Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

[quote=".

In 2007 is een modificatie op het verstellerhuis toegepast.

 

 

hoe weet je dan dat deze specifieke modificatie bij jouw passat is toegepast?

en idd ik heb soms wel de foutcode nokkenasversteller,maar motorich merk je echt niets

maar ik houd het goed in het snotje wat mijn w8 motor doet :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is nog niets vervangen m.b.t. de nokkenasverstellers.

 

Als motor storingen geeft m.b.t. nokkenasverstellers wordt normaal gezien nokkenashuizen vervangen inclusief de

magneetspoelen. dus de nieuwe die gemonteerd worden zijn van een nieuwere versie modificatie toegepast in 2007.

 

Zelf heb ik vorige week foutmelding 16395 gehad:

Nokkenaspositie-bediening A cilinderrij 1 timing te veel vervroegd.

De motor liep niet goed stationair en miste vermogen.

 

Volgens de garage zouden de nokkenashuizen eruit moeten, maar ze wisten er eigenlijk geen raad mee.

Ze hadden nog nooit een W8 motor losgehaald.

Volgens een monteur kon het ook aan de kettingen liggen, ik was het niet met hem eens omdat de motor altijd super

mooi rondliep zonder horten of stoten en als er iets met de kettingen zou zijn had ik dit ook eerder geconstateerd.

 

Ik heb toen 1 nokkenas sensor vervangen, code gewist en het probleem is tot nu toe verholpen, krijg ook geen foutmeldingen meer. Als dit niet opgelost zou zijn had ik de E-shock toegepast.

In zulke gevallen moet je proberen de logica te zien van het verstelsysteem.

In de meeste gevallen bij versteller problemen loopt de motor vanaf 2000 omw. niet goed omdat hij niet goed de nok-timing kan vervroegen, bij stationair toerental hoeven de verstellers niet te werken en moet de oorzaak ergens anders

zitten. Wat ook zou kunnen is dat 1 versteller niet terugkomt naar zijn beginpositie, dit is van de bovenkant uit te zien

als het kleppendeksel eraf is.

Al met al vind ik dat de 16395 foutcode te ruim omschreven is en VW zelf niet met het idee komt om de sensor te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
na de olie wissel geen storing meer van de nokkenas steller :mrgreen:

 

Had je problemen dan?

 

Bij mij een maand geleden de E-shock toegepast, nu had ik een andere melding met hetzelfde probleem,

alleen een andere cikinder rij.

Probleem is weg :D

 

He Ad,

 

mooie rukker,je mag best wel een hoe te doen,maken :wink: (een hier posten)

 

vr grt ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dan, de E-shock.

 

Accu klemmen loshalen!!!!!!

 

Dan moet je de luchtfilter slang loshalen die achter tegen het aanzuighuis loopt, anders

kun je nergen bij.

 

Stekkers loshalen van de pulsspoelen, is een gefriemel maar het is wel te doen.

Je kunt geen vergissing maken met de stekkers omdat de vorm van de stekkers anders, dus er is

maar 1 mogelijkheid voor aansluiten.

 

Vervolgens neem je 2 van die geisoleerde krokodilklemmetjes.

Maak hier een 2 kleurige kabel aan, 1 voor plus en 1 voor de min.

Aan de andere kant zet je een klemmetje net als bij een acculader.

 

Sluit deze krokodil klemmetjes aan op de aansluitpennen van de stekker van de pulsspoel.

 

Nu moet je goed opletten, verbind 1 kabel aan de accu, de andere tik je tegen de andere pool.

( het maakt niet uit welke kleur op welke pool )

Je moet als het goed is een klak horen, doe dit een keer of 4.

Doe dit wel met een puls en niet met constant stroom erop !!!!!!!

De spoelen krijgen normaal 5,5v. maar kunnen 12v zeer goed verdragen, Maar geen 30 sec. constant stroom erop, dan

begint de zaak door te branden.

 

Alle pulsspoelen afzonderlijk behandelen.

 

Stekkers weer ansluiten

 

Luchtfilterslang erop

 

Accuklemmen aansluiten

 

Klaar :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een simpel vraagje tussendoor.

Komende week gaat de temperatuur richting de 6 á 7 graden dus ik heb mijn winterbanden even uit de schuur bekeken.

Bij aanschaf van de W8 in Duitsland kreeg ik er stalen velgen met winterbanden bij.

16 inch van een Passat 3C en Dunlop winterbanden in de maat 205/55/R16.

Ik heb ook nog winterbanden van mijn BMW 5 serie in vrijweol dezelfde maat, maar dan 225 ipv 205.

Onder de Auto zit nu 225 breed maar winterbanden iets smaller is normaal toch?

Ik neem aan dat de 3D velgen zo op een W8 passen, of vergeet ik iets?

De Banden van de BMW hebben 5 tot 6 mm profiel, die op staal 4 tot 5 mm.

Ik wil de banden die om het staal liggen deze winter nog gebruiken en volgend jaar over op de oude BMW set.

Moet toch lukken met 4-motion, als is het wel minimaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas!!!

16 inch past niet op een W8, de velg komt tegen de remklauw aan. Een W8 heeft echt enorme remklauwen.

Kun je een Boeing mee tot stilstand brengen denk ik :-)

Dus bij deze heb ik een set zwarte stalen velgen met 205/55/16 H Dunlop winterbanden met 4 tot 6 mm profiel te koop.

Velgen zijn uit 2006, dus van een 3C afkomstig.

 

Iemand interesse, pb graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas!!!

16 inch past niet op een W8, de velg komt tegen de remklauw aan. Een W8 heeft echt enorme remklauwen.

Kun je een Boeing mee tot stilstand brengen denk ik :-)

Dus bij deze heb ik een set zwarte stalen velgen met 205/55/16 H Dunlop winterbanden met 4 tot 6 mm profiel te koop.

Velgen zijn uit 2006, dus van een 3C afkomstig.

 

Iemand interesse, pb graag.

 

das balen dat het niet past :roll:

 

Misschien kun je winterbanden van een boeing er onder zetten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden