Ga naar inhoud

Redeemer1972

Members+
  • Aantal items

    309
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Redeemer1972

  • Verjaardag 05-08-1972

Profile Information

  • Plaats
    Tussen de rivieren
  • Interests
    Techniek, motoren.

Redeemer1972's Achievements

36

Community reputatie

  1. Kijk er in hemelsnaam mee uit. Die prijs is zo laag voor een reden!
  2. Vlak voordat ik de mijne inruilde heb ik nog even geinformeerd hier in Rosmalen bij een bakkenboer. Een komplete revisie, inklusief uit en inbouwen zou op €2500,- komen. Je moet jezelf serieus afvragen of je dat nog in een auto wil stoppen die de 15jaar oud aan gaat tikken binnenkort, De mijne bleef ook de P0741 code opgooien namelijk. Ik zal je heel eerlijk vertellen dat ik blij ben dat ik er vanaf ben.
  3. De mijne is ingeruild. De W8 stond veel teveel stil, wat resulteerde in om de haverklap een lege accu. Dit deed me weer vermoeden op een dure dynmo reparatie, dus weg ermee. Helemaal klaar mee. Ik heb er het geld voor, maar simpelweg niet meer de tijd en puf om er aan te beginnen. Voor de geinterreseerden, hij staat bij Garagebedrijf Weijers in Teuge. Nog niet op de site zie ik nu. Ik heb nog een set nieuwe remschijven voor de voorkant liggen met nagenoeg nieuwe blokken. De schijven zijn nageslepen ivm lichte trillingen na gemonteerd te zijn. Ik heb ook nog één nieuwe SKF homokineet liggen. Met hoes, klemmen, bout , cipje en vet. Voor de voorkant, de buitenste. De 19" Merc Benz Turbine wielen zijn ook te koop. 235/35 Michelins erop. Nul 6 vijf 2, 77 drie drie negen 3 voor meer info. Ik heb 'm ingeruild op een MX5 met hard vouwdak.
  4. Klopt, je moet inderdaad weten waar je aan begint. Een W8 is een financieel risico in de zin van onderhoud en reparatie. Het loopt heel snel in de duizende Euries. Voor de meelezende zoekers hier, de mijne is ook te koop. Hij staat echt veel teveel stil en dat is bijzonder jammer. Het is een Variant met alle toeters en bellen. Iets van 177000Km op de (pas vervangen) klok. Meer info op nul 6, vijf 2 zeven 7 drie drie negen 3. Liefst via Whatsapp.
  5. Eindelijk even aan de W8 kunnen sleutelen zojuist. Ding bonkte sinds het monteren van de BC-Racing schroefset. Wat blijkt, bandijzer onder het wiel, beetje wippen; rechtsachter is de schokdemper verrot. Spul zit er een jaar onder, dus ik zal eens een mailtje wagen richting BC of ze open staan om die dingen eens vrijblijvend te bekijken. Ik heb er misschien 3000Km mee gereden, en vanaf het begin was het al bonken achter. Dus net de originele poten er in recordtijd onder gesleuteld; muisstil.
  6. Mooi. Thanks! Heb een tijdje geleden een solarpaneeltje ter grootte van een A4tje gekocht wat nu op de aansteker aangesloten is. Ding zit tegen de achterste zijruit geplakt met zuignappen. Als het alarm heel weinig afneemt, is er ook maar heel weinig voor nodig om het weer aan te vullen is mijn logica. Edit; Mijn W8 staat 'aan de overkant' geparkeerd en daar heb ik geen 220V beschikbaar. Daar kan ik wel komen met een verlengnoer, maar dat word dan door verkeer helemaal aan baklappen gereden natuurlijk. Ik ga eens de spanning in de gaten houden de komende tijd want ik heb nu een meetpuntje waar ik bij kan zonder de auto te hoeven openen. Kwestie van een multi meter op m'n stekkertje en meten.
  7. Ik heb verschillende aders, alleen moet ik er gewoon vaker in rijden. Dat scheelt ook genoeg. Effe een vraagje; weten jullie of de sigarettenaansteker achterin (tussen de voorstoelen) continu spanning heeft of gaat die via het contact?
  8. Door veel te weinig gebruik raakt nu al 2jaar op rij, net voor de APK, mijn accu leeg. Dus gedurende afgelopen week in Bremerhaven gewerkt te hebben, kreeg ik van de vrouw weer te horen dat ie niet wilde starten. Grmpfff..... Vorig jaar was eerste week februari. Dus net eerst maar eens m'n maat weer aan de gang gemaakt met de startaccu die ik altijd geladen in de schuur paraat heb. Tik, en lopen natuurlijk. Ook meteen een kabeltje +/- op de parawan gemaakt en aan de polen verbonden (met 30A zekeringertussen) zodat ik altijd m'n W8 aan de lader kan hangen van buitenaf. Vorig jaar heeft ie me gefopt door zo ver leeg te raken dat de CV het niet meer deed. En m'n achterklepslotje zit muurvast, dus ik kon er niet in. Dat is dus nu verleden tijd.
  9. De bak flushen heeft inderdaad altijd effect of hij moet echt naar z'n mallemoer zijn. Ik heb de mijne vorig jaar laten doen en kreeg ineens een hele andere auto! De motor reinigen is ten zeerste aan te raden, ook al zou 'troep loskomen'. Dat is nou juist de hele bedoeling! Het (oude en al vuile) filter vangt het in eerste instantie wel op, de rest word gedrained zodra je de olie aftapt. Dat is juist het gewenste effect! Alle W8'en zullen zeker de erste 100.0000Km bij de dealer onderhouden zijn en die kieperen er allemaal die Long Life troep in. En laten die ook nog eens veel te lang zitten wat verontreiniging veroorzaakt. Dus bij veel kortere intervallen, die nu toegepast worden, is het gewoon verstandig om eerst te reinigen en de oude troep eruit proberen te halen. Het gaat/kan er alleen maar beter op worden. Maar het is moeilijk om een mind set om te buigen. Heeft iemand er geen goed gevoel bij, so be it. De mijne ga ik in de komende maand weer verversen want die zit er al meer dan 20.000km in. Ik zal er zeker weer eerst wat Forté inkieperen alvorens af te tappen. Ik neem het risico niet om daarop te bezuinigen. Ik gebruik overigens een MWM 5W30 olie met de vereiste VAG specificaties, met goedkeuring van mijn olieboer. (Bruinsma, Tilburg) De tijd dat de reiniger erin zou moeten zitten is nogal een punt vant discussie merk ik....
  10. Speaking of such, gaan we nog een keer proberen te verzamelen ergens?
  11. Klopt. Je moet geen centenneuker zijn als je er één wil (blijven) rijden. (daarom heb ik toch maar SKF homokineten gekocht)
  12. Hoebzit het eigenlijk met de bedrading van de SML's? Liggen die aansluitingen er al of is dat zelf aanleggen?
  13. Mochten die donkere ruiten te koop zijn dan hou ik me aanbevolen.
  14. Ik hoop binnen nu en een week een avondje tijd te hebben voor de van de week opgehaalde SKF homokineten en de nog steeds in de Caddy rondslingerende remschijven te monteren. En meteen de rijhoogte wat omhoog. Hij is echt veel te laag nu.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden