Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
Dirkjan82

1.4 tsi 170 pk turbo problemen.

Vraag

Beste mensen, misschien dat 1 van jullie een tip hebben voor mij want ik word inmiddels radeloos van mijn vw touran 1.4 tsi uit 2009.

 

Sinds 2 jaar brandt continue mijn motor management lampje. Er is inmiddels al 3 keer de egr klep vervangen, 1 nieuwe turbo en oneindig veel keren uitgelezen bij de garage. Elke keer geeft ie of onderdruk of bovendruk problemen bij de turbo. Hij gaat dan steeds in zijn noodloop volgens mij. Bij resetten blijft het hooguit 2 weken weg.

 

Na ook al de megatronic van de dsg kapot te hebben gehad, wordt het nu wel eens wat. Maar voordat ik hem weg doe wil ik toch graag dit probleem verholpen hebben. Hebben jullie tips?

 

De tellerstand is nu inmiddels 230.000 en bij de 160.000 is de ketting met spanners al vervangen. Als je nog meer gegevens nodig heb, hoor ik het graag. Het is trouwens de 170 pk versie met compressor en turbo. De enigste oplossing die mijn garage nu kon aanbieden was om de boord computer naar een specialist op te sturen om de range van de turbo druk software matig aan te passen zodat hij minder snel in storing springt. Is dit volgens jullie de oplossing?

 

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien is een afspraak maken bij Hartog in Alkmaar. Dit is de dichtbijzijnde Vw expert voor je. Mocht je een stukje willen rijden, Matthijs @@Vdub contacten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Beste mensen, misschien dat 1 van jullie een tip hebben voor mij want ik word inmiddels radeloos van mijn vw touran 1.4 tsi uit 2009.

Sinds 2 jaar brandt continue mijn motor management lampje. Er is inmiddels al 3 keer de egr klep vervangen, 1 nieuwe turbo en oneindig veel keren uitgelezen bij de garage. Elke keer geeft ie of onderdruk of bovendruk problemen bij de turbo. Hij gaat dan steeds in zijn noodloop volgens mij. Bij resetten blijft het hooguit 2 weken weg.

Na ook al de megatronic van de dsg kapot te hebben gehad, wordt het nu wel eens wat. Maar voordat ik hem weg doe wil ik toch graag dit probleem verholpen hebben. Hebben jullie tips?

De tellerstand is nu inmiddels 230.000 en bij de 160.000 is de ketting met spanners al vervangen. Als je nog meer gegevens nodig heb, hoor ik het graag. Het is trouwens de 170 pk versie met compressor en turbo. De enigste oplossing die mijn garage nu kon aanbieden was om de boord computer naar een specialist op te sturen om de range van de turbo druk software matig aan te passen zodat hij minder snel in storing springt. Is dit volgens jullie de oplossing?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het beste is om de auto goed uit te laten door iemand die er verstand van heeft. Namen zijn hier al genoemd. Dan moet het goed komen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik heb het factuur bekeken en daar staat in dat de turboregelklep is vervangen nog in juni, dat is het zelfde toch?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik heb het factuur bekeken en daar staat in dat de turboregelklep is vervangen nog in juni, dat is het zelfde toch?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Klopt. Dit was bij mij het probleem namelijk. Controleer even of de stekker er ook goed op gedrukt zit op de diverter.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dank jullie voor de reacties. Ik ga de stekker nog controleren van de regelklep en anders binnenkort hartog aanschrijven. Wordt vervolgd....

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Is er toevallig al compressie gemeten? Dan weet je zeker dat dat nog goed is.

 

Lamdba al gecontroleerd?

Carterventielatie al na gekeken. Als die kapot is blijft die ook de carter dampen aan zuigen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Beste mensen, misschien dat 1 van jullie een tip hebben voor mij want ik word inmiddels radeloos van mijn vw touran 1.4 tsi uit 2009.

 

Sinds 2 jaar brandt continue mijn motor management lampje. Er is inmiddels al 3 keer de egr klep vervangen, 1 nieuwe turbo en oneindig veel keren uitgelezen bij de garage. Elke keer geeft ie of onderdruk of bovendruk problemen bij de turbo. Hij gaat dan steeds in zijn noodloop volgens mij. Bij resetten blijft het hooguit 2 weken weg.

 

Na ook al de megatronic van de dsg kapot te hebben gehad, wordt het nu wel eens wat. Maar voordat ik hem weg doe wil ik toch graag dit probleem verholpen hebben. Hebben jullie tips?

 

De tellerstand is nu inmiddels 230.000 en bij de 160.000 is de ketting met spanners al vervangen. Als je nog meer gegevens nodig heb, hoor ik het graag. Het is trouwens de 170 pk versie met compressor en turbo. De enigste oplossing die mijn garage nu kon aanbieden was om de boord computer naar een specialist op te sturen om de range van de turbo druk software matig aan te passen zodat hij minder snel in storing springt. Is dit volgens jullie de oplossing?

 

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Begin eens een rijdende log te maken met de kanalen turbodruk, lmm, turbo duty cycle / N75, snelheid, toerental.

Atmosferische druk en andere waarden controleren etc van de motor en kijken of ze afwijken.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Is deze tsi met turbo en compressor of alleen turbo?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Beide, dus met compressor en turbo.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

De enigste oplossing die mijn garage nu kon aanbieden was om de boord computer naar een specialist op te sturen om de range van de turbo druk software matig aan te passen zodat hij minder snel in storing springt.

Klinkt als “we weten het echt niet meer”.

Ik was zo lang niet blijven aanmodderen. Tijd voor een specialist.

Hartog is prima maar ook bij onze “eigen” forumspecialisten @@Vdub en @@bandenman zit je helemaal prima.

Succes.

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

aangepast door Harrynak63

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

brrrrrrrrrrrr de twincharger… charged ook je wallet meerdere keren ;)

Slechtste blok ooit wat VW gebouwd heeft, icm DSG7 kun je helemaal je lol op...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

 

Tevens ook mijn grootste miskoop ooit. Hopelijk dat iemand hem überhaupt wilt inruilen....

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Zat lekker mee te lezen en ben eigenlijk benieuwd hoe het is afgelopen. Of de storing verholpen is. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden