Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Is wel in het Duits maar moet toch geen probleem zijn.

Er zit een forumlid bij waarvan een kennis van hem mee gewerkt heeft met de ontwikkeling van het W8 motorblok,

deze heeft veel achtergronden verteld van het nokkenasversteller probleem.

Een grote zorg is de onderdelen voorziening van dit blok, er zijn namelijk weinig tot geen reserve onderdelen

verkrijgbaar zoals zuigers, lagerschaaltjes, zelfs de koppakking is al een probleem, deze is wel in de U.S. verkrijgbaar.

Dus als er grote problemen zijn wordt het blok omschreven als wegwerpblok en moet je maar een nieuwe motor kopen

voor zo'n slordige €11000,00. :bash:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
dit is een stukje uit de auto week

over probleem met de automaat,en die man was niet blij met de garage

met dank aan Freddy

(weet niet zeker of de link werkt)

Wat een prutsers :angel: , zo heeft ieder type auto wel zijn eigen dingen die problemen kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Volkswagen Passat 4.0i W8 4Motion. Vermogen en prestaties; het hoort bij elkaar en met veel vermogen mag je hoge prestaties verwachten. Die worden ook geleverd. Hoe hard de Passat met W8 motor precies zou kunnen lopen blijft een beetje de vraag, want hij is begrensd op de toch heel respectabele top van 250 km/h, net zoals de Audi A6 4.2 V8 quattro. De Jaguar S-Type is niet begrensd maar houdt het voor gezien bij 240. En om het even over en heel ander soort wagen te hebben; een Porsche Boxster loopt ook 250. Dat was dus de topsnelheid. Maar hoe zit het met de sprintkracht; het acceleratievermogen? Nou, dat liegt er ook niet om. Laten we voor de grap nog maar even naar de Boxster kijken. Die kan in 6,6 seconden vanuit stilstand naar honderd spurten. En de Passat W8? Die doet het in 6,5 (6,0) seconden. De Audi en de Jaguar hebben wat tienden van seconden meer nodig.

 

weer even wat info onzin....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij nog niet zo lang met mijn W8 en merk nu dat er lichte haperingen in de aandrijving zitten. Ik heb een automaat en in elke versnelling hapert de bak, ik bedoel het voelt alsof je over ribbels rijdt die een meter of tien uit elkaar liggen. Alsof de bak toch nog wil schakelen, alsof de bak twijfelt of hij nu op of terug moet schakelen. Maandag wordt de tussenbakkeerring vervangen (lekkage) en om te voorkomen dat ie droog loopt heb ik al een keer olie laten bijvullen (0,5L). Geen verschijnselen op dat moment (bijvullen dus) van de problemen. In het begin toen ik de auto kocht zat deze hapering er zeker niet in. Iemand een idee? Vakantie staat voor de deur dus ik vraag me af of ik hier wel mee weg kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden