Beste mensen, misschien dat 1 van jullie een tip hebben voor mij want ik word inmiddels radeloos van mijn vw touran 1.4 tsi uit 2009.
Sinds 2 jaar brandt continue mijn motor management lampje. Er is inmiddels al 3 keer de egr klep vervangen, 1 nieuwe turbo en oneindig veel keren uitgelezen bij de garage. Elke keer geeft ie of onderdruk of bovendruk problemen bij de turbo. Hij gaat dan steeds in zijn noodloop volgens mij. Bij resetten blijft het hooguit 2 weken weg.
Na ook al de megatronic van de dsg kapot te hebben gehad, wordt het nu wel eens wat. Maar voordat ik hem weg doe wil ik toch graag dit probleem verholpen hebben. Hebben jullie tips?
De tellerstand is nu inmiddels 230.000 en bij de 160.000 is de ketting met spanners al vervangen. Als je nog meer gegevens nodig heb, hoor ik het graag. Het is trouwens de 170 pk versie met compressor en turbo. De enigste oplossing die mijn garage nu kon aanbieden was om de boord computer naar een specialist op te sturen om de range van de turbo druk software matig aan te passen zodat hij minder snel in storing springt. Is dit volgens jullie de oplossing?
Vraag
Dirkjan82
Beste mensen, misschien dat 1 van jullie een tip hebben voor mij want ik word inmiddels radeloos van mijn vw touran 1.4 tsi uit 2009.
Sinds 2 jaar brandt continue mijn motor management lampje. Er is inmiddels al 3 keer de egr klep vervangen, 1 nieuwe turbo en oneindig veel keren uitgelezen bij de garage. Elke keer geeft ie of onderdruk of bovendruk problemen bij de turbo. Hij gaat dan steeds in zijn noodloop volgens mij. Bij resetten blijft het hooguit 2 weken weg.
Na ook al de megatronic van de dsg kapot te hebben gehad, wordt het nu wel eens wat. Maar voordat ik hem weg doe wil ik toch graag dit probleem verholpen hebben. Hebben jullie tips?
De tellerstand is nu inmiddels 230.000 en bij de 160.000 is de ketting met spanners al vervangen. Als je nog meer gegevens nodig heb, hoor ik het graag. Het is trouwens de 170 pk versie met compressor en turbo. De enigste oplossing die mijn garage nu kon aanbieden was om de boord computer naar een specialist op te sturen om de range van de turbo druk software matig aan te passen zodat hij minder snel in storing springt. Is dit volgens jullie de oplossing?
Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
19 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten