Ga naar inhoud

  • 0

3 Piepjes?? UPDATE!!


snarie

Vraag

Vandaag stap ik in de auto en wil em starten, met het contact in stand 2 begint ie 3 keer te piepen

nou heb ik dit nog nooit gehoord

Wat me wel leek op te vallen (heb er eigenlijk nooit op gelet) is dat het ABS lampje langer bleef branden, iig langer dan de rest.

Nou vraag ik me af of het met de ABS te maken heeft of dat het piepen ergens anders vandaan komt

BTW als het ABS lampje uit is dan blijft ie ook uit.

 

Wie weet waar de 3 piepjes vandaan komen... :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Kunnen de 3 piepjes ook iets met een zwakke accu te maken hebben, heb nml recent de accu vervangen en nu piept ie niet meer als ik em start.

ik zat er aan te denken dat het misschien te maken kan hebben dat ie ergens net te weinig power voor heeft of dat de auto dat registreerd en dan gaat piepen?? zoiets degelijks.

 

iemand een idee daarvan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt me niet waarschijnlijk, aangezien de dynamo voldoende spanning afgeeft tijdens draaien van de motor.

Ik had in het begin ook dagen dat het lampje en de piepjes uitbleven, maar het is een losse verbinding in de ABS-unit die zo nu en dan

contact maakt en dan weer niet. Dus het kan zijn dat ie ff stil blijft, lijkt me gewoon een kwestie van toeval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Lijkt me niet waarschijnlijk, aangezien de dynamo voldoende spanning afgeeft tijdens draaien van de motor.

Ik had in het begin ook dagen dat het lampje en de piepjes uitbleven, maar het is een losse verbinding in de ABS-unit die zo nu en dan

contact maakt en dan weer niet. Dus het kan zijn dat ie ff stil blijft, lijkt me gewoon een kwestie van toeval.

 

klopt, maar de 3 piepjes kwamen er direct tijdens starten van de motoren het was niet echt nadat de motor al een tijdje draaide.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tja het zou miss. zo kunnen zijn dat de accu dermate slecht was dat je tijdens het starten beneden een bepaalde spanning kwam en dat ie daarop reageerde, maar heb je ook foutcodes uitgelezen ?

 

auto uitgelezen maar daar kwam niks uit.

ach voorlopig heb ik er geen problemen meer mee gehad dus ik ga er bijna vanuit dat dat een oorzaak geweest kan zijn, al lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
zit hier nu net naar te kijken, mocht er iemand nog een keer problemen met deze module hebben, ik heb de apparatuur in huis om dit te kunnen maken.

 

ABS Module is dat hetzelfde als ABS regelapparaat ??

Want bij mij branden ook vaak het ABS teken en de remmen met uitroepteken en geeft dan aan bremsen fehler of betriebs anleiting ofzo ABS fehler.. vaak branden ze en geven ze ook piepjes als ik de auto start.

soms krijg ik dat pas te zien en horen als ik al een tijdje rij of meteen als ik de auto start, gaat soms ook weg als ik een tijd gereden heb.

Ben al meerdere keren bij verschillende garages geweest en uitgelezen ook en ze zeggen allemaal dat de ABS regelunit/apparaat kapot is, scheur in printplaat ofzo...

Bij een garage had hem uitgelezen en toen gaf de computer niks aan tot dat hij een klap gaf op de ABSregelaar (dat ding onder de motorkap links rechthoekige ijzeren ding met een grote zwarte stekker eraan)

wie kan mij hiermee helpen aub kosten liggen te hoog ook 2e hands.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vertelde al eerder dat ik met 3 defecte modules (8E0 614 111 B / 0 273 004 283) zat, 1 is er opgestuurd naar Matthijs, ik heb later die andere 2 toch maar opgestuurd naar de US en kreeg ze afgelopen week weer terug, ging best snel allemaal. Vanmiddag beide getest en weer helemaal OK, geen 3 piepjes / ABS- en remwaarschuwing meer. Tis dus toch echt een ontwerpfout van Bosch die ogenschijnlijk relatief makkelijk te fixen is mits je het juiste gereedschap hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alleen eventuele ABS codes wissen, maar dat is niet noodzakelijk voor een juiste werking. Bij mij duurt het wel wat langer want ik krijg niet alle 6 T20 boutjes van de electrische module zomaar los. Ik moet het linkerwiel eraf halen, de plastic wielkast, stuurbekr. reservoir en het wisserreservoir losmaken om zo ruimte te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb een firma gevonden die deze modules repareren en waarschijnlijk ook gerepareerde exemplaren heeft liggen.

http://www.modulemaster.com/en/Volkswag ... t_info.php

 

Heb gezien dat de demontage en montage vrij makkelijk is dus als iemand hier ook problemen mee ondervind zou ik deze link even bekijken ...

 

Succes!

 

In afwachting van e-mail firma;

Ben zelf nog opzoek naar een 2e hands ABS Module omdat de mijne niet goed gerepareerd is helaas (jammer Jasper)

Part nr. 8E0 614 111 B (ABS/EDS 5.3) 0 273 004 283.

Dus als iemand mij daar aan kan helpen, graag.

 

gr,

 

Duncan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die beschrijving van modulemaster klopt wel, let wel op punt 2, dit heb ik altijd moeten uitvoeren (linkerwiel, wielkast, reservoir) anders kreeg ik de module er met geen mogelijk uit/in ivm die T20 schroefjes.

 

Punt bij modulemaster en andere grotere rep. firma's is dat je omwille van de doorvoersnelheid een andere gerepareerde module krijgt, deze moet meestal wel opnieuw worden ingeleerd. Die 2 die ik heb laten repareren zijn ook weer teruggestuurd, duurt wel wat langer, maar dan krijg je ook je eigen module terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu lees ik op internet dat het ook aan de wiel snelheidssensor kan liggen? Zou dat kunnen voordat ik de unit voor niks opstuur en het toch hieraan ligt ipv de printplaat?

Kwam ook nog een ander bedrijf tegen:http://www.autoecu.com/audi/AudiRebuild.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb hem vrijdag laten uitlezen bij scorpiosoft, gaf toen geen melding van wielsensor dacht ik, gaf wel een absfout aan, na reset was deze weg, maar toen ik bij hem weg reed kwam hij na een paar minuten weer.

Heb autoecu gemaild, maar kreeg een raar mailtje terug, dus lijkt me niet helemaal betrouwbaar inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, ik heb de unit opgestuurd naar de USA, duurde 7 dagen voordat hij daar was, in 1 dag was hij gerepareerd en weer onderweg naar mij. Bleek inderdaad de standaard fout in de printplaat te hebben volgens hem.

 

Kosten: $100 + $40 verzendkosten+ dacht iets van 22.50 euro voor naar USA toe te sturen.

gezien de kosten hier denk ik dat je niet goedkoper kan zijn.

Emailadres: mmallory@vt.edu, kwestie van mailen en afspreken.

Ik kreeg een mailtje van hem met de vraag als er meer mensen zijn met dit probleem dat hij het graag wil maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oke het probleem van de 3 piepjes is weer terug!!!

 

direct als ik de sleutel in stand 2 zet dan krijg weer die 3 piepjes te horen.

of als ie in stand 2 geen piepjes laat horen en ik start dan de auto dan piept ie direct weer

het vreemde wat was opgevallen is dat op het moment dat ik de 3 piepjes weer hoorde de auto een stuk moeilijker starte (hij had te weinig power)

 

ik heb de auto een tijdje laten staan en ja hoor accu leeg.

nou heb ik steeds een sterker vermoeden dat de 3 piepjes te maken hebben met mijn accuspanning

ook onder het rijden wel eens last van 3 snelle piepjes achter elkaar.

ik heb geen lampjes die blijven branden dus.....geen probleem met de unit denk ik (of praat ik nou onzin)

zou ik misschien ergens lekstroom hebben, maar dat verklaard nog niet hoe het kan dan ik zolang zonder problemen heb kunnen rijden

na de accu wissel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden