Ik maak het zelden mee dat mijn B7 2.0TDI gaat regenereren, één keer met veel stadsverkeer viel het op dat de auto sterk rookte met doortrekken en ook een vreemde lucht. Dat was dus regenereren en dat is naar vermoeden ook goed afgemaakt. Op zeker moment ging hij al minder dampen en bij stoppen en uitstappen bleven de fans best lang nadraaien (paar minuten).
Nu heb ik het al een paar keer gehad dat de fans na een vrij korte stadsrit na bleven draaien. Deze week reed ik vroeg in de ochtend vanaf hotel naar de klant (zakenreis), ca. 9km over landwegen. Bij aankomst rook de auto ook weer vreemd en bleven de fans draaien.
Dus dat lijkt op een regeneratie, maar kan me niet voorstellen dat die ook is afgemaakt in dat korte ritje. Olietemperatuur was iets van 85°C.
Dus wat ik me afvraag:
- Hoe merk ik dat de auto gaat regenereren? (heb geen vcds of iets anders)
- Kan ik regenereren forceren? Bepaalde rijstijl aanhouden die aanmoedigt tot starten van de cyclus?
- Loopt het proces alleen onder bepaalde voorwaarden? Wagensnelheid, toerental, olietemperatuur, buitentemperatuur?
- Waaraan merk ik het beste dat de procedure afgelopen is?
Lampje DPF brandt overigens niet, en ik rij voornamelijk snelwegkilometers met lagere snelheden (90-110km/h)
Vraag
Ramon_Passat_B7
Ik maak het zelden mee dat mijn B7 2.0TDI gaat regenereren, één keer met veel stadsverkeer viel het op dat de auto sterk rookte met doortrekken en ook een vreemde lucht. Dat was dus regenereren en dat is naar vermoeden ook goed afgemaakt. Op zeker moment ging hij al minder dampen en bij stoppen en uitstappen bleven de fans best lang nadraaien (paar minuten).
Nu heb ik het al een paar keer gehad dat de fans na een vrij korte stadsrit na bleven draaien. Deze week reed ik vroeg in de ochtend vanaf hotel naar de klant (zakenreis), ca. 9km over landwegen. Bij aankomst rook de auto ook weer vreemd en bleven de fans draaien.
Dus dat lijkt op een regeneratie, maar kan me niet voorstellen dat die ook is afgemaakt in dat korte ritje. Olietemperatuur was iets van 85°C.
Dus wat ik me afvraag:
- Hoe merk ik dat de auto gaat regenereren? (heb geen vcds of iets anders)
- Kan ik regenereren forceren? Bepaalde rijstijl aanhouden die aanmoedigt tot starten van de cyclus?
- Loopt het proces alleen onder bepaalde voorwaarden? Wagensnelheid, toerental, olietemperatuur, buitentemperatuur?
- Waaraan merk ik het beste dat de procedure afgelopen is?
Lampje DPF brandt overigens niet, en ik rij voornamelijk snelwegkilometers met lagere snelheden (90-110km/h)
aangepast door Ramon_Passat_B7Link naar reactie
Delen op andere sites
25 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten