Ga naar inhoud
  • 0

Passat GTE verlagen


Vraag

Geplaatst

Hoi,

 

Mijn Passat GTE met adaptief onderstel staat behoorlijk hoog en dat ziet er niet zo mooi uit. Ik wil hem laten verlagen maar niet teveel!

 

Welke set adviseer jij? En waar kan ik dit het beste laten doen?

 

Alvast bedankt.

 

Marcus

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst

Bedankt voor de tips.

 

Weet iemand of de veren van een Passat Variant GTE hetzelfde zijn als bijvoorbeeld een Variant (2015+) met de dikste dieselmotor?

  • 0
Geplaatst

Er zijn gewichtsklassen per as bij de Passat. De GTE is volgens mij een stuk zwaarder dan andere Passats, en ik heb ook niet echt een idee van de gewichtsverdeling voor/achter. Ik verwacht niet direct dat onderstelonderdelen van niet-GTE Passats jou gaan helpen.

 

Btw, een adaptief onderstel is al 10mm lager dan een normaal VW onderstel. Ik heb even niet paraat wat de verlaging is van een VW-sportonderstel bij de B8, maar bij VW zelf is dus niet echt winst te behalen als het om verlaging gaat en denk ik echt dat je elders moet kijken.

  • 0
Geplaatst

Passat B8 (R-line) sportonderstel (nieuw en dus zonder een beetje inzakken nog, ik heb wel een 4 motion, weet niet of dat nog uitmaakt):

 

post-12066-0-98373600-1476382406_thumb.jpeg

  • 0
Geplaatst (aangepast)

Er zijn gewichtsklassen per as bij de Passat. De GTE is volgens mij een stuk zwaarder dan andere Passats, en ik heb ook niet echt een idee van de gewichtsverdeling voor/achter. Ik verwacht niet direct dat onderstelonderdelen van niet-GTE Passats jou gaan helpen.

 

Btw, een adaptief onderstel is al 10mm lager dan een normaal VW onderstel. Ik heb even niet paraat wat de verlaging is van een VW-sportonderstel bij de B8, maar bij VW zelf is dus niet echt winst te behalen als het om verlaging gaat en denk ik echt dat je elders moet kijken.

 

Goedemorgen, Dit is een hele goede want ik heb door omstandigheden al twee Passats GTE gehad en de eerste stond volgens mij lager dan deze. Bovendien zie ik soms andere Passats GTE en die staan volgens mij lager. Mogelijk dat er toch verschillende zijn? Ik heb even gemeten en er zit tussen de rand van het spatbord en de bovenkant band aan de voorkant 5/6cm en achter 6/7 cm ruimte. Het lijkt wel een all terrain auto. In ieder geval vind ik het niet echt fraai:-)

 

Zie fotos 

post-12112-0-15358000-1476519755_thumb.jpg

post-12112-0-95010900-1476519765_thumb.jpg

aangepast door Marcus
  • 0
Geplaatst

Je moet vanaf het midden van de naaf meten, nu neem je de hoogte van de band en velg mee.

 

Heb je wel de juiste velgen/banden combinatie er onder zitten? Het ziet er inderdaad wat iel uit. (Dat heb je al snel bij een B8.)

  • 0
Geplaatst

Je moet vanaf het midden van de naaf meten, nu neem je de hoogte van de band en velg mee.

 

Heb je wel de juiste velgen/banden combinatie er onder zitten? Het ziet er inderdaad wat iel uit. (Dat heb je al snel bij een B8.)

zo te zien is die bandenmaat goed, 235/45/18

  • 0
Geplaatst

Hi,

 

De banden en velgen zijn goed. Dit is mijn winterset. De zomerset heeft dezelfde maat 235/45/18.

De maat van hart velg tot spatbord is zowel voor als achter 39cm.

 

De Eibach pro-kit geopperd door EdB6CC zou een goede optie kunnen zijn Maar 4cm vind ik eigenlijk wel wat veel. 3cm zou voor mij de max zijn.

Marcus
            
  

  • 0
Geplaatst

Hij zal maximaal 40 mm kunnen zakken, in de praktijk is dat veelal 30 mm. Heb al veel sets van Eibach onder mijn auto's gemonteerd maar de aangegeven verlaging halen ze meestal niet. Alleen bij mij Vw T5 maar die weegt dan ook het maximale en dan nog zal de eibach veer marge hebben om te veren. Voordeel van de Eibach veer is dat die B2 gewikkeld zijn dus van smal naar breed en weer smal, dikte verschil aan boven en onderzijde voor het comfort. Bij belasting blijft er een stukje comfort over in tegenstelling tot de cilindrisch gewikkelde veren die zijn te progressief met inveren en bij belasting liggen de windingen vaak heel dicht bij elkaar wat ten koste gaat van comfort/handeling.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst
Hoi EdB...,

 

Nav jouw advies ging ik verder zoeken en heb besloten dat ik de Eibach Pro Kit laat monteren, Ik zag een foto op de Facebook pagina van Tuning Lowering. Dat is exact wat ik wil. De aslasten heb ik ook uitgezocht en dat zit er met deze Eibach nog ruim boven. Je moet tenslotte rekening houden met een extra gewicht van 300Kg tov een gewone Passat.

 

Bedankt voor jouw tip. Dat was de goude.

 

Marcus

 

post-12112-0-23430400-1476531313_thumb.jpg

post-12112-0-23430400-1476531313_thumb.jpg

  • 0
Geplaatst

Hi,

 

De banden en velgen zijn goed. Dit is mijn winterset. De zomerset heeft dezelfde maat 235/45/18.

De maat van hart velg tot spatbord is zowel voor als achter 39cm.

 

De Eibach pro-kit geopperd door EdB6CC zou een goede optie kunnen zijn Maar 4cm vind ik eigenlijk wel wat veel. 3cm zou voor mij de max zijn.

Marcus

            

  

War vind je van mijn auto, dat zijn de standaard sportveren van VW, als je de GTE af-fabriek met R-Line verlaging kunt bestellen (weet niet of dit kan) zou je dus die veren kunnen nemen.

  • 0
Geplaatst

Hij zal maximaal 40 mm kunnen zakken, in de praktijk is dat veelal 30 mm. Heb al veel sets van Eibach onder mijn auto's gemonteerd maar de aangegeven verlaging halen ze meestal niet. Alleen bij mij Vw T5 maar die weegt dan ook het maximale en dan nog zal de eibach veer marge hebben om te veren. Voordeel van de Eibach veer is dat die B2 gewikkeld zijn dus van smal naar breed en weer smal, dikte verschil aan boven en onderzijde voor het comfort. Bij belasting blijft er een stukje comfort over in tegenstelling tot de cilindrisch gewikkelde veren die zijn te progressief met inveren en bij belasting liggen de windingen vaak heel dicht bij elkaar wat ten koste gaat van comfort/handeling.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb best wat auto's van Eibach (laten) voorzien, ze zakken juist altijd meer dan de opgave, niet direct maar wel na een tijdje, dus ik zou er voorzichtig mee zijn.

  • 0
Geplaatst

Ik heb best wat auto's van Eibach (laten) voorzien, ze zakken juist altijd meer dan de opgave, niet direct maar wel na een tijdje, dus ik zou er voorzichtig mee zijn.

En was dit dan de Pro-kit of de Sport-kit versie, ik heb die ervaring met de Pro-kit absoluut niet namelijk.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

En was dit dan de Pro-kit of de Sport-kit versie, ik heb die ervaring met de Pro-kit absoluut niet namelijk.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

de prokit

  • 0
Geplaatst (aangepast)

Zie hier het resultaat van de Eibach Pro Kit. Geïnstalleerd door Lowering.

 

Ik rijd er nu een week mee en moet stellen dat gelukkig de vering nauwelijks is veranderd. 

 

post-12112-0-74620700-1477850705_thumb.jpg

 

Oud:
 

post-12112-0-15358000-1476519755_thumb.jpg
aangepast door Marcus
  • 0
Geplaatst

Een kleine schatting?! Een 40 mm naar beneden?

Tevreden over de vering/ hoogte en wat vind je van de handeling in de bochten?

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Een kleine schatting?! Een 40 mm naar beneden?

Tevreden over de vering/ hoogte en wat vind je van de handeling in de bochten?

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoi,

 

Zoals ik schreef merk ik weinig van een verandering in vering en rijdgedrag. Mogelijk komt dat omdat ik een adaptief onderstel heb. Het is ietsje stugger en ietsje directer. Ik voel me er echter wel enorm veel happyer mee:-)  Ik rijd er nu een week mee en heb ook op pittig hobbelige wegen gereden om het uit testen. Geen probleem. Maar net zoals voorheen zet ik hem dan normaal gesproken op comfort en dan merk je al helemaal niets van de hobbels.

 

Hij is ongeveer 35mm lager geworden. Beetje lastig meten. Eerst was hij voor en achter 39 vanaf de naaf en nu 35.5 a 36.

 

Ik ben er echt enorm blij mee want ik vond het echt bar lelijk:-)

 

Gr. Marcus  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden