Ga naar inhoud

obelix

Members
  • Aantal items

    69
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over obelix

  • Verjaardag 03-03-1966

Profile Information

  • Plaats
    Utrecht
  • Interests
    Fotografie

obelix's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ik denk erover om een fietsen drager te nemen welke geen trekhaak nodig heeft. Bij thule zijn daar 2 modellen van en ook extrem heeft er een. Deze zijn op een sedan ook te gebruiken volgens de opgave van de fabrikant. Ik was benieuwd of iemand aar ervaring mee heeft. Als ik er op zoek vind ik heel weinig hier namelijk. Op internet in het algemeen krijg je zoals altijd de meest verschillende reacties tussen een geweldig product of een ramp i.v.m. alle krassen die iemand kreeg.
  2. In de tussen tijd het elektrisch deel van het contact slot ook laten vervangen. Bleek nog niet te zijn gedaan terwijl ik dat wel had gevraagd.. Nu zijn de problemen verholpen. Alleen een paar keer onder het rijden ABS met uitroepteken melding gekregen maar gaat ook meteen weer weg. Dit wordt nog onderzocht.
  3. Na het vervangen van de spoel en contactslot was het een tijdje weg. En daarvoor kwam het alleen met periodes voor. Nu iets vaker. Tijdens het rijden gebeurt er niets. Ik heb wqel eens gehad toen ik hem in zijn achteruit zette dat hij afsloeg maar dat is maar 1 keer gebeurd.
  4. Ik heb maar 1 sleutel en denk zelf dat het iets nders is. Sinds gisteravond krijg ik de meest vreemde waarschuwingen. "Gurtte umlege" "STOP" "Bremse ... dekkel uberpruffen" Er is iets goed mis met de elektronica denk ik. Ik vermoed zelf een sensor die een vorm van kortsluiting maakt. Maar welke?
  5. Ik heb soms het probleem dat hij niet wil starten en dan wegfahsperre geeft. Inmiddels het contactslot laten vernieuwen maar na een paar dagen kwam het weer terug. Op passat 3 b lees ik van iemand die hetzelfde heeft en daar het advies kreeg om het "kombiinstrument" te laten vervangen. Hier word de klokken voor toerental en snelheid ect. mee bedoelt. Ik zie niet helemaal in wat dit ermee te maken heeft. Weet iemand of dit onderdeel ook iets doet bij het starten? Ik hoor bijvoorbeeld wel iets schakelen als de gloei spiraal oplicht. Lijkt net of een relais inkomt en tegelijkertijd gaat het symbool van de wegfahrsperre uit. Heeft iemand een idee hoe de start cyclus is van een TDI? Dus wat gebeurt er exact na het omdraaien van de sleutel.
  6. obelix

    Verlichting overdag

    Sinds 1992 wil men dat de auto's overdag met licht aan rijden. Persoonlijk ben ik het daar niet mee eens. Het aangehaalde onderzoek komt uit zweden, dus lijkt mij hier volslagen onzin. Ik heb juist heel veel last van omdat je verblind word door tegenliggers. Daarom ben ik ook geen voorstander van xenon of andere grappen. Voor de rijders zelf misschien een groot voordeel maar als tegenligger of medeweggebruiker die ervoor rijd uiterst irritant. Het is natuurlijk mijn mening. Dus om een te kijken of ik de enige ben die zo over licht over dag denk maak ik er een een poll van
  7. obelix

    Winter ...

    DM die zijn hier toch niet toegestaan. Meer voor de Scandinavische landen. Las laatst wel dat er banden ontwikkeld zijn met intrek bare spikes. Dit zou d.m.v. een aparte luchtkamer geregeld worden. Maar die waren meen ik voor de Amerikaanse markt ontwikkeld.
  8. obelix

    Winter ...

    Als dat een Webasto is of een Viessmann dan zou je eens langs een Bosch-dienst kunnen rijden Sinds wanneer levert viessmann standkachels? Ik ken Webasto en ebersprächer. Die laatste heb ik gehad niet in en VW. Daarvoor bestaat een timer en ook een hele mooie afstandbediening. Deze is trouwens weer een nieuwere versie. http://www.eberspaecher.com/servlet/PB/menu/1004068_l1/index.html Wat voor systeem heeft ikenmijkois nu precies?
  9. Dit is mijn uitdraai. Vermoeden is dat de brandstofpomp het niet goed doet. Gaf fout aan in de elektronica. Heeft iemand toevallig de roet uitbraken mog gefotografeerd. Ik heb de eerste gemist omdat ik binnen naar het scherm stond te kijken.
  10. Gisteren had ik o.a. met Vdub een disccussie over hoe het uitlaatsysteem van de B5 V6 TDI nu in elkaar zit. Dit met de gedachte als er een roetfilter onder moet zullen het er 2 moeten zijn. In de onderdelen bibliotheek vond ik onderstaande afbeelding. Blijkt dat alleen bij de turbo alles samenkomt en erna weer gescheiden de uitgang zoekt
  11. Bij mij hapert het motortje ook soms, daarom denk ik dat het een slecht contact is of breek in de draden. Maar ik begrijp uit de opmerkingen hier dat het motortje moe word als het wat ouder is? Als het bij mij niet werkt benader ik het via de de kofferbak. Als je de bekleding verwijderd kan je er net b ij.
  12. In de krant stond vandaag het artikel dat de gemeente Utrecht diesels ouder als 10 jaar niet meer wil toelaten in de binnenstad. Dit geldt nu al voor bepaalde vrachtauto's. Dat wordt leuk voor sommige auto's zou het wel beter zijn, maar je moet nu helemaal snel een andere kopen als dit waarheid wordt. Ik probeerde altijd tot een jaar of 10 door te rijden. zie artikel in AD Oude diesel mogelijk taboe Door MARK VAN DER WERF DEN HAAG - Sterk vervuilende dieselauto’s komen het centrum van veel steden binnenkort mogelijk niet meer in. Minister Cramer (Milieu) overlegt met gemeenten over plannen deze wagens uit de binnenstad te weren. afbeelding vergroten FOTO COR DE KOCK Cramer verwacht dat de luchtkwaliteit dan flink verbetert. Onder meer Amsterdam heeft interesse. Slachtoffer zullen in de praktijk vooral diesels van ten minste tien jaar oud zijn. Daarvan rijden er in Nederland nog vele duizenden rond. De eigenaars hebben simpelweg ‘pech’ als het plan doorgaat, beaamt GroenLinks-Kamerlid Duyvendak. Hij is voorstander van de maatregel ,,De gezondheid van de bewoners is belangrijker.’’ In diverse binnensteden, zoals Utrecht en Rotterdam, worden vuile vrachtwagens al geweerd. De autobranche is kritisch. Bovag en RAI Vereniging bepleiten een sloopregeling. ,,Bied eigenaars van de vuilste auto’s een slooppremie van 1000 of 1500 euro.’’
  13. obelix

    midden armsteun 3b

    Ik heb alleen de voet vervangen van de armsteun rest is nog origineel. Die voet kost 22,80 bij volkswagen c.q. audi. Het giet aluminium blijkt namelijk nog al broos te zijn.
  14. obelix

    midden armsteun 3b

    De andere 3 schroeven zijn kruiskop vandaar mijn opmerking. Moet hij eigenlijk niet in styling?
  15. obelix

    midden armsteun 3b

    Vandaag de voet van mijn armsteun vervangen nadat deze al een tijdje irritant bungelde. De voet heb ik bij een Audi moeten halen want VW had hem niet voorraad. Zegt die man bij Audi komt wel vaker voor dat ze hem moeten vervangen en bij VW weten ze nergens van. Als ik hem daar had besteld had ik hem nu nog niet gehad vermoed ik. Ze konden niet eens een levertijd geven omdat hun leverancier hem ook niet had. NA 10 jaar is dit nog steeds een groot probleem bij VW dus. Vandaag maar een begonnen om het uit te wisselen. Ik kreeg gaande weg alleen het gevoel dat ze een ingenieur van Philips erbij hadden gehad ten tijde van het ontwerp. Een keer in elkaar maar nooit meer zonder schade uit elkaar. De voet zit met 3 grootte moeren aan het frame dat is duidelijk Maar dan ook met 3 schroeven aan de midden console. Plus de klapper een trox! bovendeel aan de voet te zetten. Onder tussen als je die 4 schroeven los moet maken heb je alles in je handen ook weer bij het opbouwen. Niet echt handig ik kan me voorstellen dat bij de fabricage ook al enige steunen zijn gesneuveld voor de auto klaar was. Daarom denk ik ook dat men het heeft gewijzigd bij de 3BG. Maar nu heb ik uiteindelijk wel weer een lekker vastzitten de armsteun.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden