Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Ook wel een geinig en intressant stukje:

 

Heeft Volkswagen wellicht wat last van grootheidswaanzin om met een bikkel van een acht-cilinder, een W8, de aanval te openen op een plekje in de Oberklasse - nota bene met een middenklasser als de Passat? Aan de andere kant; op papier lijkt de VW ruim voorzien van de technische basis om een partijtje mee te kunnen blazen. Op de snelweg én daarbuiten.

Mijn hemel! Wat een drukte, daar onder de motorkap van de Passat! Het motorcompartiment zit echt helemaal tjokvol. Er kan geen haartje meer bij of tussen. Veel zie je overigens niet van de opstelling van de acht cilinders: een groot, zilvergrijs motordeksel sluit de machine grotendeels af voor inkijk.

Een super-Passat, de grote jongen onder al die Passats sedan die in Nederland rondrijden. Bekijks heb je er wel mee, zeg! Elke VW-fan kijkt je na. Want op subtiele maar toch duidelijke wijze laat Volkswagen zien dat het ernst is. Super 17-inch rondom met 225-breed rubber. En dan die grille met W8 erin, natuurlijk. Daar staat iets.

Toch... toch valt de roffel ons iets tegen. En ook de gretigheid waarmee de Passat op het gaspedaal reageert... mwah. Als je de katachtige reacties van een BMW voor ogen hebt, dan manifesteert de VW zich in eerste instantie echt tammer. Nu is snelheid een behoorlijk relatief begrip, want strikt genomen is de VW heus akelig snel. Ook qua brandstofverbruik en geluidscomfort loopt de auto in de pas met de gevestigde orde. Maar als het er écht op aan komt, moet ’ie ze laten gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn mfd is orgineel van fabriek en heb ook standaard 6 cd wisselaar

 

Heb je het volgende al geprobeerd:

 

Als je je navigatie aan heb staan, dus dat je een route geprogrammeerd heb, hou dan de MFA knop (die op je hendel zit) een aantal sec. ingedrukt, je kan namelijk wisselen ;) (bedoel hiermee dus wisselen van de navigatie pijl of de andere mfa info)

 

Hele mooie tip, die kende ik nog niet. Heb al veel gezocht hoe ik het scherm met de pijltjes kan activeren tussen de tellers en of de display ook uitkan en met deze tip kan het!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn mfd is orgineel van fabriek en heb ook standaard 6 cd wisselaar

 

Heb je het volgende al geprobeerd:

 

Als je je navigatie aan heb staan, dus dat je een route geprogrammeerd heb, hou dan de MFA knop (die op je hendel zit) een aantal sec. ingedrukt, je kan namelijk wisselen ;) (bedoel hiermee dus wisselen van de navigatie pijl of de andere mfa info)

 

Hele mooie tip, die kende ik nog niet. Heb al veel gezocht hoe ik het scherm met de pijltjes kan activeren tussen de tellers en of de display ook uitkan en met deze tip kan het!

 

 

ik heb hetzelde probleem , ik ga hem ook ff proberen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vandaag ben ik effe een stukkie wezen rijden, is altijd leuk in de sneeuw.

Ik wilde gelijk even het ESP systeem uitproberen, tot mijn grote verbazing raakte ik in een slip, terwijl ik verwacht had dat het ESP systeem ervoor zou zorgen dat dit niet zou kunnen gebeuren.

Ik reed niet zo snel, in de bocht trapte ik het gas een beetje in, ik denk ongeveer tussen een kwart en de helft, toen kwam ik dus in een slip en was de auto niet meer onder controle. Ik denk dat ik ongeveer 35km/u reed.

Eerder had ik op een recht stuk glad wegdek het gas flink ingetrapt en werkte het ESP uitstekend.

Zijn er misschien meer mensen die dit ook ervaren hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk nemen je sensoren waar dat je op ijs rijd door de slipvertraging in je wielen.

Deze is veel lager dan op een asfalt weg.

 

De ESP word daarom uitgeschakeld omdat er een kans bestaat dat je met sneeuwkettingen rijd.

Dit regelt de ECU allemaal zelf dus ik denk dat dat de oorzaak is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk nemen je sensoren waar dat je op ijs rijd door de slipvertraging in je wielen.

Deze is veel lager dan op een asfalt weg.

 

De ESP word daarom uitgeschakeld omdat er een kans bestaat dat je met sneeuwkettingen rijd.

Dit regelt de ECU allemaal zelf dus ik denk dat dat de oorzaak is.

 

 

Dank voor je snelle reactie, ik vindt het altijd leuk en interessant om iets te leren.

 

 

Groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:mrgreen:esp is ook geen garantie dat je niet in de slip kunt raken :wink:

maar ik reed een stuk zonder esp en dat is ook fun :angel: hij zet vol vermogen op alle 4de wielen

best wel grappig,maar de w8 rijd super in de sneeuw,heb ook nog een paar mensen uit de straat

vlot getrokken uit de sneeuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:mrgreen:esp is ook geen garantie dat je niet in de slip kunt raken :wink:

maar ik reed een stuk zonder esp en dat is ook fun :angel: hij zet vol vermogen op alle 4de wielen

best wel grappig,maar de w8 rijd super in de sneeuw,heb ook nog een paar mensen uit de straat

vlot getrokken uit de sneeuw.

 

 

Hahahaha, dat is leuk ja :lol:

Jij heb zeker winterbanden eronder? Ik niet iig, das toch wel k*t hoor.

Volgens mij is het een groot verschil of je gewone banden hebt of winterbanden.

Maar die gladheid is toch wel leuk hoor, je kunt op die manier jezelf goed trainen, een slipcursus zegmaar.

En het kost alleen wat benzine, thats all :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

:mrgreen:esp is ook geen garantie dat je niet in de slip kunt raken :wink:

maar ik reed een stuk zonder esp en dat is ook fun :angel: hij zet vol vermogen op alle 4de wielen

best wel grappig,maar de w8 rijd super in de sneeuw,heb ook nog een paar mensen uit de straat

vlot getrokken uit de sneeuw.

 

 

Hahahaha, dat is leuk ja :lol:

Jij heb zeker winterbanden eronder? Ik niet iig, das toch wel k*t hoor.

Volgens mij is het een groot verschil of je gewone banden hebt of winterbanden.

Maar die gladheid is toch wel leuk hoor, je kunt op die manier jezelf goed trainen, een slipcursus zegmaar.

En het kost alleen wat benzine, thats all :D

 

 

nope nog steeds geen winterbanden er onder :roll:

en ik heb nog geen een x vast gezeten :mrgreen: er lag 20cm sneeuw zondag bij ons

en er was geen centje pijn toen ik een aantal vast zittende mensen geholpen heb,wel soms wat slippen

super 4motion :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden