Ga naar inhoud

Winter ...


ron.s

Aanbevolen berichten

  • Reacties 100
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hoi allen

 

Ben er ook klaar voor.

Ze hebben mijn airco ook aangepast.

Vanmiddag hebben ze er een draadje tussen gezet, zodat als ik de auto op afstand start, dat nu ook de airco & stoelverwarming aan staat, en dat is nog niet alles, hoef niet een kwartiertje eerder naar buiten om de ruiten te krabben, :lol:

Dat is natuurlijk wel weer even lekker, dat dat toch weer geregelt =.

Heb de tempratuur standaard op 22 graden staan, en stoelverwarming staat op 5 :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze al wel klaar liggen, nieuwe vredestein snowtracs 2 op 15" stalen velg. Moet ze er nu alleen nog even onder leggen.

 

Het goede nieuws: ik heb een brug 8) (voor mensen die een brug zoeken... jullie zijn welkom)

 

Het slechte nieuws:Ik heb geen momentsleutel. Draaien jullie altijd de bouten netjes aan met een momentsleutel? Het lijkt me op zich wel handig, maar het ontbreken ervan is dus nu een reden dat ik het nog niet heb gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag hebben ze er een draadje tussen gezet, zodat als ik de auto op afstand start, dat nu ook de airco & stoelverwarming aan staat, en dat is nog niet alles, hoef niet een kwartiertje eerder naar buiten om de ruiten te krabben :thumb:

 

Wat apart, maar wel geinig. Ik neem aan dat terwijl jij nog aan de koffie zit, de auto zich opwarmt, de auto dan wel op slot zit? :lol:

In onze 412 zit een standkachel, welke op benzine werkt. Die kan ik wel aanzetten, zonder dat de motor loopt, maar dat moet wel met de hand gebeuren. Een timer zou misschien ook een mogelijkheid zijn.

 

Wel een geinig idee voor de Passat. Had het nog niet eerder gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik Marcel goed, start jij je auto op afstand en dan draait de motor een kwartier lang stationair? Ik heb altijd begrepen dat een koude motor onbelast lang laten draaien erg slecht is voor de motor?

Ik zou niet weten waarom het slecht is?

Het is in iedergeval wel lekker warm die stoel :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrepen heb is het zo dat het slecht voor een motor is om hem lang stationair te laten lopen omdat er geen belasting is, er is geen optimale verbranding (teveel brandstof voor wat je doet, stilstaan) en de olie wordt niet snel genoeg goed verdeeld, wat weer schadeljk is voor de lagers. Daarbij zou dit dan ook weer slecht zijn voor de kat. Ik hoop dat de technisch begaafden van ons forum hier wat over kunnen zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrepen heb is het zo dat het slecht voor een motor is om hem lang stationair te laten lopen omdat er geen belasting is, er is geen optimale verbranding (teveel brandstof voor wat je doet, stilstaan) en de olie wordt niet snel genoeg goed verdeeld, wat weer schadeljk is voor de lagers. Daarbij zou dit dan ook weer slecht zijn voor de kat. Ik hoop dat de technisch begaafden van ons forum hier wat over kunnen zeggen.

 

Ik ben niet technisch begaafd, maar wellicht heb je hier iets aan: http://www.tdiclub.nl/ftpacces/pdf-file ... rijden.pdf

 

edit: maar zie nu dat je geen tdi hebt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen

 

Ben er ook klaar voor.

Ze hebben mijn airco ook aangepast.

Vanmiddag hebben ze er een draadje tussen gezet, zodat als ik de auto op afstand start, dat nu ook de airco & stoelverwarming aan staat, en dat is nog niet alles, hoef niet een kwartiertje eerder naar buiten om de ruiten te krabben, :lol:

Dat is natuurlijk wel weer even lekker, dat dat toch weer geregelt =.

Heb de tempratuur standaard op 22 graden staan, en stoelverwarming staat op 5 :thumb:

 

Dat is lekker :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

In onze 412 zit een standkachel, welke op benzine werkt. Die kan ik wel aanzetten, zonder dat de motor loopt, maar dat moet wel met de hand gebeuren. Een timer zou misschien ook een mogelijkheid zijn.

 

Als dat een Webasto is of een Viessmann dan zou je eens langs een Bosch-dienst kunnen rijden, voor die merken bestaan namelijk losse modules waarmee je ze op timer of met afstandbediening kunt inschakelen. Daarnaast zijn er modules om je koelvloeistof voor te verwarmen, perfect voor je motorblok.

Prijzen weet ik niet, misschien zinvol om even een pacemaker mee te nemen als je dat gaat navragen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat een Webasto is of een Viessmann dan zou je eens langs een Bosch-dienst kunnen rijden

 

Sinds wanneer levert viessmann standkachels?

Ik ken Webasto en ebersprächer. Die laatste heb ik gehad niet in en VW. Daarvoor bestaat een timer en ook een hele mooie afstandbediening. Deze is trouwens weer een nieuwere versie.

http://www.eberspaecher.com/servlet/PB/menu/1004068_l1/index.html

 

Wat voor systeem heeft ikenmijkois nu precies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuus, ik bedoel inderdaad Eberspächer :-). Viessmann levert radiatoren voor in je huis, is ook verwarming... :bash::embarassed:

 

Ikenmijnkois heeft een aftermarket kit om de auto op afstand te starten (volgens mij). De schakeling daarvan heeft hij gecombineerd met een schakeling die stoelverwarming en airco activeert, dat is tenminste wat ik eruit opmaak. Maar helemaal begrijpen waar dat draadje dan voor dient weet ik ook niet, waarschijnlijk heeft dat ermee te maken dat er op dat moment nog geen sleutel in het contact zitten en dus de motor wel draait maar de accessoires nog niet werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat ik de winterbanden er al weer onder had zitten, afgelopen vrijdag plotseling besloten om dit weekend naar winterberg te gaan om een beetje te genieten van de sneeuw die er ligt, toch aardig moeten ploegen om de auto geparkeerd te krijgen in de buurt van de skiliften :cool2:.

 

Ik was erg verwondert over hoeveel nederlandse auto's in winterberg stonden geparkeerd op zomerbanden ik zou zeggen 8 van de 10, gewoon belachelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat ik de winterbanden er al weer onder had zitten, afgelopen vrijdag plotseling besloten om dit weekend naar winterberg te gaan om een beetje te genieten van de sneeuw die er ligt, toch aardig moeten ploegen om de auto geparkeerd te krijgen in de buurt van de skiliften :cool2:.

 

Ik was erg verwondert over hoeveel nederlandse auto's in winterberg stonden geparkeerd op zomerbanden ik zou zeggen 8 van de 10, gewoon belachelijk!

 

Heb je mij nog gespot dan? Ik zat bij die 2 van de 10 en aangezien jij die andere was... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden