Ga naar inhoud

  • 0

Audi A4 subframe brace op 3B / 3BG Passat, alleen handbak


DM

Vraag

Geleend van de Audi A4, deze is standaard voorzien van een subframe brace. Deze modificatie is alleen voor de Passat 3B / 3BG met een handbak, een automaat ligt wat lager waardoor de brace niet past op de al aanwezige gaten in het chassis.

 

De bedoeling van de brace is om de eindstukken van het subframe te koppelen waardoor het minder kan wringen en bewegen als er een belasting op komt (insturen e.d.). Met name bij sportief rijden zul je merken dat het insturen strakker (precies) gaat.

 

Benodigdheden:

1 x 8D0 399 375 - brace

2 x N 023 004 7 - moer

2 x N 906 305 03 - bout

 

Kosten zijn ongeveer 17 euro.

 

De installatie in in een kwartiertje gepiept, de voorkant omhoog en de brace monteren. Enige probleempje is dat de bout aan de bestuurderskant en lastig ingaat omdat het frame zo dicht bij het gat zit.

 

a4brace01.jpg

 

a4brace02.jpg

 

Geinstalleerd

a4brace03.jpg

 

Passagierszijde

a4brace04.jpg

 

Bestuurderszijde

a4brace05.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 108
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb al honderden passats uitgelijnd maar dit heb ik nog nooit op een passat gezien! Ik heb er ooit wel een op een honda civic dohc vtech gezet en het verschil is aanzienlijk! Ik zou het in ieder geval ook in combinatie met een veerpootbrug doen! Als je beneden de krachten op je subframe vermindert heb je kans dat de krachten bovenin toenemen. Nietemin weer een leuke vindingrijke aanpassing op de passat!

Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dit is denk ik alleen handig als je aan bovenzijde (bij accu) ook een stang hebt gemonteerd DM ??

 

De veerpootbrug is een paar dagen geleden op maat gemaakt en komt binnenkort ook. Beide mods werken onafhankelijk van elkaar en versterken het chassis op verschillende punten.

 

Erg netjes :D

 

Nog even beet beetje tectyl op de onderkant en je bent helemaal klaar.

 

Kun je al echt verschil bij het rijden merken?

 

Ja, het roest daar wel een beetje. Ik heb er nog niet mee gereden maar zal m'n bevindingen posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ga die van de V6 even bestellen om te kijken of die iets groter is, ook mijn veerpootbrug wordt gemodificeerd omdat ie nu niet mooi past. Anders maak ik er 1 op maat voor de automaatbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De eerste impressie is dat het idd wat strakker stuurt, wel ok voor zo'n kleine uitgave.

 

Deze mod bestaat al enige tijd, ik ben er via het US forum achtergekomen maar er waren er maar heel weinig die de mod daadwerkelijk erop hebben gezet, weinig animo.

 

Wat betreft automaten, d'r was iemand op dat US forum die zelf een dergelijke brace maakte (chas-bar), ook voor automaten, maar een aantal leden hebben die bar eraf gereden doordat de brace laag komt te liggen, uiteraad icm een flinke verlaging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden