Ga naar inhoud

  • 0

Audi A4 subframe brace op 3B / 3BG Passat, alleen handbak


DM

Vraag

Geleend van de Audi A4, deze is standaard voorzien van een subframe brace. Deze modificatie is alleen voor de Passat 3B / 3BG met een handbak, een automaat ligt wat lager waardoor de brace niet past op de al aanwezige gaten in het chassis.

 

De bedoeling van de brace is om de eindstukken van het subframe te koppelen waardoor het minder kan wringen en bewegen als er een belasting op komt (insturen e.d.). Met name bij sportief rijden zul je merken dat het insturen strakker (precies) gaat.

 

Benodigdheden:

1 x 8D0 399 375 - brace

2 x N 023 004 7 - moer

2 x N 906 305 03 - bout

 

Kosten zijn ongeveer 17 euro.

 

De installatie in in een kwartiertje gepiept, de voorkant omhoog en de brace monteren. Enige probleempje is dat de bout aan de bestuurderskant en lastig ingaat omdat het frame zo dicht bij het gat zit.

 

a4brace01.jpg

 

a4brace02.jpg

 

Geinstalleerd

a4brace03.jpg

 

Passagierszijde

a4brace04.jpg

 

Bestuurderszijde

a4brace05.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 108
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Gisteravond de brace gemonteerd: de montage stelt niets voor als je de auto op een brug kan zetten (Jos, bedankt!). Ook wilde ik de veerpootbrug monteren, maar die past niet... Even checken of ik wel de juiste heb besteld.

 

De lengte pas nmw sowiezo niet, ik heb de mijne zelfs, zelf gemaakt nadat ik de originele verzaagt had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De lengte pas nmw sowiezo niet, ik heb de mijne zelfs, zelf gemaakt nadat ik de originele verzaagt had.

 

Mijn aanname was dat het zou passen en niet dat er nog zelf gezaagd en geboord moet worden. Op zich geen probleem, het materiaal laat zich makkelijk bewerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het was even puzzelen of deze brace misschien standaard al op mijn Passat gemonteerd zat (net als de bovenste versteviging) maar dat blijkt niet het geval. Dus maandag gaan we even shoppen :mrgreen:

 

Ben benieuwd of ik ook verschil ga merken bij het rijden met sleurhut.

 

Volgens mij moet bij mij (2.8 V6 H5) de rechte steun passen, of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De veerpootbrug is nu ook gemonteerd en het is wel degelijk een verschil te merken. Er is nu meer gevoel tijdens het sturen, het wazige is er vanaf. Zeker bij het nemen van rotondes wanneer je rechtdoor gaat (rechts-links-rechts beweging) merk je het verschil. Mijn vriendin merkte het ook direct op.

 

Echt een aanrader, zeker gezien de kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik neem aan dat het voor een 4 motion hetzelfde is? Of heb ik daar andere spullen voor nodig?

Als je even wacht tot na de JD-meet kan ik het je precies vertellen :mrgreen:

 

En weet je 't al :wink:

 

Heb 'm vandaag ook besteld, hoop ook dat het wat helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik neem aan dat het voor een 4 motion hetzelfde is? Of heb ik daar andere spullen voor nodig?

Als je even wacht tot na de JD-meet kan ik het je precies vertellen :mrgreen:

 

En weet je 't al :wink:

Nee, is wat misgegaan bij de planning. Binnenkort in de herkansing :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja hij kan er gewoon op met de orginele bodemplaat. Het beste is om de brace bovenop de steunen te monteren met langere bouten dan deze vastzetten met moeren. Vervolgens de gaten in de plaat iets groter maken deze er op en dan met moeren vastzetten op draad die door de plaat steekt.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo, heb er helaas geen foto van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja hij kan er gewoon op met de orginele bodemplaat. Het beste is om de brace bovenop de steunen te monteren met langere bouten dan deze vastzetten met moeren. Vervolgens de gaten in de plaat iets groter maken deze er op en dan met moeren vastzetten op draad die door de plaat steekt.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo, heb er helaas geen foto van.

 

In ieder geval bedankt! Weet ik wat me te wachten staat, dat er niet grote verassingen komen.

Na mijn vakantie zet ik 'm op de brug, zal dan eens kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry ik heb geen foto van de bodemplaat wanneer het er weer op zit.Wel ééntje waar de brace gemonteerd wordt.

Maar verder is het precies zoals Eric het beschreven heeft.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker wordt.

 

Greetzzzzzzzzzzzzzz

 

post-3329-1423823538,0792_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jasper,

 

Ik heb deze brace ook. Ik heb tussen de brace en de bout een plaatje (ongeveer 8x3 cm) gemonteerd met daarin een gaatje geboord. Hierop de clips van de snelsluiters geschoven en in de bodemplaat nieuwe gaatjes geboord. Zit er nu weer onder met de originele snelsluiters! Als ik hem weer eens op de brug heb wil ik er wel foto's van maken als iemand dat wil, is zo gebeurd met die snelsluiters :mrgreen:

 

Arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden