snarie Geplaatst 24 november, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2008 Vandaag stap ik in de auto en wil em starten, met het contact in stand 2 begint ie 3 keer te piepen nou heb ik dit nog nooit gehoord Wat me wel leek op te vallen (heb er eigenlijk nooit op gelet) is dat het ABS lampje langer bleef branden, iig langer dan de rest. Nou vraag ik me af of het met de ABS te maken heeft of dat het piepen ergens anders vandaan komt BTW als het ABS lampje uit is dan blijft ie ook uit. Wie weet waar de 3 piepjes vandaan komen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 snarie Geplaatst 30 december, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2008 Kunnen de 3 piepjes ook iets met een zwakke accu te maken hebben, heb nml recent de accu vervangen en nu piept ie niet meer als ik em start. ik zat er aan te denken dat het misschien te maken kan hebben dat ie ergens net te weinig power voor heeft of dat de auto dat registreerd en dan gaat piepen?? zoiets degelijks. iemand een idee daarvan?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 NLZ20VT Geplaatst 31 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2008 Lijkt me niet waarschijnlijk, aangezien de dynamo voldoende spanning afgeeft tijdens draaien van de motor. Ik had in het begin ook dagen dat het lampje en de piepjes uitbleven, maar het is een losse verbinding in de ABS-unit die zo nu en dan contact maakt en dan weer niet. Dus het kan zijn dat ie ff stil blijft, lijkt me gewoon een kwestie van toeval. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 snarie Geplaatst 31 december, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2008 Lijkt me niet waarschijnlijk, aangezien de dynamo voldoende spanning afgeeft tijdens draaien van de motor.Ik had in het begin ook dagen dat het lampje en de piepjes uitbleven, maar het is een losse verbinding in de ABS-unit die zo nu en dan contact maakt en dan weer niet. Dus het kan zijn dat ie ff stil blijft, lijkt me gewoon een kwestie van toeval. klopt, maar de 3 piepjes kwamen er direct tijdens starten van de motoren het was niet echt nadat de motor al een tijdje draaide. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 NLZ20VT Geplaatst 31 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2008 Tja het zou miss. zo kunnen zijn dat de accu dermate slecht was dat je tijdens het starten beneden een bepaalde spanning kwam en dat ie daarop reageerde, maar heb je ook foutcodes uitgelezen ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 snarie Geplaatst 1 januari, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2009 Tja het zou miss. zo kunnen zijn dat de accu dermate slecht was dat je tijdens het starten beneden een bepaalde spanning kwam en dat ie daarop reageerde, maar heb je ook foutcodes uitgelezen ? auto uitgelezen maar daar kwam niks uit. ach voorlopig heb ik er geen problemen meer mee gehad dus ik ga er bijna vanuit dat dat een oorzaak geweest kan zijn, al lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 NLZ20VT Geplaatst 1 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2009 Precies, zolang ie niet piept en alles functioneert geen zorgen over maken. Laters Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 snarie Geplaatst 1 januari, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2009 Iedereen bedankt voor het meedenken en de reakties. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Carpmaster Geplaatst 22 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2009 zit hier nu net naar te kijken, mocht er iemand nog een keer problemen met deze module hebben, ik heb de apparatuur in huis om dit te kunnen maken. ABS Module is dat hetzelfde als ABS regelapparaat ?? Want bij mij branden ook vaak het ABS teken en de remmen met uitroepteken en geeft dan aan bremsen fehler of betriebs anleiting ofzo ABS fehler.. vaak branden ze en geven ze ook piepjes als ik de auto start. soms krijg ik dat pas te zien en horen als ik al een tijdje rij of meteen als ik de auto start, gaat soms ook weg als ik een tijd gereden heb. Ben al meerdere keren bij verschillende garages geweest en uitgelezen ook en ze zeggen allemaal dat de ABS regelunit/apparaat kapot is, scheur in printplaat ofzo... Bij een garage had hem uitgelezen en toen gaf de computer niks aan tot dat hij een klap gaf op de ABSregelaar (dat ding onder de motorkap links rechthoekige ijzeren ding met een grote zwarte stekker eraan) wie kan mij hiermee helpen aub kosten liggen te hoog ook 2e hands. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 esmamaju Geplaatst 23 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2009 Ik heb het nu ook sinds een paar dagen dat af en toe de lampjes en piepjes komen, gaan daarna weer uit, dus zal wel het begin zijn van het einde...? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jasper Geplaatst 23 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2009 Stuur me anders maar pm. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 25 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2009 Ik vertelde al eerder dat ik met 3 defecte modules (8E0 614 111 B / 0 273 004 283) zat, 1 is er opgestuurd naar Matthijs, ik heb later die andere 2 toch maar opgestuurd naar de US en kreeg ze afgelopen week weer terug, ging best snel allemaal. Vanmiddag beide getest en weer helemaal OK, geen 3 piepjes / ABS- en remwaarschuwing meer. Tis dus toch echt een ontwerpfout van Bosch die ogenschijnlijk relatief makkelijk te fixen is mits je het juiste gereedschap hebt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 NLZ20VT Geplaatst 25 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2009 @DM Wat kostte dat geintje naar de VS nou als ik zo bescheiden mag zijn ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 25 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2009 $100 p/s + $35 retourkosten en nog 32,50 verzendkosten, dat laatste kwam omdat het pakket net iets meer dan 2kg zwaar was en dus een duurdere klasse. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 NLZ20VT Geplaatst 25 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2009 Ok, dat is niet veel geld, je kunt nu een ruildeel handeltje beginnen met al die ABS modules Grtz Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Carpmaster Geplaatst 25 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2009 Moeten die modules niet weer ingeregeld worden met waardes van de remmen en wielbasis e.d. Bij mijn garage zeggen ze dat de kleppenhuis? eraf moet, remvloeistof eruit ... bijelkaar zo'n 3 a 4 uur werk? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 NLZ20VT Geplaatst 26 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2009 nee hoor, alleen het electrisch gedeelte gaat los en die heb je er binnen een half uurtje af. Er hoeft ook niets opnieuw ingeleerd te worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 26 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2009 Alleen eventuele ABS codes wissen, maar dat is niet noodzakelijk voor een juiste werking. Bij mij duurt het wel wat langer want ik krijg niet alle 6 T20 boutjes van de electrische module zomaar los. Ik moet het linkerwiel eraf halen, de plastic wielkast, stuurbekr. reservoir en het wisserreservoir losmaken om zo ruimte te krijgen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 NLZ20VT Geplaatst 26 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2009 precies, moest ik ook, maar is binnen half uurtje gepiept. Ltrs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Carpmaster Geplaatst 9 februari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2009 Heb een firma gevonden die deze modules repareren en waarschijnlijk ook gerepareerde exemplaren heeft liggen. http://www.modulemaster.com/en/Volkswag ... t_info.php Heb gezien dat de demontage en montage vrij makkelijk is dus als iemand hier ook problemen mee ondervind zou ik deze link even bekijken ... Succes! In afwachting van e-mail firma; Ben zelf nog opzoek naar een 2e hands ABS Module omdat de mijne niet goed gerepareerd is helaas (jammer Jasper) Part nr. 8E0 614 111 B (ABS/EDS 5.3) 0 273 004 283. Dus als iemand mij daar aan kan helpen, graag. gr, Duncan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 9 februari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2009 Die beschrijving van modulemaster klopt wel, let wel op punt 2, dit heb ik altijd moeten uitvoeren (linkerwiel, wielkast, reservoir) anders kreeg ik de module er met geen mogelijk uit/in ivm die T20 schroefjes. Punt bij modulemaster en andere grotere rep. firma's is dat je omwille van de doorvoersnelheid een andere gerepareerde module krijgt, deze moet meestal wel opnieuw worden ingeleerd. Die 2 die ik heb laten repareren zijn ook weer teruggestuurd, duurt wel wat langer, maar dan krijg je ook je eigen module terug. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 esmamaju Geplaatst 16 februari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 16 februari, 2009 Nu lees ik op internet dat het ook aan de wiel snelheidssensor kan liggen? Zou dat kunnen voordat ik de unit voor niks opstuur en het toch hieraan ligt ipv de printplaat? Kwam ook nog een ander bedrijf tegen:http://www.autoecu.com/audi/AudiRebuild.php Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 16 februari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 16 februari, 2009 Autoecu staat wat minder goed bekend, het kan uiteraard ook ergens anders aan liggen dan de ABS module, wel eerst even uit laten lezen voordat zomaar zaken vervangen worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 esmamaju Geplaatst 16 februari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 16 februari, 2009 ik heb hem vrijdag laten uitlezen bij scorpiosoft, gaf toen geen melding van wielsensor dacht ik, gaf wel een absfout aan, na reset was deze weg, maar toen ik bij hem weg reed kwam hij na een paar minuten weer. Heb autoecu gemaild, maar kreeg een raar mailtje terug, dus lijkt me niet helemaal betrouwbaar inderdaad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 esmamaju Geplaatst 5 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 5 maart, 2009 Nou, ik heb de unit opgestuurd naar de USA, duurde 7 dagen voordat hij daar was, in 1 dag was hij gerepareerd en weer onderweg naar mij. Bleek inderdaad de standaard fout in de printplaat te hebben volgens hem. Kosten: $100 + $40 verzendkosten+ dacht iets van 22.50 euro voor naar USA toe te sturen. gezien de kosten hier denk ik dat je niet goedkoper kan zijn. Emailadres: mmallory@vt.edu, kwestie van mailen en afspreken. Ik kreeg een mailtje van hem met de vraag als er meer mensen zijn met dit probleem dat hij het graag wil maken! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 snarie Geplaatst 23 juni, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 juni, 2009 oke het probleem van de 3 piepjes is weer terug!!! direct als ik de sleutel in stand 2 zet dan krijg weer die 3 piepjes te horen. of als ie in stand 2 geen piepjes laat horen en ik start dan de auto dan piept ie direct weer het vreemde wat was opgevallen is dat op het moment dat ik de 3 piepjes weer hoorde de auto een stuk moeilijker starte (hij had te weinig power) ik heb de auto een tijdje laten staan en ja hoor accu leeg. nou heb ik steeds een sterker vermoeden dat de 3 piepjes te maken hebben met mijn accuspanning ook onder het rijden wel eens last van 3 snelle piepjes achter elkaar. ik heb geen lampjes die blijven branden dus.....geen probleem met de unit denk ik (of praat ik nou onzin) zou ik misschien ergens lekstroom hebben, maar dat verklaard nog niet hoe het kan dan ik zolang zonder problemen heb kunnen rijden na de accu wissel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
snarie
Vandaag stap ik in de auto en wil em starten, met het contact in stand 2 begint ie 3 keer te piepen
nou heb ik dit nog nooit gehoord
Wat me wel leek op te vallen (heb er eigenlijk nooit op gelet) is dat het ABS lampje langer bleef branden, iig langer dan de rest.
Nou vraag ik me af of het met de ABS te maken heeft of dat het piepen ergens anders vandaan komt
BTW als het ABS lampje uit is dan blijft ie ook uit.
Wie weet waar de 3 piepjes vandaan komen...
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
12
10
10
7
Popular Days
2 dec
7
24 nov
6
10 dec
5
25 jan
5
Top Posters For This Question
DM 12 posts
snarie 10 posts
NLZ20VT 10 posts
esmamaju 7 posts
Popular Days
2 dec 2008
7 posts
24 nov 2008
6 posts
10 dec 2009
5 posts
25 jan 2009
5 posts
68 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten