Ga naar inhoud
  • 0

Spiegel verstelling bij achteruit inschakelen


V5ANGELO

Vraag

Dag passie rijders,

 

ik sprak vandaag iemand met een Skoda Superb en die had een leuke en handige gadget op zijn auto.

Als hij de achteruit inschakelde ging de rechter buitenspiegel automatisch naar beneden,ideaal om je velgen te sparen.

Weet iemand of dit in te schakelen is via VAG-COM,net zoals anti-car jacking.Als VW dat Uberhaupt heeft,leek me wel leuk om dat uit te zoeken en in te schakelen.

 

Laat me iets weten,

groetjes V5 Angelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb het laatst uitgezocht voor een 3C en je moet een bepaalde spiegel uitvoering hebben (met mem.) deze werden ook geleverd zonder elek. stoelen.

Ik ben de PR code even kwijt maar daar zat de clou juist. Met deze PR code gemonteerd gaat de spiegel rechts zakken naar een geprog. stand als de achteruit ingeschakeld wordt en de spiegel knop op R staat of wordt gezet.

 

Ik kan er naast zitten maar zo uit mijn bolletje PR-6 XP

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat je die wel moet hebben, want je moet de posietie waarin je spiegel gaat staan wanneer je achteruit schakeld vastzetten met de knop van je zetelpositie. Je kan dus drie zetelposieties opslaan en daaraan gekoppeld 3 spiegelposities. Je MOET geen spiegels hebben met memory, omlaag gaan doen de "gewone" spiegels ook.

Bij mij zat het niet in het licht en zicht pakket. Werkte pas na het inbouwen van memory seats...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mijn 3bg heefd het ook en ik moet het instellen

tegelijkertijd met stand van stoel,

waneer mijn vrouw instapt gaat alles op haar voorkeur

dat is dus stoel/linker rechter spiegel/en bij het in de achteruit zetten ook de rechter spiegen

die neemt elke gewenste stand aan dat jij wil..

als je maar memory heb op je stoel

 

vr grt ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor wie zin heeft in wat knutselwerk, en een beetje met Duits uit de voeten kan : hier een linkje naar de site van alex met een ombouwhandleiding voor wagens zonder memoryzitting.... : http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=1092

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update :

 

Om de spiegel te laten zakken bij het achteruitrijden zouden de memory stoelen niet echt nodig zijn... wel de ruitmotoren die memory ondersteunen en bijbehorende spiegels (of toch de rechtse spiegel). Bij de codering van de motor wordt dan +256 opgeteld (memory seats) om dit werkelijk te laten werken.

 

De motoren zitten standaard in het memory pakket, vandaar dat er eerder gezegd is dat dit alleen zou werken in combinatie met memory stoelen...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

+1

 

Dat klop Andre

 

ik heb op mijn 3B Standaard uit vw fabriek (memory seats) en als ik achteruit inschakelde ging de rechter buitenspiegel automatisch naar beneden

en die kan je possitie in stelen naar je voorkeur.

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij de Golf 6 Bleumotion Comfort werkt het zelfs zonder memory zetels, spijtig dat het niet voor de 3C geld.

 

Men ooms lege Trendline Golf 6 2.0tdi 110pk heeft zelfs spiegelverstelling met achteruit rijden.. dat ding heeft niet eens een regensensor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Interesante duscussie:

 

Maar worden er geen zaken door elkaar gehaald ?

Als ik het zo lees dan is het memory PAKKET (stoelen etc) alleen noodzakelijk om electrisch verstelbare spiegels te hebben, Toch ?

Wat zijn memory spiegel motoren ? Zit het "geheugen" dus de +256 in de spiegels of elders ? Volgens mij bepaald dat of het kan of niet.

Volgens mijn beperkte kennis is het : signaal achteruit rijden > electronica +256 > spiegel verstellen.

 

Als dus die electronica alleen maar in de bewuste stoelen zit dan heb je die nodig. Zit die elders of kan je die er in zitten dan heb je die stoelen niet nodig.

 

Werkt natuurlijk allemaal beter en makkelijker als alles voorbereid ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het memory pakket bestaat uit stoelen met geheugen, ruitmotoren met geheugen en spiegels met potmeters waardoor de stand bepaald kan worden en opgeslagen wordt in het geheugen van de ruitmotoren.

Dus in feite kom je toe met de ruitmotoren en spiegels (van het memory pakket) om het kantelen bij het achteruitrijden mogelijk te maken.

De ruitmotoren herken je aan een volledig bezette 16 polige stekker (spiegel), uitgezonderd pin 6, die is niet bezet.

De memory spiegelmotoren hebben 5 draden (standaard spiegelmotoren hebben 3 draden)

Aantal aansluitdraden van de spiegel : 5 (motor) + 2 (verwarming -standaard) + 2 (knipperlicht - standaard) + 2 (omgevingslicht - optie) + 2 (klapmotor - optie) + 2 (dimmen - optie) = 15

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even een oud draadje weer oppakken.

 

moet er via vagcom nog wijzigingen worden gedaan?

memory stoelen werkte zonder vagcom.

kan ik dan de spiegels gewoon aansluiten (zeg maar plug en play)

of moet ik instellingen veranderen met vagcom (in mijn geval Plug en Pray)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
even een oud draadje weer oppakken.

 

moet er via vagcom nog wijzigingen worden gedaan?

memory stoelen werkte zonder vagcom.

kan ik dan de spiegels gewoon aansluiten (zeg maar plug en play)

of moet ik instellingen veranderen met vagcom (in mijn geval Plug en Pray)

Ja je dient de deurmodules te coderen op memory, wil je ook mirror dip dan moet je een bit in de comfortmodule aanzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even nog over de rechterspiegel die naar beneden zakt bij achteruit rijden, daar heb je helemaal geen vagcom voor nodig volgens mij, je moet de rechter spiegel zodanig naar beneden zetten wat beste voor jezelf is, dan rij je een stukje achteruit, en dan weer voorruit, en volgens mij staat hij dan in het geheugen, je moet wel spiegel hebben met memory.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden