j.vanderloo Geplaatst 6 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2007 VVW Passat 1.9 TDI 85 KW PD-motor. Pompverstuiver. dagelijks A67 in het zuiden 70KM. 130KM/H 1 op 17,133333 KM Getuned met PD-chip, meer kracht lage toerentallen. opschakelen bij 2200 toeren en toch hiermee van 0-100 in 10,6 sec. bij 130km/h rijdt ie 2480 toeren p/m in zijn vijf. velgen 17 inch, 225 breed, RS6 redelijknetjes denk ik toch? Wel heel belangrijk is een zuivere LMM (luchtmassa meter) wanneer die vuil is, vliegt je verbruik omhoog en trekt ie helemaal niet meer. 3 maanden geleden vervangen. wereld van verschil. groeten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Robl Geplaatst 6 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2007 Die van mij draait bij 120 km/h in z'n 5 2500 toeren, is eigenlijk best wel veel. Bedankt voor je tip. Dat zou de oorzaak kunnen zijn. Bij mijn weten is mijn auto niet gechipt of getuned. Maar ik vind hem best wel vlot optrekken. Ik moet me bij het optrekken altijd een beetje beheersen Enig idee hoe lang de LMM gemiddeld meegaat en of het een dure reparatie is? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Micky Geplaatst 6 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2007 even een update, Brandstof verbruik heen en terug van de wintersport 9,9 liter op honderd kilometer!! en zwaar tegenvallende resultaten wat betreft de power (vergeleken met mijn A3 sportback 140pk is de passat beladen echt traag als dikke stront) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gevanje Geplaatst 6 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2007 @Robl. Er is niet zoiets als hoe lang een LMM meegaat. Kan variëren van 40 duizend tot enkele tonnen. LMM kost imitatie € 59 en origineel ruilsysteem betaalde ik bij de dealer € 89. Zelf plaatsen kost nog geen 5 minuten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
j.vanderloo Geplaatst 7 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 7 februari, 2007 Beste Rob, Een LMM gaat ongeveer, mits je veel langere ritten met warme motor maakt, een jaar of 8 zonder problemen mee. uitzonderingen daargelaten. ik laat mijn auto onderhouden bij autobedrijf van brussel in beek en donk. LMM vervangen, origineel model ong 70 euro. Bij de dealer kost hij aanschaf alleen al 160 euro of meer. en hij was nieuw!! TIP: gespecialiseerde autohersteller of sloperij, krijg je vaak al voor weinig een goed werkende LMM. zelfs op marktplaats. Ook via google vindt je veel. VEel mensen halen met de LMM namelijk truukjes uit om meer vermogen / lucht in de motor te krijgen. Bij mij viel het op tijdens een verhuizing. Hij trok perfect op. maar met aanhanger erachter kon hij niet harder als 110. Mag wel niet, maar toch. Uiteindelijk zonder aanhanger ook getest en toen liep hij niet harder dan 140 km/h. vanaf 2600 toeren geen kracht meer ineens. toch maar eens op internet gaan zoeken en schijnt bekend probleem bij VW diesels te zijn. Via VAG-com kun je je LMM uitlezen. Dus als je iemand weet, ff koppelen en uitlezen. Elke TDI moet normaal toch wel 1 op 15 zonder moeite halen. Toch? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Robl Geplaatst 7 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 7 februari, 2007 @j.vanderloo Nou ik ging twijfelen, bij de meeste ritten haal ik geen 1:15. En ik woon ook nog op het platteland zonder files enzo. In mijn vorige auto, een Audi A4 DI reed ik gemiddeld 1000 km op een tank, nu 750 km. Nu is mijn passat variant wel 200 kilo zwaarder dan de A4 maar dat ik met moeite 1:15 haal viel mij een beetje tegen bij een rustige rijstijl @iedereen: wie in friesland of ietsje verder kan mijn LMM uitlezen? Ik heb nl nog garantie op deze auto dus als hij kapot is moet ik hem nu laten vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
j.vanderloo Geplaatst 8 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 8 februari, 2007 beste rob.,.... succes ermee. groeten johan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Volkswagen Geplaatst 8 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 8 februari, 2007 @j.vanderlooNou ik ging twijfelen, bij de meeste ritten haal ik geen 1:15. En ik woon ook nog op het platteland zonder files enzo. In mijn vorige auto, een Audi A4 DI reed ik gemiddeld 1000 km op een tank, nu 750 km. Nu is mijn passat variant wel 200 kilo zwaarder dan de A4 maar dat ik met moeite 1:15 haal viel mij een beetje tegen bij een rustige rijstijl @iedereen: wie in friesland of ietsje verder kan mijn LMM uitlezen? Ik heb nl nog garantie op deze auto dus als hij kapot is moet ik hem nu laten vervangen. Rij ff langs de VW dealer, laat ze ff kijken en die weten meteen of hij stuk is of niet. Laat hem emteen vervangen, en je bent klaar Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gevanje Geplaatst 8 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 8 februari, 2007 Vanmorgen (vroeg) flink doorgetrapt 1 op 15. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DON2006 Geplaatst 8 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 8 februari, 2007 @j.vanderlooNou ik ging twijfelen, bij de meeste ritten haal ik geen 1:15. En ik woon ook nog op het platteland zonder files enzo. In mijn vorige auto, een Audi A4 DI reed ik gemiddeld 1000 km op een tank, nu 750 km. Nu is mijn passat variant wel 200 kilo zwaarder dan de A4 maar dat ik met moeite 1:15 haal viel mij een beetje tegen bij een rustige rijstijl @iedereen: wie in friesland of ietsje verder kan mijn LMM uitlezen? Ik heb nl nog garantie op deze auto dus als hij kapot is moet ik hem nu laten vervangen. Nou ik heb dus hetzelfde probleem ! De mijn is in mei 2007 pas 3 jaar oud en heeft nu zo'n 160.000 km gereden... Ik heb m nog niet zo lang (1 maandje ofzo) en hij rijdt perfect al vind ik hem soms met inhalen wat traag, maarja wat mag je verwachten van een 1420 kg zwaargewicht icm 100 pk diesel Maargoed daar ging het nu niet om, maar ik heb tot nu toe 3 keer getankt. En ook ik kom NIET boven de 1:14,5 uit :( Ik rijd 2 keer per week van rotterdam naar Den Bosch (dat is ongeveer 80 km heen en weer, dus 160 km per keer) waarvan ik meestal enkele km;s ff ind e file sta (dus dat is niet echt bevordelijk voor het 'zuinige rijden'). Maar ik rijd meestal zo rond de 800 tot 900 km op 1 tank. Daarbij moet ikw el zeggen dat ik binnen de bebouwde kom lekker door rij (dat je ff die turbo voelt , maar schakel rond de 2500 - 3500 toeren) en buitende de bebouwde kom rij ik eigenlijk ALTIJD op cruisecontrole en dan zo'n 140 km/h (snelwegen uiteraard ). Is het dan te verklaren dat hij 1:14,5 rijdt ?? of moet hij ondanks dat TOCH zuiniger rijden ? Anders ga ik ff naar de dealert Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DON2006 Geplaatst 8 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 8 februari, 2007 @j.vanderlooNou ik ging twijfelen, bij de meeste ritten haal ik geen 1:15. En ik woon ook nog op het platteland zonder files enzo. In mijn vorige auto, een Audi A4 DI reed ik gemiddeld 1000 km op een tank, nu 750 km. Nu is mijn passat variant wel 200 kilo zwaarder dan de A4 maar dat ik met moeite 1:15 haal viel mij een beetje tegen bij een rustige rijstijl @iedereen: wie in friesland of ietsje verder kan mijn LMM uitlezen? Ik heb nl nog garantie op deze auto dus als hij kapot is moet ik hem nu laten vervangen. Nou ik heb dus hetzelfde probleem ! De mijn is in mei 2007 pas 3 jaar oud en heeft nu zo'n 160.000 km gereden... Ik heb m nog niet zo lang (1 maandje ofzo) en hij rijdt perfect al vind ik hem soms met inhalen wat traag, maarja wat mag je verwachten van een 1420 kg zwaargewicht icm 100 pk diesel Maargoed daar ging het nu niet om, maar ik heb tot nu toe 3 keer getankt. En ook ik kom NIET boven de 1:14,5 uit :( Ik rijd 2 keer per week van rotterdam naar Den Bosch (dat is ongeveer 80 km heen en weer, dus 160 km per keer) waarvan ik meestal enkele km;s ff ind e file sta (dus dat is niet echt bevordelijk voor het 'zuinige rijden'). Maar ik rijd meestal zo rond de 800 tot 900 km op 1 tank. Daarbij moet ikw el zeggen dat ik binnen de bebouwde kom lekker door rij (dat je ff die turbo voelt , maar schakel rond de 2500 - 3500 toeren) en buitende de bebouwde kom rij ik eigenlijk ALTIJD op cruisecontrole en dan zo'n 140 km/h (snelwegen uiteraard ). Is het dan te verklaren dat hij 1:14,5 rijdt ?? of moet hij ondanks dat TOCH zuiniger rijden ? Anders ga ik ff naar de dealert Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 9 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2007 gedeeltelijk is het wel je rijstijl. vooral optrekken kost heel veel brandstof. Zoals je aangeeft rijdt je binnen de bebouwde kom lekker door en dat kost brandstof. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Robl Geplaatst 9 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2007 vandaag bij de garage geweest. Het is een BOVAG garage waar ik nog 5 maanden garantie te goed heb. Eerst kon de monteur de connector van de auto niet vinden dus heb ik het hem even aangewezen. De monteur is een half uur met de computer bezig geweest. Zijn conclusie was "zie je? Geen storing in het geheugen". Hij is nog een stukje wezen rijden met de computer eraan. Ik weet niet precies wat hij heeft gedaan. Conclusie: er is niets aan de hand met mijn LMM, en het gemiddeld 1:13 rijden op de kortere afstanden (ritten binnen een straal van 15 kilometer) is normaal met dit weer in deze tijd van het jaar. Tsja...... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Turbo-Variant Geplaatst 10 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 10 februari, 2007 Wellicht nog even een expert ernaar laten kijken, Rob. Als de monteur al niet weet, waar de OBDII stekker zit bij de Passat... Dan vraag ik mij af of hij de juiste waardes voor een LMM weet van jouw motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
j.vanderloo Geplaatst 10 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 10 februari, 2007 Wat een onzin van de garage. misschien nog een andere tip: V-power diesel. Scheelt ook beduidend in KM-trage. Bandenspanning goed? Een koude omgeving hoeft niet persee hoger verbruik te hebben. BElangrijkste tip, opschakelen voor de 2400 toeren. of nog lager. Je koppel is max rond de 2200 dus qua snelheid zit je toch goed. Ga anders eens naar echte dealer toe en leg ze het probleem voor. contraexpertise he. succes groeten Johan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeroentdi Geplaatst 10 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 10 februari, 2007 diesel passat variant 1999 1.9tdI Schakel normaal rijgedrag tot flink doorrijden verbruik gem. 1op 16 Met powerbox Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DON2006 Geplaatst 10 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 10 februari, 2007 Wat een onzin van de garage. misschien nog een andere tip: [rainbow]V-power diesel[/rainbow]. Scheelt ook beduidend in KM-trage. Bandenspanning goed? Een koude omgeving hoeft niet persee hoger verbruik te hebben. BElangrijkste tip, opschakelen voor de 2400 toeren. of nog lager. Je koppel is max rond de 2200 dus qua snelheid zit je toch goed. Ga anders eens naar echte dealer toe en leg ze het probleem voor. contraexpertise he. succes groeten Johan zou dit echt werken ??? en die ULTIMATE diesel van BP ???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
j.vanderloo Geplaatst 10 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 10 februari, 2007 lijkt mij hetzelfde. bij mij scheelt het ongeveer een 1 km per liter. dus van 16 naar 17 km per liter. misschien raar, maar staat je achterruit verwarming permanent aan misschien? mistlampjes voor? scheelt ook. mijne heeft 250000 gelopen, en nog steeds zuinig. dus km moeten er niet toe doen. groeten johan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DON2006 Geplaatst 10 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 10 februari, 2007 achteruitverwarming aan ? die gaat na een minuut of wat automatisch uit en mn mistlampjes, nee nee dat mag niet he Nee en eigenlijk staat de ECC altijd op ECON Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RogerPassat Geplaatst 11 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2007 vandaag bij de garage geweest. Het is een BOVAG garage waar ik nog 5 maanden garantie te goed heb. Eerst kon de monteur de connector van de auto niet vinden dus heb ik het hem even aangewezen.De monteur is een half uur met de computer bezig geweest. Zijn conclusie was "zie je? Geen storing in het geheugen". Hij is nog een stukje wezen rijden met de computer eraan. Ik weet niet precies wat hij heeft gedaan. Conclusie: er is niets aan de hand met mijn LMM, en het gemiddeld 1:13 rijden op de kortere afstanden (ritten binnen een straal van 15 kilometer) is normaal met dit weer in deze tijd van het jaar. Tsja...... Dit gebruikt de mijne nu ook (gechipte 90pk), schijnt toch veel te veel te zijn, ondanks het jaargetijde. Via Jos heb ik begrepen dat het ook aan de pomp-timing kan liggen. Laat ie maar eens uitlezen, wordt bij mij maandag gedaan. Pomp staat waardeloos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Robl Geplaatst 11 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2007 Hoe zit het nou eigenlijk? De auto van mij komt uit de lease en is volgens het boekje altijd door de dealer onderhouden. Ik neem aan veel auto's op dit forum ook. Desondanks lees ik in dit forum en andere forums veel "problemen" over egr lmm en pomptiming. Kijkt een dealer bij de grote beurt niet naar deze dingen? Het beeld bekruipt met dat een groot deel van het NL wagenpark niet optimaal rijdt. Of overdrijf ik nu een beetje? Ik gun Jos heel veel werk, maar doet Jos ook niet dingen die een dealer gewoon standaard zou moeten doen? Nabericht: van Jos heb ik begrepen dat bij mijn auto de pomptiming niet kan worden bijgesteld Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
The Master Geplaatst 11 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2007 Nou ben dit weekend op en neer naar Harderwijk geweest en heb er eens op gelet. Bewust overal aan de snelheid gehouden, zowel op de snelweg als buiten de bebouwde kom. Ik kwam tot een gemiddelde van 6.8 l/100 km. Ik vind dat niet zuinig. Ik heb een 90 pk tdi welke origineel door Pon naar 112 pk getuned is. Mijn lmm is pas vervangen. Hoe kan dit nou, had verwacht dat die toch wel 1 op 16 an 17 zou rijden bij die rijstijl. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RogerPassat Geplaatst 11 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2007 Wat ik van Jos begrepen heb is dat de pomp-timing kan verstellen als er een distributieriem-wissel is geweest en dat dit niet of nauwelijks gecontroleerd wordt. De wagen loopt wel, maar schijnbaar niet optimaal. Ik ga erheen voor startproblemen (winter) / hoog verbruik en weet al dat de pomp zéér laag staat. Mijn wagen verbruikt nu gem. 1:13 (alleen stadsverkeer en korte stukken). Toen het nog lange ritten waren was het 1:16. Volgens Jos moet ook dit zuiniger kunnen en het kan aan de pomp liggen. Verder zal hij waarschijnlijk de chip bekijken (parameters) of ie optimaal is. Ik zal het wel laten weten als ie op de terugweg zuiniger is (280km). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Passat 2.3 V5 Geplaatst 11 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2007 Benzine Passat 3B highline variant 2.3L V5 150PK Normaal rijgedrag Verbruik stads verkeer 1:9,5 Lange afstand 1: 12/12,5 Gemiddeld 1: 10,5-11 In elk geval lekker zuinig zolang in niet te sportief ga rijden hahahaha, ben er ook erg content mee net als de baas he zal het zo maar zeggen die zuipt ook niet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LvR Geplaatst 12 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2007 Benzine Passat 3BG variant 2001 1.8T Op z'n zuinigst 1:14 (niet harder dan 100km/u op de snelweg Normaal/rustig: 1:11.6 Flink doortrappen:<1;10 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten