wulfke Geplaatst 9 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2018 Uhu, allemaal mooi op papier. Ik heb al geen geld om een EV te kopen, laat staan om een nieuw huis te bouwen. En het is me dan ook het raden naar waarom je passat rijd gezien je blijkbaar genoeg centen hebt om al Tesla te rijden. En ook hoe je de warmte die je in de zomer opslaat in de winter gaat gaan gebruiken (althans wat er van over is). Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Fappie Geplaatst 9 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2018 (aangepast) Uhu, allemaal mooi op papier. Ik heb al geen geld om een EV te kopen, laat staan om een nieuw huis te bouwen. En het is me dan ook het raden naar waarom je passat rijd gezien je blijkbaar genoeg centen hebt om al Tesla te rijden. En ook hoe je de warmte die je in de zomer opslaat in de winter gaat gaan gebruiken (althans wat er van over is). Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Mooi verwoord PeterEn weet je wat wij kunnen... modden aan onze mooie Passat, diesel of niet Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro 9 april, 2018 aangepast door Fappie 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nietsnut Geplaatst 9 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2018 (aangepast) Dat zie je verkeerd Peter, ik kan geen Tesla betalen maar wel een Hyundai Ionic of een gelijkwaardige auto. En een ander huis is niet echt een probleem want dat gaat grotendeels met een hypotheek. Bovendien betaal ik mijn huis af waardoor ik bij verkoop meer geld heb dan het bedrag dat nog openstaat. Voor mij kost een Ionic € 15.000 na teruggave BTW en na verrekening met de fiscus. Dat is dus € 3.000 per jaar... 9 april, 2018 aangepast door Nietsnut Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wulfke Geplaatst 9 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2018 Nieuw huis dus geen probleem wegens een hypotheek.. Ik kan dat ook allemaal maar ik heb graag nog wat marge in de financiële situatie. Kan me dit theoretisch ook allemaal veroorloven maar dan gaat wel mijn volledig loon naar de hypotheek en dan moet je nog de gas/tv/telefoon/water/gsm/elektriciteit/kinderopvang/schoolfacturen/boodschappen/enz gaan betalen met de inkomsten van je wederhelft. En dan mag er helemaal niks meer mis gaan (werk verliezen/ongeval/langdurig ziek/enz). Zoals ik dus zeg op papier. Zo een huis zoals je het mooi schetste zal al snel 400.000eur+ kosten en dan moet je nog niet gek doen. Daar nog eens 2 EV's bij van 15000eur per stuk (waar die prijs vandaan komt geen idee want een Leaf kost hier zo een 35000eur). Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nietsnut Geplaatst 9 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2018 (aangepast) Peter, in Nederland kan je een auto als je hem zakelijk koopt zonder BTW op je balans zetten en de aanschaf middels de Mia en Vamil wetgeving versneld afschrijven waardoor een EV van € 50.000 nog maar € 20.000 kost. Reken met me mee: Hyundai Ionic in de BTW kost € 40.532 voor het duurste model zonder extra opties, incl uitgebreide garantie en afleverpakket. BTW uit de brutoprijs halen: € 40.532 / 1.21 = 33.497 BTW = € 7.034, die krijg je terug bij de aangifte van Q4 in januari. Netto = € 40.532 - € 7.034 = € 33.497 Inkomstenbelasting die je minder betaalt: € 33.497 * 52%, (voor het gemak 50%) = € 16.784 nettoprijs. Die nettoprijs neem je over een periode van 5 jaar op en klaar. Ook overige kosten schrijf je voor dit percentage af: electriciteit, onderhoud, verzekering. Een EV heeft € 0 houderschapsbelasting de komende twee a drie jaar en slechts 4% bijtelling tot 2022. Dan tellen we weer 22% bij, maar dan gaat hij naar prive over en zal ik op de dan geldende waarde BTW moeten afdragen. Die waarde is natuurlijk laag te houden. En wat een huis betreft: mijn volgende huis zal inderdaad iets duurder zijn dan het huidige maar ik ben dan ook iets ouder dan jij en heb misschien ook al meer afgelost, dus we zitten in een andere financiële positie. Ons huis is op 1 salaris te betalen. En omdat ik nu moet gaan kiezen om uit netto prive salaris een jonge auto te kopen voor mijn vrouw of een paar jaar deels in haar EV te rijden en daarmee een enorm financieel voordeel te behalen. Ander voordeel door nu een EV te kopen is dat ik mijn kosten kan verspreiden over een langere periode - ik kan niet alles in 1 keer kan betalen - en het volgende huis staat gepland over en jaar of 9 en dan zijn de technieken beter en goedkoper en heb ik twee EV's voor de deur staan. Of hybride en EV, ik denk dat ik straks bij VW heus een mooie Passat EV of waterstofauto kan kopen. Dit is simpelweg een plan dat ik al jaren heb en in vrij groot detail reeds uitgewerkt is en alles duidt erop dat het financieel haalbaar is door nieuwe ook technieken te gebruiken die niet perse duur zijn maar wel werkend. Denk bijvoorbeeld aan een stelsel van PVC-rioolbuizen onder je tuin om de lucht te koelen/verwarmen voordat het je huis inkomt om de delta T te verkleinen waardoor je calorische vraag afneemt. En zo zijn er nog vele andere technieken die momenteel niet mainstream zijn in Nederland maar in Duitsland bijvoorbeeld veel bekender zijn. 9 april, 2018 aangepast door Nietsnut Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 9 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2018 Bestaande bouw energieneutraal maken is bijna niet te doen. Als ik alles energie neutraal laat gaan worden hou ik 125 euro per maand over aan niet te betalen energie, belastingen, transportkosten en meterhuur. 125 euro per maand maal 12 maanden maal 15 jaar is 22.500 euro. Benodigde investering ligt dar (ver) boven. Wil je echt helemaal self supporting zijn dan: moet je ook zelf je drinkwater gaan maken en een rioolzuivering maken want voor vuil water moet je ook betalen. Niet haalbaar dus. Bij nieuwbouw gaat dat iets makkelijker maar nog steeds een uitdaging. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nietsnut Geplaatst 9 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2018 (aangepast) Ik zal inderdaad niet off-grid gaan qua huis maar grotendeels mezelf kunnen supporten, kijk hier maar eens: https://www.fertighaus.de/haeuser/suche/?energy_standards__in=6 Komt er nog € 200.000 aan grond bij uiteraard 9 april, 2018 aangepast door Nietsnut Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 9 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2018 maar ja, het gros is geen zelfstandig ondernemer, maar gewoon net als ik loonslaaf. 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wulfke Geplaatst 9 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2018 Inderdaad, dan is het net zoals hier in BE dat enkel de Tesla's en de betere EV's voor de bedrijfsdeuren staan of bij de zelfstandigen, voor de rest nog niet echt gewone arbeiders in zo een ding gezien. Als je als gewone arbeider even 50000eur uit de mouw moet schudden voor een degelijk EV en je als pleister op de wonde het moet stellen met 3000eur premie dan vind ik het niet echt iets dat je over de drempel trekt om voor een EV te gaan. Toch zeker niet als er wordt verteld dat de overheid er gewoon beter van wordt als iedereen EV gaat rijden doordat ze meer winnen op de inkomsten van het elektriciteits verbruik. Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nietsnut Geplaatst 9 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2018 Klopt, al zijn in NL leaseconstructies voor particulieren zodat je als 'arbeider' ook een EV kan rijden: Bewijs? Ja: http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?p=58712#p58712 Rob is magazijnmedewerker en least een Huyndai Ionic. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Fappie Geplaatst 9 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2018 (aangepast) Nou van mij mag deze onzin topic op slot, gaat nergens over @@barry TDI Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro 9 april, 2018 aangepast door Fappie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 9 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2018 Maar Melvin. De private lease constructies zijn allemaal gebaseerd op 10 tot ca 15K per jaar. Zodra je daar boven komt schiet de lease prijs omhoog en wordt niet meer interessant voor jan modaal. De meesten die op diesel rijden, maken toch tussen de 20 en 30K per jaar. Waarom zou je anders diesel rijden (uitzonderingen daar gelaten) Als ik nog geen 10K per jaar zou rijden, was deze discussie helemaal overbodig en zou ik gewoon een benzine wagen kopen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 9 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2018 Nog ff en er ontstaat een 2e generatie hippies... ???????? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nietsnut Geplaatst 9 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2018 Alle: hij heeft het doorgerekend en voor hem werkt het. Ik ken zijn cijfers verder niet maar hij zal idd wellicht maximaal 15.000 km per jaar rijden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
roelh Geplaatst 9 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2018 'Steden moeten auto's met benzine- en dieselmotor binnen 12 jaar weren' https://www.ad.nl/buitenland/steden-moeten-auto-s-met-benzine-en-dieselmotor-binnen-12-jaar-weren~a4da8d77/ VW Passat b7 1.6 TWE Edition Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 9 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2018 'Steden moeten auto's met benzine- en dieselmotor binnen 12 jaar weren' https://www.ad.nl/buitenland/steden-moeten-auto-s-met-benzine-en-dieselmotor-binnen-12-jaar-weren~a4da8d77/ VW Passat b7 1.6 TWE Edition Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Dan komt toch de scootmobiel van Alle weer naar de voorgrond. Trekhaakje eronder voor een karretje met de boodschappen???????? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
StyloM Geplaatst 9 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2018 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 12 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2018 http://motorblock.at/tesla-model-x-gegen-hummer-h2/ Yeah???????????????? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 12 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2018 (aangepast) Haha, dat is Tesla Bjørn, komt van origine uit Thailand. Woont zijn hele leven al in Noorwegen en is de EV kenner van Noorwegen en EV fan van het eerste uur. Heeft zijn eigen youtube kanaal met heel veel praktische rij ervaringen met EV's. https://www.youtube.com/channel/UCG1QcV31eoSaX4rE8avQL4A 12 april, 2018 aangepast door Nitro68 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 12 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2018 (aangepast) Toyota Landcruiser met dikke diesel ging ook voorgaats....... 12 april, 2018 aangepast door Nitro68 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 12 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2018 Toyota Landcruiser met dikke diesel ging ook voorgaats....... Tsja, Toyota.... what did you expect ???????? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Procaliber Geplaatst 12 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2018 Als ik dit zo lees is een diesel nog niet zo slecht: http://www.autobild.de/artikel/co2-bilanz-elektroautos-im-vergleich-3729677.html?r942416506=170739881 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nietsnut Geplaatst 12 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2018 Maar Starsky, Co2 is ook helemaal niet slecht voor de planeet want dit is voedingsstof voor planten; Afrika is de laatste 30 jaar ook stukken groener hierdoor geworden. De NOx is het meest vieze van de diesel en dat hebben ze niet meegenomen in de balans. En je auto lang mee laten gaan is het beste idd ipv iedere paar jaar vervangen met een nieuwe, gewoon door blijven rijden dus. Mijn TDi wil ik een jaar of 7 rijden en dan zullen ze bij VW vast een mooie Passat EV of Fuelcell voor me hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mich76 Geplaatst 12 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2018 Toyota Landcruiser met dikke diesel ging ook voorgaats....... En dan nu met een Hummer 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 13 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 13 april, 2018 Maar Starsky, Co2 is ook helemaal niet slecht voor de planeet want dit is voedingsstof voor planten; Afrika is de laatste 30 jaar ook stukken groener hierdoor geworden. De NOx is het meest vieze van de diesel en dat hebben ze niet meegenomen in de balans. En je auto lang mee laten gaan is het beste idd ipv iedere paar jaar vervangen met een nieuwe, gewoon door blijven rijden dus. Mijn TDi wil ik een jaar of 7 rijden en dan zullen ze bij VW vast een mooie Passat EV of Fuelcell voor me hebben. CO2 is niet giftig, maar het is wel een broeikasgas waar een teveel van is die onze boompjes en plantjes niet meer compenseren kunnen. Daardoor warmt de gemiddelde temperatuur op en smelten de ijskappen. In het noorden komen dan hele stukken land bloot te liggen waar onder het ijs nog meer broeikasgassen vrijkomen en het proces nog sneller gaat en het gesmolten ijs veroorzaakt de ophoging van het zeewater niveau.. De zuidpool drijft op water, dus of die nu smelt of niet dat genereert geen extra CO2 of stijgend zee niveau. Dus imo is het teveel aan CO2 ook slecht voor onze planeet..................... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten