Ga naar inhoud

  • 0

Remlicht aanpassing


Jee13

Vraag

Had vanmiddag ineens zin in remlicht modificatie

 

Ik heb deze modificatie ook op vorige passat gedaan, maar was er bij deze passat nog niet van gekomen

 

Bij normaal aanraken van rempedaal gaat alleen de bovenste lamp branden, na deze modificatie brand de 2e lamp ook mee.

Nu brand bij remmen dus de gehele bovenste circel.

 

mooier en ook veiliger

 

gr Jee

 

 

Img_7704Medium.jpg

 

Img_7693Medium.jpg

 

Img_7700Medium.jpg

 

Img_7701Medium.jpg

 

Img_7702Medium.jpg

 

Img_7703Medium.jpg

 

Img_7706Medium.jpg

 

Img_7705Medium.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Zou dit ook werken om de mistlamp bij te schakelen als de remlichten aangaan? Modificatie met 2 diodes.

 

1 diode tussen beide schakeldraden is nodig om te voorkomen dat het remlicht aangaat als de mistlamp wordt aangezet.

 

Fog_Brake_Conversion.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Jee13, netjes en simpel, I like it!

 

Sedan-versie lijkt mij dan ook niet zo moeilijk :?:

 

Maar ja, voor mij is het eigenlijk niet zo nodig, met 5 Watt aan led's, verlicht ik de verkeersborden achter mij tot op enkele tientalle meters :twisted:

 

Wel wil ik nog de rechterachterlicht het mistlicht inschakelen, maar dat lijkt mij een kwestie van een draad van links naar rechts trekken.

 

:angry: (geintje!) weer twee projecten er bij!

 

Houd het dan nooit op?

Neen, want VWPassat denk met ons mee :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vet coole mod Jee, ik wil niet 8er blijven en ga ook fröbelen binnenkort. Begin jaren 90 wilde ik iets soortgelijks voor mijn golf ( uit mijn herinnering de bovenste en onderste strook aan bij remmen ipv alleen boven) Ik had toen geen forum en kon destijds ook niet achter de schakeling komen.

 

Maar dit ziet er wel suc6 vol uit. En,... je kan deze lkkr binnen voorbereiden LOL. :lol:

 

Goed bezig, Groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jeroen,

FF nog voor de duidelijkheid. In het middelste gat hoort ook een lamp? Hier plaats je een andere in die kombi heeft van Rem en achterlicht? en met het contactje wat je erin zet maak je dus het contact met het remlichtje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Jeroen,

FF nog voor de duidelijkheid. In het middelste gat hoort ook een lamp? Hier plaats je een andere in die kombi heeft van Rem en achterlicht? en met het contactje wat je erin zet maak je dus het contact met het remlichtje?

 

 

Yep

 

zitten 4 duplolampen in

 

waarvan normaal alleen de bovenste en de onderste werken in duplofunctie

 

door dat kontakt te maken krijgt lampje duplofunctie

 

gr Jee

 

IMG_7691Medium.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zoals deze, aan de rechterkant volstaat een doorverbinding met 1 draad tussen remlicht en "mistlamp aansluiting" de middelste strip hoeft niet doorgeslepen te worden.

 

 

 

Zou dit ook werken om de mistlamp bij te schakelen als de remlichten aangaan? Modificatie met 2 diodes.

 

1 diode tussen beide schakeldraden is nodig om te voorkomen dat het remlicht aangaat als de mistlamp wordt aangezet.

 

Fog_Brake_Conversion.jpg

post-4104-1423822598,1958_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Jee,

 

Ja alles werkt nu zoals het moet, wanneer het mistlicht ingeschakeld wordt brand alleen het linker onder mistlicht de indicatie op het dashbord geeft dit dan ook weer aan. Als ik dan rem branden dan beide rechterlampen en links gaat dan boven het mistachterlicht ook het bovenste remlicht werken. De diodes voorkomen dat wanneer er geen verlichting ingeschakeld is, het (mistachterl) controlle lampje op het dashbord oplicht en wanneer er geremd wordt, tevens voorkomt de diode wanneer het mist licht ingeschakeld wordt alle ,dus ook het 3e remlicht, gaan branden.

 

tot morgen

 

gr Rob

 

 

Lekker geknutseld Rob

werkt mistlamp nu wel ?

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden