Ga naar inhoud

Diesel verleden tijd


Marceltdi

Aanbevolen berichten

En bovendien, het is vakantie. Moet je perse met 100% stress richting je vakantieadres racen of doe je het rustig aan? Ik heb al eea 'omgedacht' doordat ik niet meer autorij maar muziek luister. Meer tijd in de auto betekent dat ik langer kan genieten van de muziekinstallatie.

Zou een chauffeur nemen kun je de ogen ook nog dicht doen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passat rdi:

 

De nieuwste afval scheiders zijn zo geavanceerd dat ze het sorteren van afval zelf kunnen doen.

Dat bespaard een heleboel ophaal rondes met aparte vuil ophaal auto's.

Daar staat de vooruitgang ook niet stil.

Meen dat in de gemeente Amsterdam ook het geval is.

Dus bekijk niet alles zo negatief.

 

En die trajecten waar jij het over hebt, hebben die traject controle op snelheid?

Als het grootste deel van de bestuurders lak heeft aan de snelheidsbeperkingen helpt het inderdaad niet veel om de uitstoot te verlagen.

Op de gedeeltes waar je 80 ipv 100 mag op snelwegen die door woonwijken gaan is de uitstoot wel degelijk lager bij die lagere snelheid.

Lijkt mij ook logisch toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gaat een eindeloze discussie worden. Leden die willen dieselen... lekker dieselen. Leden die elektrisch willen rijden... lekker doen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe Leaf weet me wel te bekoren. De eerste zag er gewoon niet mooi uit en het oog wil ook nog wat.

En qua prijsklasse is het ook nog ca va in vergelijk met andere EV en de range is ook nog aanvaardbaar ipv zo een voertuig dat een groene naam krijgt maar er maar met veel moeite 40km uit geperst krijgt via de groene weg. Wat dat is die passat GTE dan, mooie wagen met een mooie naam..

 

Ook is het mogelijks makkelijker aanvaardbaar wanneer het land zelf ook volledig achter groene energie staat en je zeker weet dat je je groen voertuig dan ook kan voorzien van groene energie. Ik kan misschien wel extra betalen voor groene energie uit mijn stopcontact maar of het effectief ook uit een groene bron komt is dan ook het raden ernaar. Ze hebben hier in de straat nog nooit een aparte groene kabel naar mijn huis getrokken..

 

Vind het gewoon triest dat ze eerst promoten van diesel te gaan rijden en nu ineens moet alles eruit. En zo trekt, zoals steeds, de hard werkende belastingsbetaler terug aan het kortste eindje en raakt hij zijn dieselwagen niet meer kwijt tegen de prijs die hij eigenlijk nog waard is. Wordt zijn wagen verscheept naar een ander land waar ze er wel lekker op los stoken en waar deze normen geen rol spelen..

Misschien gebruiken ze onze afgedankte vuile diesels daar dan wel om onderdelen en grondstoffen te vervoeren voor de productie van die groene EV's

 

Ok, er moet iets veranderen en er zal iets veranderen, willen of niet,we zullen er ons vroeg of laat moeten bij neer leggen omdat er geen andere keuze zal zijn. Zeker met de berichten dat al meerdere auto fabrikanten stoppen met de ontwikkeling van dieselwagens.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat diesel gepromoot werdt is puur gebaseerd op het lagere CO2-uitstoot tov benzine.

Is ook waar, behalve dat de hele auto industrie de uitstoot van andere stoffen, met name NOx, dmv de kluit belazeren tijdens de toelatingsprocedure met allerlei software truckjes door de mazen van de wet manoeuvreerde met als kampioen belazeren VW/ VAG met software die de test cyclus herkent.

De diesels stoten dus to 40x meer NOx uit dan is toegestaan, en NOx is puur gif.

Door al die trukendozen hebben die clean diesels belasting kortingen gekregen die niet terecht waren, fraude dus.

Dus geef niet alleen de overheid de schuld voor hun slechte testmethodes, lees bescherming eigen waar, maar ook de fabrikanten hebben zich schandalig gedragen.

 

En een moderne diesel die in Afrika rondt gaat rijden houd het geen week vol, veel te veel gevoelig voor de Afrikaanse mishandeling dus die stopt heel snel met uitstoten, en onderdelen zijn veel te duur.

En als ie al gerepareerd wordt staat ie na een week weer stil.

Een pre historische Mercedes diesel kon niet veel aan kapot, kon je zelf op afgewerkte bak en braad olie rijden.

Zou dat maar niet proberen met een pd of cr diesel.....

 

 

Een EV is 30% schoner op kolen stroom dan een vergelijkbare ICE, heeft TNO onderzocht.

En naarmate de energie mix groener wordt zal een EV steeds schoner worden, dat zal met een ICE nooit gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komen we steeds weer bij hetzelfde principe uit dat de hard werkende mens aan het kortste eind trekt,

De benzine wagen moest wijken voor de schonere diesel. Maar helaas hadden ze een vuil detail over het hoofd gezien.

Nu zal de diesel moeten wijken voor het schonere alternatief en ben benieuwd welk vuil detail ze hier over het hoofd hebben gezien. Want wie zei ook alweer, ieder voordeel heb z'n nadeel, dus zal het ook wel kloppen dat aan elk goeds wel iets verkeerd zit en wie weet is dit nu misschien niet aan de orde maar komt dit veel later naar boven bvb bij het verwerken van defecte en aanheteindevanhundagen gekomen EV's want ook hier kunnen ze van alles voorliegen en is het in het duister tasten dat de verwerking van dit alles volledig en een volle 100% kan gebeuren maar we moeten ons, steeds en net als altijd, baseren op gegevens van 3den.

Het kan bvb even goed zijn dat ergens ter wereld een machine staat te draaien die 500x zoveel(bij wijze van spreken)

NOX uitstoot heeft dan een gewoon dieselvoertuig en dit voor de productie van een onderdeel/batterij/enz voor zo een EV.

Als dan zoiets vervuilend van zo een EV aan het licht komt zal zijn tijdperk ten einde komen en plaats moeten maken voor zijn vervanger en wie weet moet de hard werkende mens dan terug zijn voertuig vervangen voor iets anders en nog eens massa's geld betalen voor het verwerken ervan.

 

Ik weet het niet en de gewone werkende mens ook niet. Want deze wordt met van alles naar zijn hoofd geslingerd. Eerst vernemen ze dat een EV de toekomst is, dan een test met een EV waarbij dat blijkt dat de range te laag is voor een gemiddeld gezin, dan weer berichten dat bvb de premies worden aangepast en dat de prijzen van de elektriciteit de hoogte in gaan, dan weer dat een EV groen is maar de productie van zo een voertuig 3x/4x/5x meer CO uitstoot creëert dan bij een gewoon dieselvoertuig en zo kunnen we maar door gaan..

Maar zoals ik al zei, we staan ervoor en we moeten mee me de rest, willen of niet enkel een kwestie van tijd en als wij de keuze niet maken dan doet het wel iemand anders in onze plaats door ons hiertoe te verplichten..

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zwart zie ik het allemaal niet is en elektriciteit zal niet duurder worden naarmate de hoeveelheid "groene" stroom toeneemt.

Groene stroom is namelijk goedkoper, gelukkig wel, gebruik 20000kWh per jaar.  :angel:

De overheid zal er ook geen minder inkomsten door krijgen als men overstapt naar elektrisch rijden, op een kWh stroom zit namelijk meer belasting dan op fossiele brandstoffen, dus de minister van F zit zich al in de handen te wrijven.

Naarmate het aantal EV's gaat toenemen en het gebruik van benzine en diesel daarmee afnemen zal geleidelijk de grootste afnemer van elektriciteit (Olieraffinaderijen) minder stroom gaan gebruiken die je dan kan gebruiken voor EV's.

Past precies in het plaatje waarom ze ook van het gas af willen, CO2 reductie en meer inkomsten omdat we het gas vervangen voor stroom.

Uiteindelijk wordt de wereld er beter van als we geen fossiele brandstoffen opbranden, geen gesponsor meer van foute regimes waar dat spul vandaan komt.

Het laatste wat je wil is afhankelijk worden van zo een gekkie als Putin........en voor Europa zou het veel beter zijn dat we niet meer afhankelijk zijn van energieleveranciers van daarbuiten........ 

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van het punt dat de elektriciteit niet duurder zal worden, daar zou ik toch niet veel geld op inzetten. Er vloeit heel wat naar de staatskas door accijnzen op brandstof welke dan zouden wegvallen door elektrisch rijden. Die inkomsten zullen ze vermoed ik wel willen recupereren. Ook de kostprijs van elektriciteit zelf zal misschien niet hoger worden maar de bijkomende kosten dan weer wel zoals ze het hier in BE zo goed kunnen verwoorden, exploitatiekosten, distributiekosten, netvergoeding enz, ze vinden er vast en zeker wat op om deze misgelopen inkomsten te recupereren.

 

Meer EV's wil ook zeggen, meer verbruik en ze willen ook de kerncentrales stop zetten en spreken nu al van elektriciteits tekort. Meer moet van groene energie komen en iedereen wil dit ook wel, maar liefst geen windmolen in een straal van 20km rond zijn huis. Ook zal het opladen voor een gemiddeld gezin dan 's nachts gebeuren dus kan je niet echt beroep doen op elektriciteit van PV installaties.

Dus moeten we terug dure en mogelijks minder groene energie van de buurlanden binnen halen en ben je terug afhankelijk van de buren en de dure prijs die je daarvoor moet betalen.

 

Het gas is dan weer een ander verhaal, ook hier was het in BE een 5 jaar geleden een must om over schakelen van mazout of elektrisch verwarmen naar gas. Iedereen wisten ze te overhalen met premies en allerhande andere voordelen. Iedereen deed verbouwing aan de CV en plaatste een gaswandketel. Nu de meeste zijn overgeschakeld komen ze met het bericht dat het globaal gasverbruik gestegen is en dat ze prijs van de gas gaan optrekken..

 

Het is bij elke verandering goed bekeken en met de premies halen ze de meeste mensen over de streep hiermee. Wat ook begrijpelijk is want elke hard werkende mens wil elke cent wel goed benutten en als hij voor die aankoop minder geld moet betalen of minder belastingen moet betalen dan zou je gek zijn om het niet te doen. Echter weten ze via deze manier ook precies wie wat heeft gedaan. Zo kunnen ze mooi de balans opmaken van wie wat heeft, met wat hij rijd, hoe hij verwarmt, als hij al dan niet elektriciteit terug steekt op het net enz en kunnen ze zo de balans opmaken wat ze moeten duurder maken of welke belasting of heffing ze nu weer moeten uitvinden om de meeste centen terug te laten vloeien naar de kas.

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt meer geld binnen bij de overheid als we over stappen op EV, er zit meer belasting op een kWh stroom dan op benzine.......

 

En het gebrek aan stroom hoef je je geen zorgen over te maken als we stoppen met het maken van benzine en diesel.

Zie hier:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het helemaal niet moeilijk zoals u het voorstelt.

Gewoon als overheid dan meer premie geven voor een EV zodat de gewone mens dit ook kan bekostigen zoals de aankoop van een gewoon voertuig. De gewone mens rijd dan groener en de overheid krijgt meer in de kas. De premies die ze hebben uitgereikt voor de EV's betalen zichzelf terug door het stijgend elektriciteitsverbruik om al die EV's op te laden. Heel simpel dus..maar als ik er nu al in een paar minuten op kom, waarom verloopt het in de praktijk dan niet zo ??

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat er nog te weinig betaalbare EV's beschikbaar zijn, dat heeft even tijd nodig, dergelijke veranderingen gaan niet in een jaar tijd.

Over een jaar of 5 zal de situatie heel anders zijn en er onderhand veel meer betaalbare EV's te koop zijn, ook gebruikt.

Al die miljarden auto's zijn niet in 10 jaar vervangen, die capaciteit (en de wil) is er eenvoudig weg niet.

Daar gaat wel 20 tot 40 jaar overheen en dat geeft ook mooi de tijd om de schone energie opwekking mee te laten groeien.

Het zijn best spannende tijden!  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die veranderingen gaan niet in een jaar tijd, maar de verandering dat ik meer moet betalen voor mijn diesel en niet meer binnen mag in de steden die gaan wel van dag op dag..

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf denk ik dat het eigenlijk allemaal veel verder gaat dan dat. Er is altijd wel iemand die er beter van wordt maar wat ik zeker ben is dat die iemand niet de gewone werkende mens is.

Hoe groot en machtig is de olie sector wel niet en je kan je niet inbeelden hoeveel geld ermee gemoeid is. Denk niet dat ze dit zomaar aan de kant gaan schuiven voor elektrisch rijden. En zoals al aangegeven wint de overheid veel aan de opbrengsten van elektriciteit en het filmpje geeft aan hoeveel daarvan door deze raffinaderijen wel wordt gebruikt. Verbruik is verbruik en of het nu is om brandstof te maken of om een EV op te laden dat maakt volgens mij op dat moment niet veel uit, de inkomsten zijn er en dat is wat telt.

 

Hoe dan ook blijft het te duur voor de gewone mens en kunnen voorlopig de betere en welvarendere mensen zich zoiets aankopen en genieten ze nog eens van premies. Tegen dat alles dan een beetje op gang komt is de premie pot leeg en moet je als gewone mens toch weer het volledige bedrag ophoesten maar je hebt ondertussen minder kunnen sparen want je hebt meer uitgegeven aan diesel.

Bij de premies voor een PV installatie was het net gelijk, wie veel centen had kon zich zo een systeem plaatsen en genoot dubbel en dik van de premies. Dan gingen de prijzen naar omlaag voor de PV systemen en kon de gewone mens,mits een financiële inspanning te doen,voor zo een systeem gaan en tegen die tijd was de premie pot leeg.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@wulfke

en nu komt de verrekening van het terug leveren ook onder de loep. Wat we terug leveren aan het net is kwa waarde per kWh minder dan wat wij kopen.

Dan krijgen jullie nog iets voor de terug gevoerde energie. Wij in BE krijgen er niks voor, sterker nog, we moeten er voor betalen om terug te steken in het net omdat we het net dubbel gebruiken (netvergoeding hebben ze het genoemd)

 

Althans in de beginperiode van de PV installaties was het zo dat deze personen premies kregen en certificaten konden indienen per 1000kwh. De eerste systemen kregen per certificaat dacht ik rond de 400eur. Later werd dat dan 200eur en nog later gewoon niks meer. Dus ook hier weer, de rijkere bevolking kon zich een heel dure PV installatie veroorloven en betaald zichzelf terug met na de terug betaling gewoon winst. De meeste personen zoals ik hebben goedkoper een PV installatie kunnen plaatsen en krijgen geen premies of certificaten meer en moeten het dus stellen met de "gratis" elektriciteit en hopen dat je niet teveel terug stopt op het net.

Nu kan ik ook nog genieten van een terug draaiende teller bij mooi weer maar als ze een slimme teller gaan verplichten is het helemaal gedaan en draait deze niet meer terug. Dus een pak minder gratis elektriciteit.

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er straks een actiegroep ontstaat onder motto.... wij betalen niet omdat andere mensen elektrisch willen rijden.... geloof me ik word lid

Peter heeft gelijk, diesels er straks uit betekend meer tax op elektra... het moet ergens vandaan komen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom ga ik een huis bouwen dat niet teruglevert cq minimaal teruglevert door in de zomer alle teveel opgewekte elektriciteit in warmte op te slaan die in de koude dagen als vloerverwarming en het hele jaar als douche/vaatmasser/wasmachine vulling gaat dienen. In de ruimte waar de heetwateropslag zal plaatsvinden zal ook de was gedroogd worden zodat er geen droger meer nodig is.

Het huis zal logica krijgen die ervoor zorgt dat de EV's 100% geladen zijn, ze staan dan immers toch onder een carport met +- 20 panelen per auto. Ook komt er een Powerwall voor de uren die donker zijn. Daarnaast kunnen de EV's dienen als backup door bijvoorbeeld een ondergrens in te stellen van hoe leeg de accu's mogen gaan.

 

Dit gaat geld kosten maar door ook zelf water op te slaan zal ik minder utiliteitskosten krijgen en door voor de meter te salderen heb ik minder met belastingen te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden