Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Ook die van mij heeft nog geen enkele keer vast gestaan... bij ons moet je een dijkje op voor je de wijk uit kan, vele hebben halve weg hun actie moeten staken en zijn weer huiswaarst gekeerd gezien ze niet omhoog kwamen.

Gister dacht ik leuk ik ga het ook proberen maar dan halve weg even compleet stoppen en dan weer rijden.... en wat denk je.... ik rolde gewoon na stil staan lekker naarboven zonder slippen :mrgreen: je had die mensen achter mij moeten zien kijken :shock::shock:8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ben wel zeer geregeld op het forum, alleen post niet zo veel.

Ik rij al vanaf 1999 passat en door de jaren heen ben ik wel veel wijzer geworden ook mede door het Forum.

Vooral ben ik op zoek naar de verschillen tussen de normale 3bg en de W8.

 

Waar ik wel achter ben gekomen is dat de W8 valt of staat met goed onderhoud en vooral niet bezuinigen op olie!!!

 

Er zijn diverse duitse sites over specifieke problemen bij de W8, vooral de nokkenas verstellers

en de probemen er omheen zijn zeer interesant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben wel zeer geregeld op het forum, alleen post niet zo veel.

Ik rij al vanaf 1999 passat en door de jaren heen ben ik wel veel wijzer geworden ook mede door het Forum.

Vooral ben ik op zoek naar de verschillen tussen de normale 3bg en de W8.

 

Waar ik wel achter ben gekomen is dat de W8 valt of staat met goed onderhoud en vooral niet bezuinigen op olie!!!

 

Er zijn diverse duitse sites over specifieke problemen bij de W8, vooral de nokkenas verstellers

en de probemen er omheen zijn zeer interesant.

 

 

Jhonny 5 need more input :!:

kom maar op met info over de w8 :mrgreen:

daar is deze topic uiterst geschikt voor :wink:

 

vr grt ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg opvalt is dat de nokkenas verstellers snel kapot gaan/ vastlopen.

Het probleem wordt voor 50% veroorzaakt door kapotte of vastgelopen puls spoelen die de olieklepjes aansturen.

dit probleem is redelijk gemakkelijk te verhelpen.

 

De andere 50% wordt veroorzaakt door een zeer klein zeefje dat de olie filtert op zeer kleine fracties die ontstaan bij het

inlopen van het blok, alleen dit filtertje/ zeefje zit achter op het blok.

Dit zeefje is van rvs draad gemaakt gegoten in een rubber o ring.

Als dit zeefje kapot gaat komen de rvs draadjes in de kanaaltjes te zitten van de verstellers en kunnen deze niet meer

goed regelen, waardoor boven de 2000 omw/min de verstellers niet de kleptimming kunnen sturen.

Dit geeft op het dashbord de melding dat er een motorstoring is, bij het uitlezen met Vagcom is er dan uit te halen dat het

aan de verstellers ligt. Deze operatie kost ongeveer 3500 euries, het blok moet voor deze reparatie eruit gehaalt worden.

 

Er zijn diverse redenen te bedenken waarom deze zeven kapot kunnen gaan, en naar mijn idee is olie een van de belangrijkste redenen, vooral te dikke olie met te veel sludge vorming zorgt voor te veel druk op deze zeven waardoor

deze kapot gedrukt kunnen worden, bij mij komt er alleen 0w30 van castrol in en anders niets.

Wat ik in ieder geval doe is om de 10000 km nieuwe olie erop.

De reden is dat mijn W8 vaak korte stukken rijdt, in totaal niet meer dan 10000km per jaar.

 

Ik weet nog wel een paar redenen te bedenken maar kom maar op met ideën.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg opvalt is dat de nokkenas verstellers snel kapot gaan/ vastlopen.

Het probleem wordt voor 50% veroorzaakt door kapotte of vastgelopen puls spoelen die de olieklepjes aansturen.

dit probleem is redelijk gemakkelijk te verhelpen.

 

De andere 50% wordt veroorzaakt door een zeer klein zeefje dat de olie filtert op zeer kleine fracties die ontstaan bij het

inlopen van het blok, alleen dit filtertje/ zeefje zit achter op het blok.

Dit zeefje is van rvs draad gemaakt gegoten in een rubber o ring.

Als dit zeefje kapot gaat komen de rvs draadjes in de kanaaltjes te zitten van de verstellers en kunnen deze niet meer

goed regelen, waardoor boven de 2000 omw/min de verstellers niet de kleptimming kunnen sturen.

Dit geeft op het dashbord de melding dat er een motorstoring is, bij het uitlezen met Vagcom is er dan uit te halen dat het

aan de verstellers ligt. Deze operatie kost ongeveer 3500 euries, het blok moet voor deze reparatie eruit gehaalt worden.

 

Er zijn diverse redenen te bedenken waarom deze zeven kapot kunnen gaan, en naar mijn idee is olie een van de belangrijkste redenen, vooral te dikke olie met te veel sludge vorming zorgt voor te veel druk op deze zeven waardoor

deze kapot gedrukt kunnen worden, bij mij komt er alleen 0w30 van castrol in en anders niets.

Wat ik in ieder geval doe is om de 10000 km nieuwe olie erop.

De reden is dat mijn W8 vaak korte stukken rijdt, in totaal niet meer dan 10000km per jaar.

 

Ik weet nog wel een paar redenen te bedenken maar kom maar op met ideën.

 

wat bedoel je met je laatste zin?

 

maar waar blijft verdere info :?::angel:

jhonny need more input :mrgreen:

 

gr ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik bedoel met de laatste regel, is dat er meerdere theoriën zijn mbt het kapot gaan van deze zeefjes.

Ik gaf alvast 1 theorie aan.

Hier komen er nog 2 mbt het kapot gaan van deze zeefjes, nl. warmte, een W8 blok is zo compact gebouwd dat er meer problemen zijn met koeling als met andere VW blokken.

Wat ook mogelijk is, is dat er stukjes rubber van de klepjes van de pulseerspoelen afslijten en daardoor de zeven afgesloten

worden waardoor er weer teveel druk op deze zeefjes komen en deze kapot gedrukt worden.

Er staat op de Duitse W8 site veel info en foto's over dit onderwerp.

De theorien mbt tot dit probleem zijn mijn eigen theorien, een stukje logica aangevuld met info van de mensen van VW

die het blok ontwikkeld hebben, bij VW is er zelfs een coulance regeling geweest omtrend dit probleem.

Deze regeling gelde alleen als de auto bij de dealer onderhouden was.

 

Nog wat meer verschillen tav de normale 3bg, de W8 heeft standaard een veerpootbrug, en het plaatwerk van de

wielkast is steviger uitgevoerd als van een normale W8 de auto is daardoor een stuk stijver dan een normale 3BG.

 

Nog een waarschuwing:

Als er een kleine lekage is bij de uitgaande as van versnellingsbak naar de achterwiel aandrijving, zorg dan dat deze

zo snel mogelijk vervangen wordt, in dit kleine bakje kan slechts 0,8 l olie in en bij een te lage stand is deze zeer snel kapot. Ik heb dit ook gehad en was er gelukkig op tijd bij, hier staat bij de VW dealer een vaste prijs voor van €230,00

voor het vervangen van de keeringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een waarschuwing:

Als er een kleine lekage is bij de uitgaande as van versnellingsbak naar de achterwiel aandrijving, zorg dan dat deze

zo snel mogelijk vervangen wordt, in dit kleine bakje kan slechts 0,8 l olie in en bij een te lage stand is deze zeer snel kapot. Ik heb dit ook gehad en was er gelukkig op tijd bij, hier staat bij de VW dealer een vaste prijs voor van €230,00

voor het vervangen van de keeringen.

 

:shock::shock::shock:

mijn kering is ook lek maar kost bij dealer 125euro

+dan ook maar beurt voor de bak a285 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Nog wat meer verschillen tav de normale 3bg, de W8 heeft standaard een veerpootbrug, en het plaatwerk van de wielkast is steviger uitgevoerd als van een normae W8 de auto is daardoor een stuk stijver dan een normale 3BG.

 

Het plaatsen van een veerpootbrug bij een niet W8 3BG heeft een positief invloed. Wat bedoel je met wielkast: de spatbord of het gedeelte waar de veerpoot in opgesloten zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat meer verschillen tav de normale 3bg, de W8 heeft standaard een veerpootbrug, en het plaatwerk van de wielkast is steviger uitgevoerd als van een normae W8 de auto is daardoor een stuk stijver dan een normale 3BG.

 

Het plaatsen van een veerpootbrug bij een niet W8 3BG heeft een positief invloed. Wat bedoel je met wielkast: de spatbord of het gedeelte waar de veerpoot in opgesloten zit?

 

Ik ben het met je eens dat een veerpootbrug de auto stijver maakt, zeker met scherp sturen moet je dit kunnen merken.

Het verstevigde gedeelte is waar de veerpoot zit opgesloten maar ook boven waar de veerpootbrug zit, dit is dikker plaatwerk. De bevestiging voor de veerpootbrug bovenop de veerpoot is gelast i.p.v. geschroefd

 

Achter is de W8 ook anders, er zit nog een extra tank van 20 liter onder het reserve wiel. Het reserve wiel is standaard

een thuiskomer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op zoek naar een ander uitlaatsysteem voor mijn W8, graag zou ik een dieper geluid hebben, heeft er iemand

ervaring met zelfbouw uitlaten?

 

de kat leeg halen

leverd al aardig meer 8cilinder geluid op,

 

Heb je hier ervaring mee dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op zoek naar een ander uitlaatsysteem voor mijn W8, graag zou ik een dieper geluid hebben, heeft er iemand

ervaring met zelfbouw uitlaten?

 

de kat leeg halen

leverd al aardig meer 8cilinder geluid op,

 

Heb je hier ervaring mee dan?

 

nog niet bij deze auto :angel:

maar bij mijn vorige bmw's 6cilinder heb ik dat gedaan

en dat leverde al aardig dieper geluid op.

het is maar net wat je zelf wild.

ik persoonlijk wil niet continu geronk horen,maar bij het snellere rijden mag het beestje gehoord worden

en daar zijn ze bij de w8 wel aardig in gelsaagd.

vr grt ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden