Ga naar inhoud
  • 0

storing met knipperlicht


DurkieBoy

Vraag

De richtingsaanwijzer of het relais van m'n 3B uit 2000 "knettert" wanneer deze in de ruststand staat. Soms heel lang, vaak heel kort, dit doet hij tijdens de hele rit. Eerst knetterde hij heel even als ik richting aangaf naar links, net voor de "aan"-stand. Maar nu dus gewoon steeds tijdens het rijden.

 

Nu heb ik dat al doorgegeven aan de monteur van mijn garage doorgegeven. 20 april heb ik een afspraak voor de APK. Hij gaf aan dat er dan een geheel nieuwe handel/hendel in moet. Dit is een tijdrovend en dus duur klusje. Is er ook een alternatieve en dus goedkopere oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Tijdens onze lange vakantie rit naar Kroatie kreeg ik de volgende storing aan mijn :embarassed: knipperlicht relais :embarassed: volgens mij. Nadat ik kort de knipperlicht hendel had beroerd, om dus van rijstrook te wisselen, stopte het knipperlicht wel, maar ging het relais (hoorbaar achter de middencosole ECC) als een gek "klikken" dit Klikken houdt even aan en klikt sneller als het knipperlicht zou doen. Dit terwijl de knipperlichten niet aangaan ofzo. Na een sec of 5 - 10 stopt het weer. De knipperlichten zelf werken prima. Zou er een storing in de hendel kunnen zitten of iets anders. Wie heeft dit ook meegemaakt, of weet wat het zou kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar is het wel de alarmlichtschakelaar dan? Klinkt mij meer in de oren als de raw-schakelaar, dus die aan de stuurkolom. Volgens mij zit daar dan een wackelkontakt (sorry voor mijn nederlands :mrgreen: ) in, waardoor er een lekspanning op het relais komt te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even van onder het stof halen.

Mijn 3bg doet iets in deze trend. Ik gebruik het knipperlicht,eender welke richting, alles doet het prima.Hendel weer in rust en dan hoor ik het relais af en toe knipperen.Dit gedurende de eerste minuut na gebruik. Ook soms bij het starten hoor ik het relais. Doch de lichten zelf gaan niet branden ofzo. Voor de rest niets van storingen ofzo.

Langs de dealer passeren of zelf op zoek gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ach hoe handig ben je

Als je het relais/alarmlichtschakelaar en je hendel beide vervangt, ben je vast nog goedkoper uit dan wanneer je dealer 1 van beide doet.

 

Het kan beide je probleem veroorzaken. Heb het ooit gehad dat het aan de alarmlichtschakelaar lag, en ook een keer de hendel (had me er allang bij neergelegd maar het probleem was opeens weg toen ik cruisecontrol liet plaatsen, met nieuwe hendel dus :D )

 

Ik denk dat het vaker door de hendel wordt veroorzaakt dan door het relais..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb sinds kort dat een knipperlicht (links of rechts) blijft "staan", dus ik geef richting aan en na een paar knippers blijft de lamp constant branden, zowel de knipper zelf als die op de dash. Zal wel de alarmlichtschakelaar zijn?

 

Talha, was dat 10 euro bij de dealer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden