Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Iemand zijn pijl al weer terug bij navigatie ;)

 

Ik had de mijn al, maar de tip om de "wip"schakelaar aan de ruitenwisser hendel even vast te houden zorgt er bij mij voor dat er een menu tevoorschijn komt. En daar is inderdaad de navigatie aan te kiezen.

Ook de status van de auto..

 

Top Tip :D

 

Grtz,

Feike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kan zijn, is dat het kabeltje wat daarvoor in je MFD gaat er niet in zit (achter de radio ligt misschien), want bij mijn weten hebben alle MFD's de radio informatie bovenin het display (voor de mensen dan die het MFA display hebben ;) )

 

Ik heb verder ook iets gelezen dat mensen die van rns3** naar rns510 zijn overgestapt d.m.v. vds hun radio info wel weer terug hebben (wie weet geldt dit ook voor de mfd) . en misschien dat ze je op http://www.navigatiehelpsite.nl je anders kunnen helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe een vraagje: wie van jullie heeft weleens op topsnelheid gereden? En zo ja, wat was je topsnelheid?

Ik ben nog niet in Duitsland geweest dus ik heb geen idee over mijn topsnelheid, er zijn wel een paar filmpjes op YouTube te zien waar men 270 a 280 km/u rijden.

Aangezien bijna elke kilometerteller een afwijking heeft zal je er ongeveer 10 km/u moeten aftrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm..

Ik heb ze nog niet hoger dan een 220 gehad. Zit niet helemaal in de goede hoek om het uit te kunnen proberen.

En om nou mijn rijnewijs te riskeren, ik heb het veel te hard nodig voor mijn werk.

Het is overigens wel zo dat de begrenzer er volgens mij af kan worden gehaald met het chiptunen.. (correct me if I'm wrong)

 

Grtz,

Feike

Link naar reactie
Delen op andere sites

citeer :mrgreen:

 

Zijdezacht opschakelen

Nog iets over de motor; het is bepaald een kick om vol te acceleren. Het is als de lancering van een raket, om even een bescheiden vergelijking te trekken. U plant uw loden rechtervoet helemaal tot op de plank, bent superscherp op wat er om u heen gebeurt en... genieten maar! Het is een genot om lichtjes te voelen en te horen hoe de automatische bak opschakelt. Over het remmen (want bij dit soort grappen moet je daarna geheid weer vól in de ankers): de installatie van de VW vereist relatief weinig pedaalkracht, terwijl hij perfect vertraagt.

In rechte lijn richting (afgeregelde) topsnelheid van 250 km/h (we zijn even naar onze oosterburen gehobbeld) komt de Passat verrassend goed voor de dag. Hij blijft kei- en keigoed sporen in rechte lijn. Daar heeft zijn vierwielaandrijving vast alles mee te maken. Bochtenwerk dan. Hoe doet die Volkswagen Passat W8 het nu? Een beetje dubbel. Als je vooruit rolt met de VW, voelt het eerst aan alsof je op stap gaat met een Passat GTI: stug, direct en heel herkenbaar. Ook logisch en makkelijk qua bediening en handelbaarheid. Geef ’m fors de sporen en hij gaat gretig van kiet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

weer even een weetje over de w8-motor

 

W8-motor

Door de komst van de Phaeton had VW een nieuw topmodel dat de Passat V6 verving. Doordat er tussen middenklasser Passat en topklasse Phaeton een groot productie gat ontstond, bedacht VW als optie om een luxe uitvoering van de Passat te maken. Er moest dan ook een grote en sterke motor in komen. VW dacht aan een 8-cilinder motor maar omdat een V8-motorblok simpelweg te groot was voor de Passat kon dit niet worden gerealiseerd. VW kwam met het idee om hun W12 systeem te gebruiken. Het uiteindelijke resultaat is simpel: van de W12-motor is van elke cilinderbank 1 cilinder afgehaald zodat er in totaal nog maar 8 cilinders overbleven, de motor is dus als het ware "ingekort". In feite bleven er dus twee VR4-motoren over, met een totale cilinderinhoud van 4-liter en met 32 kleppen. Dit leidde tot een extreem korte 8 cilinder motor: de W8, die dus wel in de Passat paste. Technisch gezien is de W8 dus identiek aan de W12. De 3.6-liter VR6 FSI wordt ook wel gezien als de opvolger van deze motor.

 

vriendelijke groet

 

Ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

die kat is niet terug te vinden in Etka, helemaal niet, wel de benaming maar geen enkel artikelnummer..ook niet na handmatig zoeken, gemiddeld kost een kat een 600 euro ex

 

 

oke bedankt

maar gemiddeld is altijd duur bij een w8

een gemiddelde gates multieriem kost 30 a 35 euro

maar een multieriem voor een passat w8 kost 120 euro,alleen verkrijgbaar bij de dealer :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden