getankt, 468 km gereden [ verbruik: 1:8,5 ]

 

Zal mij benieuwe hoe lang de huidige tank meegaat.

Zo'n 1.6-je lust wel een slokje haha

 

VW Passat 1.6 1997

18" 225/45/18

Voornamelijk stadsverkeer (veel korte stukjes, af en toe lange afstanden)

Trek rustig op (schakel vroeg) maar rij over het algemeen wel lekker door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste tankbeurt;

57L getankt, 602 km gereden [ verbruik: 1:10,5 ] Zaten een aantal lange ritten tussen.

 

En die daarvoor;

55L getankt, 468 km gereden [ verbruik: 1:8,5 ]

 

Zal mij benieuwe hoe lang de huidige tank meegaat.

Zo'n 1.6-je lust wel een slokje haha

 

VW Passat 1.6 1997

18" 225/45/18

Voornamelijk stadsverkeer (veel korte stukjes, af en toe lange afstanden)

Trek rustig op (schakel vroeg) maar rij over het algemeen wel lekker door.

Zou dat komen doordat de 1.6 een vrij lichte motor is in een passat? Dat deze "teveel" moet doen en dus veel verbruikt?

 

Die discussie had ik met een bekende. Hij zegt dat een 2.0 altijd duurder is dan een 1.6 in dezelfde auto. Toen heb ik hem gezegd dat hij daar weleens ongelijk in kan hebben. Een 2.0 heeft meer koppel en trekt de auto dus gemakkelijker.... e 1.6 moet continue op z'n tenen lopen.... en dat kost veel brandstof...

 

Of zie ik dat zo verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voordat ik deze 2.0 20v reed ook een 1.6 gereden en inderdaad is de 2.0 bij mij zuiniger dan de 1.6 was (gemiddeld genomen). En dan heb ik nu op mijn 2.0 ook nog net iets bredere sloffen liggen. Als ik de normale banden er onder heb en ook echt ga letten op mn rechter voet + het nieuwe rijden toepas scheelt het aanzienlijk met de 1.6.

Tevens rij ik nu nog steeds dezelfde route als toen ik de 1.6 had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor stads verkeer en 80km wegen is zo'n 1.6 goed te doen.

Echter op de snelweg heb je al gauw het gevoel dat je wat te kort komt.

Tevens vind ik de auto erg hoog in z'n toeren bij de 120 (circa 4000 rpm) en je mist gewoon een 6.

 

Maar met deze auto heb ik tot nu toe het langst en zuinigst gereden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben het met fopperr eens,

huidige auto (1.8 tsi dsg 7) is minder zuinig als de vorige (Grand senic 2liter benzine 6 bak model 2007) op korte stukken.

Nu ligt er onder de Passat 17" en de renault had 16" dit maakt natuurlijk ook uit.

 

op LPG (3G) was de renault gelijk aan de passat. (1:10) op dezelfde ritten

 

kan het niet helemaal verklaren, behalve dat de passat meer auto is (weegt volgens mij zwaarder) en op grotere banden staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Passat 3C 1.9 TDI 105 pk, 16" wielen heeft bij mijn eerste tankbeurt 6.45 l/100 km verbruikt (ofwel 1:15.5)

Ben beniewd naar de volgende tankbeurt, de wagen is intussen 137 pk en staat op 17" wielen..

 

Het is in ieder geval een stuk beter dan de Bora 2.0 benzine, die stookte minsten 10 liter weg ( 1:9.8 ofzo)

 

PS zou een goed idee zijn om alle verbruiken in een overzicht in 1 post te zetten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

ja, dat is natuurlijk ook waar...

 

Zal het gemiddelde dan wel in de gaten houden.

 

Volgens mij komen we niet echt veel bergen tegen, we gaan naar Neuenburg am Rhein, vlak boven 3 landenpunt duitsland/frankrijk/zwitserland.

 

Naja, hoe dan ook, we komen er vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij gemiddeld 1 op 18 met een 3bg variant tdi van 2003, 100pk gechipt.naar mijn werk rij ik dagelijks enkele reis 60km waarvan 40 snelweg en de rest bijna alleen maar provinciale weg.

Ik lees hier over de verschillen tussen vp en pd motoren. Mijn vorige auto was een passat variant van 2000 tdi met 90pk ahu motor (met afgedichtte egr) en daar reed ik exact even zuinig mee.ik ben het wel eens met mensen die zeggen dat een pd gevoeliger is voor korte ritjes ,en heb het idee dat de pd op de snelweg zuiniger is dan een vp.Op binnenwegen leek de vp wel zuiniger.

 

Ik moet wel zeggen dat het me 100% meevalt dat ik met een auto die 40 kilo meer weegt en 40 pk/100nm meer heeft toch even zuinig rijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's netjes met sleurhut, volgens mij. Of niet?

Da's zeker netjes met sleurhut. Ik ga al snel ergens tussen de 1 op 8 en 1 op 9 doen met caravan :?

In Duitsland met 110 op de cc ben ik blij met 1 op 8 8-) Iets langzamer rijden scheelt wel enorm.

Met losse auto laatst al dik 1200km gereden op een tank :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden