Ga naar inhoud

  • 0

3 Piepjes?? UPDATE!!


snarie

Vraag

Vandaag stap ik in de auto en wil em starten, met het contact in stand 2 begint ie 3 keer te piepen

nou heb ik dit nog nooit gehoord

Wat me wel leek op te vallen (heb er eigenlijk nooit op gelet) is dat het ABS lampje langer bleef branden, iig langer dan de rest.

Nou vraag ik me af of het met de ABS te maken heeft of dat het piepen ergens anders vandaan komt

BTW als het ABS lampje uit is dan blijft ie ook uit.

 

Wie weet waar de 3 piepjes vandaan komen... :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had dit ook een keer gehad met mn 3b.

 

Naarmate ik bleef doorijden (achteraf stom) bleef het niet bij drie piepjes maar werden het er al snel 12 of meer.

Het bleek idd iets te maken te hebben met de Abs, wat precies durf ik je neit te vertellen het is ondertussen al een tijdje geleden.

Miss een idee om hem ff aan de laptop van iemand hier op het forum te hangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij had ie eerst drie piepjes en na twee weken (ik zat ff in het buitenland en kon niet met de auto rijden) had mn vrouw opeens last van 12 piepjes die uit het dashboard kwamen.

Het lampje zelf heb ik haar niet over gehoord, maar ik kan me nog wel herinneren dat ze het had over de Abs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb net contact gehad met iemand uit de US, die repareert ze voor 100 dollar p/s. De mijne is al maanden stuk en wordt onderhand gek van die 3 piepjes, ik had al 3 modules van de sloop gehaald / 2dehands gekocht maar allemaal defect. Het is zo met deze modules (Passat 3B) dat ze eigenlijk een terugroepactie voor op touw hadden moeten zetten aangezien het om een ontwerpfout gaat. D'r is 1 soldeeraansluiting van de printplaat naar de connector die los gaat door een slechte soldeer verbinding, that's it. Een vervangende module bij de dealer kost zo'n 650 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik de laatste tijd gelezen heb over deze Bosch 5.3 modules zuigt aan alle kanten, hoe kan een dergelijke dure en belangrijke module zomaar defect raken en in zulke grote getale? Gaat echt om duizenden, ook in de A4/A6. Snap gelijk waarom een terugroepactie niet van de grond komt, te kostbaar. En de eigenaar maar laten betalen voor een ontwerpfout van Bosch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Misschien een stomme opmerking...

Maar kan het niet zijn dat het de piepjes zijn voor de buiten temp ?

Als die onder de 4 graden komt krijg je ook een aantal piepjes.

Dit is niet bij alle modellen zo.

 

Dat is bij mij 1 piep :roll:

Buitentemperatuur is idd 1 piep en bovendien ook veel zachter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij is de ABS module defect, geeft drie piepjes en ABS brandt continue, rem waarschuwing knippert de gehele tijd

 

 

ABS brandt bij mij niet constant dus ik denk dat het daar wel ok mee is

zoals ik al eerder zei zijn de 3 piepjes zo snel als ze gekomen zijn ook weer gestopt

ik wacht dus maar gewoon af

 

iedereen bedankt voor zijn reaktie en meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
als je nog zon module hebt dan heb ik misschien wel iemand die dat kan solderen.

 

Dit is wat er moet gebeuren:

http://passat-b5.ru/index.php?option=co ... &Itemid=57

 

 

Ow dat kan ie zeker wel solderen.. heb je nog zon module liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ow dat kan ie zeker wel solderen.. heb je nog zon module liggen?

 

Ik heb er nog 3 dezelfde liggen, allemaal kaduuk. Zo wel geweldig zijn als iig 1 gemaakt kan worden. Wanneer zou dit kunnen, ik stond eigenlijk op het punt die 3 op te sturen naar de US om ze daar te laten maken voor 100 dollar p/s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toevallig heb ik sinds kort ook deze storing, ABS brand continue en remlampje knippert continue. Aleen is het zo af en toe aanwezig.

Vas tester geeft een sporadische communicatiestoring tussen instrumentcluster en ABS regelapparaat.

 

Ik ga morgen als ik tijd heb even de unit eraf schroeven en maandag mee naar het werk nemen en zelf opereren, is niet al te moeilijk.

 

Ik zal laten weten hoe het verlopen is en miss. kan ik in de toekomst deze reparatie voor ander forumleden uitvoeren.

 

Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had het ook eerst sporadisch, het begon tijdens de zomervakantie dit jaar (altijd leuk rond die tijd), random piepjes. Later werd het constant. Ik heb nogal wat ervaring opgedaan met het (de)monteren van de ABS module. Om er goed bij te kunnen moet je wel het linker wiel eraf halen, de modderkuip met 12 van die torxen en het ruitenwisservloeistofreservoir. Ik heb gisteren 1 module naar Matthijs gestuurd ter reparatie, met de juiste apparatuur is het niet zo moeilijk. D'r zijn bedrijfjes die er flink geld voor vragen, ook wel logisch aangezien een vervangend exemplaar richting de 800 euro gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de ABS-unit er afgelopen zaterdag uit gehaald en 's maandags op mn werk open gesneden.

De 2 draadjes waar het aan zou moeten liggen waren idd losgekomen, ik heb zelf geprobeerd om het te solderen, maar het is zo'n

gepriegel met ook nog kleine gouddraadjes ernaast dat ik hem maar heb opgestuurd.

 

Ik heb hem naar ACtronics in Almelo gestuurd, afgelopen maandagmiddag op de post en gisteren werd ie alweer aangeboden door DHL.

Het kostte me €205.41 incl. btw en verzenden. Het is €160 ex. voor bedrijven en €240 ex. voor particulieren.

 

Ik heb hem er vandaag ingezet en jawel, alle lampjes zijn weer netjes in rust tijdens rijden.

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden