Ga naar inhoud

  • 0

3 Piepjes?? UPDATE!!


snarie

Vraag

Vandaag stap ik in de auto en wil em starten, met het contact in stand 2 begint ie 3 keer te piepen

nou heb ik dit nog nooit gehoord

Wat me wel leek op te vallen (heb er eigenlijk nooit op gelet) is dat het ABS lampje langer bleef branden, iig langer dan de rest.

Nou vraag ik me af of het met de ABS te maken heeft of dat het piepen ergens anders vandaan komt

BTW als het ABS lampje uit is dan blijft ie ook uit.

 

Wie weet waar de 3 piepjes vandaan komen... :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

kijk maar even hierboven bij mijn reactie van 05 mrt. Daar heb ik het laten doen met succes, werkt nu weer perfect.

Uitbouwen is zelf makkelijk te doen, je kan gewoon blijven rijden met de auto, alleen heb je dan geen abs, maar dat heb je nu ook niet.

DM heeft het daar ook laten doen. het kan ook bij een bedrijf in almelo, maar is duurder.

Als je zelf handig bent met solderen kan het ook natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

ik vroeg mij af of er inmiddels meer mensen zijn geweest met dit probleem en hun ervaringen hier kunnen delen. Ik heb momenteel ook last van dit probleem en ben mij nu aan het beraden waar mijn ABS ECU module te laten repareren of om tweedehands een vervangende te zoeken.

 

Het is dus zo dat ik een andere ABS ECU van een andere passat er zo in kan zetten zonder inleren etc?

 

Ik vind het wel wat om zo'n duur onderdeel op te sturen naar de USA. Ik hoor nu dat dat bij twee mensen erg goed is gegaan. Hebben meer mensen daar positieve ervaringen mee?

Hebben mensen hem elders laten repareren en zo ja waar?

 

Dit probleem speelt bij heel veel merken/type's auto's die allemaal de Bosch 5.3 ABS ECU hebben.

 

Groeten,

 

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kosten technisch is het zeker een interessante optie, vandaar dat ik me ook afvroeg of meer mensen dat al gedaan hebben. Dat geeft toch een beter geval als het bij veel mensen al goed is gegaan.

 

Wat betreft de kosten van tweedehands onderdelen ben ik die tot nu toe nog niet tegen gekomen en zou dus niet precies weten wat een tweedehands ABS ECU (of eventueel complete pomp waar ik de ECU af kan halen) zou moeten kosten.

 

zijn er mensen hier die een twedehands ABS ECU/pomp hebben gekocht en zo ja wat hebben die daarvoor betaald?

 

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ff mijn ervaring hoe ik die van mijne heb gefixt,

 

1. Cheapabs.com ik wilde m`n abs module niet helemaal daar naar toe sturen twijfel twijfel en nogmaal twijfel ook al weet ik dat het bij anderen is goed gegaan dit had ik echt als m`n laatste optie.

 

2. Actronics dit is in Nederland en heb je toch meer vertrouwen kwa verzending. dus heb ik hier naar toe m`n abs module opgestuurd in tussentijd ben ik wel op zoek gegaan op Ebay naar een vervangende module.

 

3. Ebay gezocht naar vervangende module met exacte nummer, en deze ook gevonden in engeland (audi sloperij), hij had er 1 met pomp en al en vroeg maar 80 pond ervoor ongv 118 euro, dus ik heb dan maar gelijk deze besteld ( eerst betalen en daarna werd het verzonden ) binnen 2 dagen had ik de pomp binnen wel snel eigenlijk. deze heb ik direct gemonteerd in m`n auto en voilaaa geen piepjes meer en geen lampjes meer aan.

en dan had ik nog dubbel geluk dat de pomp die ik had gekocht vanuit engeland al een keer voor reparatie is geweest dus nooit meer last van et probleem.

 

en over actronics gesproken de module die ik toen heb verzonden heb ik tot heden nooit meer terug gehad, heb al meer dan 4/5 keer gebeld en heeft ook geen zin meer, aangezien ik de module ook al zelf had gesloopt door het zelf te solderen had ik zoiets van na kga der niet meer achteraan zitten.

fout zit waarschijnlijk niet bij actronics maar bij DHL slordige aflevering.

 

Dus mocht het zijn dat je in Nederland wilt laten repareren waar je ongv 200 nog wat kwijt bent die het dan bij ACTronics want de sloperijen in nederland vragen 500 euro voor de module.

 

en anders probeer je op ebay.

 

trouwens wat is jou module nummer ? of je pomp nummer

 

kijk ff anders hier maar naar

http://stores.shop.ebay.co.uk/a8parts_ABS-Pumps-and-ECUs_W0QQ_fsubZ13684179QQ_sidZ37490737QQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em322

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bedankt voor je reactie Ari007,

 

ik heb mijn module er nog niet uitgeschroefd omdat ik nog aan het uitzoeken was wat ik er mee ging doen en omdat hij het nu nog vaak gewoon doet. De storingen zijn nu al wel heel onregelmatig lang en kort afwisselend wel of niet goed doen, dus duidelijk het lossecontact probleem.

 

weet jij nog hoe het bij jou zat met de onderdeel nummers? kwam jouw volkswagen nummer overeen met het audi nummer of zijn die model nummers verschillend?

 

weet jij nog welk nummer het audi onderdeel had dat jij erop hebt gezet? Mijn passat is uit 1999 (3B)

 

ik zie op die site dat ze er nu weer een hebben voor 85 pond die lijkt er op de foto in elk geval precies op! is van een audi A8. Is dat de winkel/zaak waar jij jouw pomp toen besteld hebt?

 

Heb jij die ABS ECU van die audi nog moeten inleren of iets dergelijks of werkt de abs gewoon met zo'n ECU terwijl hij in een andere auto heeft gezeten?

 

hoe meer info hoe beter, dit topic zal voor velen erg waardevol zijn aangezien deze ECU's er allemaal aan gaan.

 

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nummer van mijn pomp is 8E0 614 111 B en kwam precies overeen met audi part number, en na het plaatsten werkte alles weer goed zonder inleren.

ze lijken allemaal op elkaar maar de nummers moeten exact zijn anders werkt het niet.

 

de link wat ik je gaf daar heb ik toen der tijd mijn abs pomp van gekocht, vriendelijke mensen en goeie service, wel zou ik het bedrag overschrijven vanaf je eigen bank aangezien paypal rompslomp is.

 

en als de nummers van je pomp niet overeenkomen zou ik je aanraden om niet verder te zoeken want daar kom je echt niet ver mee. ik heb 3 maanden moeten zoeken.

 

Wat is jou pomp nummer misschien kan ik nog 1 voor je vinden.

 

en actronics werkt niet via particulieren maar via bedrijven(garages).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ga hem er morgen uitschroeven denk ik dus dan zal ik mijn onderdeel nummer doorgeven. In elk geval alvast bedankt voor al je hulp!

 

wat is er voor romslomp aan paypal? Gaat die site daar niet goed/snel mee om? Ik betaal daar toch met enige regelmaat iets mee en gaat meestal prima.

 

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag de ABS ECU uitgebouwd. Het nummer van mijn ABS pomp komt overeen met dat van jou:

8E0 614 111 B

 

het nummer van Bosch van de ECU zelf is: 0273 004 283

 

die pomp op die engelse site is helaas een 8E0 614 111 M en geen B. Ik zal ze eens mailen of ze nog een B hebben liggen.

 

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja kan je proberen, er is in rotterdam een sloperij die verkoopt em voor 500 euro, als ik jou was zou ik em opsturen naar actronics, wel moet je dat via een garage doen. die van jou kan nog gerepareerd worden dus laat em repareren.

kosten liggen wel rond de 200 nog wat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij deze nog even terugkoppeling van mijn probleem.

 

Ik heb ook via ebay een vervangend exemplaar van precies hetzelfde type nummer kunnen vinden. Deze is nog nooit gerepareerd en ik loop dus de kans dat deze op den duur ook kapot gaat, maar voorlopig heb ik weer een correct werkende ABS. Deze oplossing was makkelijker en goedkoper dan reparatie aangezien ik nu voor rond de 150 euro klaar was. Ik heb wel mazzel gehad dat er net toevallig een beschikbaar kwam, want sinds ik hem besteld heb zijn er geen meer aangeboden van dit type nummer op ebay (of zo snel verkocht dat ik hem gemist heb).

 

De vervangende ABS module komt van een audi A6, ik heb niets ingeleerd of iets dergelijks en de ABS werkt naar behoren!

 

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wie kan mij helpen met het vinden van een oplossing voor mijn ABS probleem. Sinds een aantal weken heb ik ook last van de drie bekende piepjes. Bij het uitlezen van de garaga kwam het beruchte woord, storing ABS pomp aan het ligt. Kosten nieuw € 1000,00 exclusief. Nu is mijn auto 10 jaar oud, dus kosten/baten analyse, als het kan niet doen. Het volgende probleem dient zich dan ook aan: geen apk keuring.

Wie weet een goedkope oplossing om dit probleem op te lossen, je moet weten dat ik twee linkse handen heb, dus weining weet van electronica.

Gr Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi Tom,

 

de methode die ik heb gebruikt is het zelf vervangen van alleen het elektronica deel, daarna doet hij het weer prima. De garage vervangt alles inclusief hydrolica. Dat vergt alleen wat sleutel werk wat niet heel moeilijk is maar je wel moet zien zitten. De omschrijvingen op internet van hoe je moet in en uitbouwen zijn prima. Anders misschien op zoek naar iemand die een beetje handig met sleutelen is en je wilt helpen. Dit is verruit het goedkoopst. Je moet dan echter of een vervangende ABS ECU unit zien te vinden (bv via ebay net als ik) of je eigen abs ECU laten repareren. Aangezien ik dat laatste niet heb gedaan heb ik daar geen ervaring mee. Als je op zoek gaat naar een gebruikte ABS ECU let dan heel goed op de type nummers. Deze moeten exact overeen komen!

 

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden