Ga naar inhoud

  • 0

Audi A4 subframe brace op 3B / 3BG Passat, alleen handbak


DM

Vraag

Geleend van de Audi A4, deze is standaard voorzien van een subframe brace. Deze modificatie is alleen voor de Passat 3B / 3BG met een handbak, een automaat ligt wat lager waardoor de brace niet past op de al aanwezige gaten in het chassis.

 

De bedoeling van de brace is om de eindstukken van het subframe te koppelen waardoor het minder kan wringen en bewegen als er een belasting op komt (insturen e.d.). Met name bij sportief rijden zul je merken dat het insturen strakker (precies) gaat.

 

Benodigdheden:

1 x 8D0 399 375 - brace

2 x N 023 004 7 - moer

2 x N 906 305 03 - bout

 

Kosten zijn ongeveer 17 euro.

 

De installatie in in een kwartiertje gepiept, de voorkant omhoog en de brace monteren. Enige probleempje is dat de bout aan de bestuurderskant en lastig ingaat omdat het frame zo dicht bij het gat zit.

 

a4brace01.jpg

 

a4brace02.jpg

 

Geinstalleerd

a4brace03.jpg

 

Passagierszijde

a4brace04.jpg

 

Bestuurderszijde

a4brace05.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 108
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

O.K. hier dan een paar plaatjes. Zoals je ziet aan elke zijde een plaatje onder de moer gemonteerd met daarin nog een gat waarover de klem voor de snelsluiter gaat. Ze zitten niet aan dezelfde kant omdat dit beter uitkwam. Vervolgens in de bodemplaat de originele gaten groter gemaakt zodat de bout en moer hier in vallen en een nieuw gat geboord waar de snelsluiter doorheen kan. Zo los en vast en geen gedoe met Italiaanse schroefjes (tie-wraps)

post-6604-1423823564,5933_thumb.jpg

post-6604-1423823564,6558_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dank! Moet goed komen zou ik zeggen :)

 

Als je er ervaring mee hebt mag je mij wel een keer helpen :wink:

 

Heb de brace nog steeds in de kast liggen (samen met aantal andere mod's vanwege te weinig tijd :| ). Moet nog een keertje ergens plek op een brug regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

na lang lang wachten een keer kans gezien de auto op de brug te zetten.

 

Wilde het spul monteren zoals op de foto's hierboven te zien is.

 

Nu zijn er twee opties, of mijn auto is te breed, of de brace is te kort, maar ik kom een 5mm tekort om 'm erop te monteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
staat je subframe niet goed ??

 

zou je haast zeggen... maar hoe kan ik dat checken, ik had helaas geen camera bij vanochtend, anders was het misschien wat duidelijker geweest.

 

moet wel zeggen, auto heeft keer schade gehad, je gaat je afvragen of er toch iets krom is???

 

De bodemplaat komt overigens wel goed uit met de schroefgaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de subframe brace er zojuist ook op gezet, de eerste indruk is dat je net even wat strakker door de bochten gaat en de auto minder wringt op verkeersdrempels. Ik heb de bodemplaat gemonteerd met 2 M6 boutjes door de brace heen, die methode wordt ook gehanteerd op de bekende Duitse Passat site (http://www.passatplus.de/umbauten/domst ... strebe.htm).

 

2 dingen waar ik tegen aan liep:

- de voorgeboorde gaten in de brace zitten iets te dicht bij elkaar, ik kwam ongeveer een halve cm te kort. Bij mijn auto zitten de gaten onder de auto niet recht tegenover elkaar, de brace wordt dus "scheef" gemonteerd. Zie ook de foto, ik heb de brace erop gelegd zoals hij onder de auto gemonteerd wordt. Het lijkt me dat dat de oorzaak is dat de brace iets te smal is, als je hem namelijk op de gaten legt die recht tegenover elkaar liggen, klopt de lengte wel. Later bedacht ik me nog: zou het nog verschil maken of de auto wel of niet belast wordt, dus of de wielen wel of niet op de grond staan?

 

post-5282-1423824735,9946_thumb.jpg

 

- de brace is aan de bestuurderszijde heel lastig te bevestigen. Ik heb hem met die M10 bouten/moeren vastgezet waarvan de onderdeelnummers in de openingspost genoemd worden, maar ik kreeg de bout er pas in toen ik het gat wat geruimd had (was nodig omdat de gaten in de brace wat te dicht bij elkaar zaten, en ik wilde de gaten in de brace niet verder naar buiten leggen omdat er dan wel erg weinig materiaal over bleef). Vervolgens krijg je er bijna geen gereedschap op om hem mee vast te houden tijdens het aandraaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hem een maand geleden gemonteerd en herken totaal je problemen niet.

 

Bij mijn paste het precies. netjes met orginele bouten etc en kaarsrecht.

 

Is je auto niet krom? Ex schade? Daar hebben hier al meer mensen problemen mee hier gehad.....

 

Hier link van mijn montage: viewtopic.php?f=103&t=26968&start=495

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je ziet aan de linkerkant van de foto ( = bestuurderszijde) dat er 2 originele schroefgaten zijn voor de bodemplaatschroeven, vlak bij elkaar. Mijn bodemplaat zat origineel via dat bovenste schroefgat vast; achter dat andere gat zit ook niets als ik de bodemplaat erop heb. Lijkt me dus dat het wel origineel is. Auto is een Passat Variant 3BG uit 2004 met de 74kW 1.9TDI motor, misschien maakt dat ook verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Jasper even PM-en. Heeft ook dat probleempje gehad.

PM ontvangen.

 

Heb inderdaad dit probleem ook gehad, eigenlijk nog. Ik heb op dat moment niet verder gezocht, dus de brace niet gemonteerd. Ging er eigenlijk vanuit dat mijn subframe niet was wat het hoorde te zijn.

 

De brace ligt dus nog steeds in de kast thuis.

Inderdaad, mij viel ook op dat de brace niet recht onder de auto gemonteerd kan worden en ook dat de maten van de gaten niet kloppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Raar. Zou er dan toch verschil tussrn 3b en 3bg zitten.

Er zijn hier toch de nodige 3BG rijders die dit al gemonteerd hebben, heb daar nog niks over gelezen dat ze problemen hadden.

 

Nou is het wel zo, dat zowel Derkjan als ik een 2004 model hebben. Wellicht dat ze daar dan toch wat veranderd hebben aan het onderstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het bout-probleem aan bestuurderszijde ook gehad maar opgelost met hamer nr. 4, de brace zit er gewoon recht onder. Als je de brace erop zet moet je er wel voor zorgen dat het chassis niet tordeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden